Astra F sisäilmankierron toiminta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
itolonen
'Agila'

Viesti Kirjoittaja itolonen »

Sisäilman ohjaukseen löytyy "läpät" raitisilmasuodattimen vierestä. Täällä foorumissa on muutama juttu joissa kerrotaan ristiin niiden toiminnasta.

Onko kenelläkään tietoa miten ne oikeasti toimivat ja kuinka sisäilmankierron painike vaikuttaa niihin? Toimivatko sähköllä vai alipaineella? Ainakaan manuaalista en löytänyt erillistä sulaketta sisäilmankierrolle

Omassani ei sisäilmankierron painikkeesta tapahdu mitään läppien suhteen...
ravennium
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ravennium »

Olethan huomioinnut sen, että sisäilmankierto ei toimi ohjauksen jokaisessa asennossa??

esim. Jos puhallus on ohjattu pelkästään tuulilasiin, sisäilmankierto ei mene päälle.

Itse toiminnasta ei sen kummempaa haisua, alipaineella arvelisin toimivan.
"There are 10 types of people who understand binary. Those who do and those who don't"
itolonen
'Agila'

Olen. Taitaa tuossa minun vanhassa kaarassa -95 vielä silleen että ei ole vaikutusta tuulilasille puhalluksella
ravennium
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ravennium »

no voihan piru... kaverilla on -96 astra ja itellä -97 omppu ja niissä tuo kierto ei tosiaan toimi kaikissa asennoissa.

ukkolla on toi sama -95 ja siinä se tosiaan taitaa toimia kaikilla asennoilla. sääli etten osannu enempiä autella, sitten vaan ankara googletus päälle, jos ei muu auta :grin:
"There are 10 types of people who understand binary. Those who do and those who don't"
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Kierto toimii alipaineella ja ainakin minun Astrassa se toimii kaikissa asennoissa. Jos kytket sisäilmakierron kun moottori käy ja sitten sammutat moottorin ja kytket pois sisäilmakierron niin pitäs kuulua pieni sihahdus ja kuulet selvästi miten läpät vaihtavat asentoa. Minulla alipaineletku tulee ulos siitä vedenpoistoputkesta joka päättyy melkein keskelle hammastankoa, seuraa letkua mihin menee kiinni moottoriin ja muistaakseni sisäilmankierron kytkimen päässä komitie liitin eli jokin muu järjestelmä luultavasti käyttää samaa alipainetta?
itolonen
'Agila'

Kiitos, pitääpä testailla...
Vastaa Viestiin