Tutkin tässä kun kerkeän vielä ton valokytkimen toiminnan, sitten mulla loppuukin mahdollisuudet korjailla. Jos täältä joku innokas löytyy niin voisin tarvita kokeiluun toista ballastia. Meneehän siinä aikaa ja vaivaa mutta voisin siitä jotain korvausta maksaa ja jos sieltä vika löytyy mulle saa myydä sen osan
Omega b1 xenon ajovalo
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
Re: Omega b1 xenon ajovalo
Jaaha, tänään taas ilmoitti ajotietokone tota ajovaloa palaneeks, sen verran kurkkasin että se tosiaan oli pimeenä mutta valot pois ja uudestaan päälle taas pelas. Toi valokytkin mulla on tosi löysän tuntuinen sekin nyt vois tietty temppuilla. Mistähän vois johtua et se polttimolle tuleva kanta oli vähän musta? Ja se haju ohjaamoon joka kerta kun auton käynnistää. Onko kellään ollu mitään ongelmia että jostain syystä olisi liikajännitettä?
Tutkin tässä kun kerkeän vielä ton valokytkimen toiminnan, sitten mulla loppuukin mahdollisuudet korjailla. Jos täältä joku innokas löytyy niin voisin tarvita kokeiluun toista ballastia. Meneehän siinä aikaa ja vaivaa mutta voisin siitä jotain korvausta maksaa ja jos sieltä vika löytyy mulle saa myydä sen osan
Opel on pop
- sepse
- OCF Member 2023

Mustuus kanassa viittaa kosketushäiriöön jonka haju varmistaa / testiksi ehkä kokeilisin liittimen lämpötilaa sen jäkeen jos valo on toiminut hetken /
Huom ei virrat päällä !!!
Kytkimestä tulee löysä jos se on kerrankin irroitettu väkisin / ne sivulla olevat liuskat jotka pitävät kytkintä kojelaudassa ovat samojen jousien kanssa
yhdessä jotka toimivat kytkimen eri asentojen lukitsemiseen (helppo asia vaikea selostus) .
Missäs päin tuota laina ballastia tarvitaan , halukkaiden olis helpompi auttaa kun tietäs .
Seppo
Kytkimestä tulee löysä jos se on kerrankin irroitettu väkisin / ne sivulla olevat liuskat jotka pitävät kytkintä kojelaudassa ovat samojen jousien kanssa
yhdessä jotka toimivat kytkimen eri asentojen lukitsemiseen (helppo asia vaikea selostus) .
Missäs päin tuota laina ballastia tarvitaan , halukkaiden olis helpompi auttaa kun tietäs .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
Juu siltä näyttäis että siellä on kipuna sinkoillut, tarvii kait vielä koittaa saada niitä kosketuspintoja saada lähemmäksi. Ja sillon kun aikaisempaa sähkövikkaa haeskeltiin niin kyllähän oli lähes kaikke purettuna koelaudasta, voi olla hyvin mahdollista että tuli siinä samassa rytinässä ongelmaa tohon kytkimeen. Tosin eikai niin voi käydä että tuon valokytkimen takia palaisi vain toinen ajovalo? molemmathan ei sammu aina vaan oikea. Onko täysin hullu ajatus laittaa tinaa niiden pintojen päälle, koska taivuttamalla ne vain venyi takaisin, tai muuta ongelmaa tuossa ballastissa. Koitan vielä nämä asiat läpi, katsotaan jos ei sillä korjaanu, sitten tarvitsen apuja.sepse kirjoitti:Mustuus kanassa viittaa kosketushäiriöön jonka haju varmistaa / testiksi ehkä kokeilisin liittimen lämpötilaa sen jäkeen jos valo on toiminut hetken /
Seppo
Tosiaan asun Hämeenlinnassa itse. Täällä on paikka missä mahdollisuus hoitaa tää kokeilu tai ajankin tarvittaessa 120km säteellä Hämeenlinnasta.
Opel on pop
- kadett90
- OCF Member 2024

