Mitä moottoriöljyä calibra 2.0 8v.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Unni
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Unni »

eli mitä öljyä sitä kannattais tollaseen vehkeeseen laittaa, oon juuri ostanu kyseisen auton, ja ei viittis mitää halppis/paskoja öljyjäkää sinne lyödä!???
Veccu-c20xe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccu-c20xe »

Varmasti syntettinen Mobil Rally Formula 5W-50 on hyvä.

Itsellä on vectra samanlaisella koneella ja siinä on sellaista vikaa, että keskimäärin öljyä on kelvannut 1l / 5000km. Venttiiliohjarikumien vaihto ei auttanut ja vuotoja ei ole, joten öljyä pääsee alakerrasta männänpäälle?
No jokatapauskessa olen kokeillut monia eri öljymerkkejä ja vähiten on kulunyt Teboilin Diamond 5W-50:stä. Menee lähes 10000km litran öljynkulutuksella. Sillä olen sitten itse ajellut.
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Itselläni on 8v Asconassa Shellin helixiä. Hyvin on pysyny eikä oo kadonnu minnekään. Mobil katos mutta Shell on pysyny. Tiedä sitte mistä johtui.
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Mulla on calikassa toi mobil 5w50 ja hyvin pysyy.Kansirempan jälkeen on vieny vain 2dl/6000km.Aiemmin vei samaa öljyä 1l/1000km.Mulla oli pakopuolen ohjurit ja ohjurinkumit ihan sökönä.Mulla vielä vuotaa ainakin öljypohjan tiiviste ja huohottimenki kautta imee jonkun verran öljyä.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tai sittem Mobilin Synt S.
pitomi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja pitomi »

Edellisessä kiesissä käytin Helixiä, oli aivan mahoton nakutus ja kilinägeneraattori. Moottorin käynti oli todella rumaa kuunneltavaa. Kun vaihdoin Mobil Rally Formula 5W-50:een, kilinät lakkas, oli kuin hunajaa.
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

Sama kone ja öljynä mobil ralli vormula 0w-40
Öljyä ei kulu 10tkm nimeksikään.

<font size=-1>[ This Message was edited by: SorZa on 2004-01-16 10:32 ]</font>
blueranger
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blueranger »

Omassa LET:issä edellinen omistaja vannoi Helixin nimeen, itse olen kyllä ollut tyytyväinen Mobilin voiteluun...
Pääasia ,ettei laita mitään halpisöljyä (litkux luritux), jota sattui jostain kaverin kummin kaimalta saamaan edullisesti... :smile:
markok
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja markok »

Itse en enää käytä Mobil Rally Formulaa missään autossa. Edellisen Bemarin öljykanavat tukkeituivat kyseisellä öljyllä. Muutenkin olen kuullut, että Mobilin öljyssä ei ole niin hyvät puhdistavat ominaisuudet kuin muissa merkkiöljyissä. Tämä kommentti koskee siis vanhan mallista täyssynteettistä 5W50 öljyä. Näistä uusista Trisynt öljyistä en tiedä sanoa mitään, kun en enää kyseisen firman tuotteita käytä. Nykyään käytän Castrolia.
Vastaa Viestiin