Tuli kivi tuulilasiin ja vaihtoon se menee jossain vaiheessa. Mutta mutta, pari kiparaa kysymystä olisi B2 Vectran omistajille...
Jos on sellainen tummennus lasin yläreunassa niin kuinka korkea se on? Jääkö se aurinkolippoja ylemmäs?
Ei ollut originaali sävylasi kallis mutta pikkaisen edellisemman tarvikelasin saa tummennetulla yläreunalla. Itse ku olen suht pitkä (191cm) niin aurinkolipan käyttäminen lähinnä häiritsee ajamista eli peittää liikaa. Tätä ongelmaa ei olisi jos lippa taipuisi enemmän lasiin päin mutta ku ei taitu
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
En uskalla sanoa voiko lasivalmistajien kohdalla olla eroja noissa, mutta tuossa pihalla on B1 ja siinä jää lippojen yläpuolelle ... Exällä oli B2 farkku johon vaihdettiin Jaakko-tuotteen lasi ja sanoisin että jäi siinäkin. Itse noin 185, enkä aja yleensä ihan penkki ala-asennossa kun teen paljon työtä autolla, jaan siis lehtiä ... täytyy onnistua helposti kurottamaan ikkunasta ulos. Lipat häiritsee minuakin, mutta tuo yläreunan tummennus ei. Etsi jostakin lähettyviltä vaihtoautona tuollainen tummennetulla yläosalla oleva, ja käy istumissa siinä. Sillähän se selviää.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
dimebak kirjoitti:Ei ollut originaali sävylasi kallis mutta pikkaisen edellisemman tarvikelasin saa tummennetulla yläreunalla. Itse ku olen suht pitkä (191cm)
Hei sulla on mun ruoto! Itse samanpituisena olen perusteellisen suivaantunut tummennettuun yläreunaan. Ei se nyt sentään aurinkolipan alapuolelle yllä.
Muutama kuva B1:stä kuskin silmin ... meikäläisen silmien korkeudelta, tai pikkasen ehkä ylemmäskin koitin kameran asettaa. Toi pituus on muuten silleen jännä juttu, että velipojan kanssa ollaan samanmittaisia. Molemmilla oli aikanaan Citroën BX:iä ... hänellä kun se pituus tulee selästä, oli lähes pää katossa. Mulla sitten taas se tulee jaloista niin jäi kymmenisen senttiä tilaa. Eli kai se lopulta on aina itse kokeiltava, vaikka toinen samanmittainen sanoisi mitä.
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Kiitos noista kuvista. Kyllä toi omaan silmään näyttää hyvältä, itse asiassa tuo aurinkolippa menee näköjään sun autossa edemmäs lasia kuin omassani. Mun autossa, kun lipan painaa kokonaan eteenpäin niin se tulee pari senttiä takaisin ==> peittää jossain ajoasennoissa liikaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Heitetääs vielä sellainen kyssäri, että onko tuon häikäisysuojan/tummennoksen väriä muuta kuin sinistä? Joku tummanharmaa vois olla asiallinen mutta miltä valmistajalta löytää sellaisen?
-dimebak-
Harmaata en ole nähnyt. Sinisiä on ollut aina noissa mitä omien reittien kautta tullut hankittua, yhdessä Astrassa on ollut vihreä ... sekin on tosin jo paalattu niin en pääse lunttaamaan kenen valmistama lasi oli kyseessä. Tosin todettakoon sekin että luonnossa tuo ei ole noin kirkkaan sininen kuin kuvassa, kamera valehtelee. Kuvaa ottaessani katselin näytöllä että mahtaako tuo raja mihin asti se yltää edes kunnolla erottua ... lopullisessa kuvassa se sitten olikin noin selvä.
Saab 9-3 1.8i Arc '05