Putsasitkos yhtään sitä mustaa siitä polttimon kannasta pois?
- sepse
- OCF Member 2023

Jos se liitin on lämmennyt se on kuin blöijjattu ts pehmeä ei auta kepulikonstit / mulla olis purussa ko mallinen auto josta vois poikkasta pätkän johtosarjaa jos et lähempää löydä liittimiä . Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
- kadett90
- OCF Member 2024

Ballastin kanssahan se on vaihdettava.
Mulla on kans tuo apumiehen puoleinen liitin saanu samanlailla kipeetä että on mustunut se liitospinta.
Sieltä oli joku tappi poikki niin ei ollut ihan paikallaan se liitin ja sillä oli ilmeisesti polttanut sen.
Mutta hyvin tuo nyt on pelannut.
Mulla on kans tuo apumiehen puoleinen liitin saanu samanlailla kipeetä että on mustunut se liitospinta.
Sieltä oli joku tappi poikki niin ei ollut ihan paikallaan se liitin ja sillä oli ilmeisesti polttanut sen.
Mutta hyvin tuo nyt on pelannut.
- sepse
- OCF Member 2023

No niin tietysti
sama pää kesät talvet
Seppo
Seppo
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
Putsasin juu. Tossa kerkesin vähän räpeltää sitä valokatkaisijaa, kun katkaisijan kääntää ajovalo asentoon niin kaikki pelaa ok, tästä jos käynnissä kääntää valot pois vasemmalle syttyy automaattisesti melkein heti ajovalo. Oikealle taas ei ja infonäyttöön tuli heti huomautus tästä, en ole varma mutta näytti että oikeakin olisi yrittänyt sytyttää ajovaloa mutta jäi taas vain muutamaan välähdykseen. Ajovalot päällä tosiaan kaikki näyttäis olevan taas okkadett90 kirjoitti:Putsasitkos yhtään sitä mustaa siitä polttimon kannasta pois?
Opel on pop
vai releestä? multa löytys valokatkasija ja orggis ballastitkin polttimoineen
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
Myisitkö mulle sen katkaisijan vaikka ens hätään? Aattelin siittä lähteä, kumminkin vaihdettava jossain vaiheessa.Ari-S kirjoitti:vai releestä? multa löytys valokatkasija ja orggis ballastitkin polttimoineen
Opel on pop
- kadett90
- OCF Member 2024

Poikkea niin koitetaan toisella valokatkaisimella onko mitään vaikutusta.
Ekkönää naapuripitäjästä ollu?
Mikä sulla on katkaisimessa se tunniste?
Keltaisessa lapussa kaks kirjainta.
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
Hämeenlinna, janakkala väliä kuljen päivittäin. Mistä löydän keltaisen lapun?kadett90 kirjoitti:Poikkea niin koitetaan toisella valokatkaisimella onko mitään vaikutusta.
Opel on pop
- kadett90
- OCF Member 2024

Valokatkaisimen kyljessä on jos on tallessa vielä.
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
Nostetaas taas vanhaa esille. Ajovalot temppuilee taas vaihteeksi. Eli oikea valo ei pala enään, samalla häviää takaa vasemmalta "ajovalo" Valokytkin on vaihdettu ei vaikutusta, aikaisemmin sai palamaan kun sammutti valot ja uudestaan päälle, ei auta enään. Polttimo on noin kk vanha, luultavasti ehjä ellei ole viasta johtuen jo palanut. Miten ajovalojen rele toimii, onko mahdollista että rele hajoaisi niin että vain toisen puolen valo pimenee? Ballasti olisi tietysti yksi mahdollisuus mutta miksi vasen takavalo sammuu samaan aikaan? Apuja kaivattais, leimallekkin alkaa olemaan kiirus 
Opel on pop