B conan moottori- ja vaihteistoswappi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Obsession
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Obsession »

Eli tallissa majailee tehtaan jäljiltä oleva B cona vm 80. Tekniikkana on (varmaankin) se tehottomin versio 1,9:stä ja vaihteistona 4v manuaali. On selvää, että 1,9 lentää lepikkoon, mutta mikä olis paras vaihtoehto tilalle? Ruiskumoottori olis kiikarissa, koska haluan inhimillisen kulutuksen ja ajaa talvellakin ja ei hermo riitä sääteleen kaasareita jatkuvasti. Ja tehoa sais olla/potentiaalia joku 130-150 heppaa. Eräs vanha harrastaja suositteli mulle 2,2cihiä ja kysymys kuuluukin että millaisia lupia/muutostoimenpiteitä ko kone vaatii? Ja vaihteistoista parhaana vaihtoehtona pidän pikkugetragia, onko näin? Ja mistä sais lukkoperän? Kertokaa ja neuvokaa ja valaiskaa tyhmää rakentajanalkua...
Ascona B 1,9 -80...Opel on pop!
Heimo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Heimo »

kokeileppa Search:ia, luulis juttua löytyvän...
Calibra turbo -93/94
Obsession
'Kadett'
'Kadett'

yritinhän minä ettiä searchillä, mut ei ainakaan mun silmiin osunu. Ihan vaan perustietoja kaipaisin, et mikä on järkevää ja kohtuullisella vaivalla/kustannuksilla toteutettavissa...
edelbrock
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja edelbrock »

2.2 cih menee sinne heittämällä. Viet kannen siitä pajalle ja hommaat kunnon nokan. Getrag menee paikoilleen pienellä askartelulla, samoin kardaani. Mitään ei tarvitse muuttaa, jos auto on alunperin 1.9 eli isolla tekniikalla.

Itse en kyllä tuollaista jaksaisi enää väsäillä, vaan hommaisin suoraan jo valmiiksi rakennetun auton. Tulee paljon vähemmän päänvaivaa ja säästyy selvää riihikuivaa.

Jos hyvän lukkoperän jostain löydät niin kerro mulle kanssa. Tai siis löytyy niitä, mutta tuppaavat maksamaan tolkuttomasti.
Obsession
'Kadett'
'Kadett'

ehkäpä kyse ei ole vaivasta, vaan siitä että on halu tehä...auto on aito, alkuperäinen 1,9! Niin tota vaatiiko jarrut/alusta jotain päivitystä?
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Onhan tätä ennenkin toitotettu, ei lakiteknisesti mutta järkeväähän se olisi.

Esimerkiksi e rekordin jäähdytetyt levyt eteen ja iskarit ja jousetkin ovat kivemmat kun ovat ehjät :grin:
Obsession
'Kadett'
'Kadett'

no sehän on sanomattakin selvää et jarruja ja alustaa tullaan parantamaan, sillä tehosta ei oo mitään iloa, jos jarrut ja alusta ei ole kunnossa...
Vastaa Viestiin