Maavara

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Tuossa testasin omegan maavaraa siten että ajoin tasaisella alustalla jossa oli n. 10cm lunta. auto oli vetänyt lumeen jäljen, jonka kohdalta mittasin lumen syvyyden viivottimella ja tulos oli 6,5cm eli tuo 8cm sääntö ei toteudu.

jäljen oli vetänyt pakoputki jonka eka kiinnike on niin kaukana, että putki "roikkuu" ennen sitä kiinnikettä.

onkohan kukaan laittanut lisäkiinnikkeitä putkeen ja onko ne edes laillisia, kun tuntuu nuo putki säädökset kiinnityksen ja materiaalien suhteen olevan melko tiukat.

e: luki

<font size=-1>[ This Message was edited by: jerzey on 2004-01-13 12:21 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-01-13 12:23 ]</font>
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

mulla oli katsatuksessa oli öljypöhjasta 9cm mut putki meni 1.5cm alemmas niin hylky tuli...
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-01-13 13:43, Jari79 wrote:
mulla oli katsatuksessa oli öljypöhjasta 9cm mut putki meni 1.5cm alemmas niin hylky tuli...
mulla se on 3 kertaa jo katsastettu noin, mutta vähän haittaa ja harmittaa kun putki iskee kipinää koko ajan, menee kohta puhki :smile:
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

itse tein niin et tunkilla putki ylöspäin ja hitsillä kiinni (tein semmosen oman kannakkeen) ja on pysynyt...
Sulde
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Sulde »

On 2004-01-13 11:53, Jerzey wrote:
Tuossa testasin omegan maavaraa siten että ajoin tasaisella alustalla jossa oli n. 10cm lunta. auto oli vetänyt lumeen jäljen, jonka kohdalta mittasin lumen syvyyden viivottimella ja tulos oli 6,5cm eli tuo 8cm sääntö ei toteudu.

jäljen oli vetänyt pakoputki jonka eka kiinnike on niin kaukana, että putki "roikkuu" ennen sitä kiinnikettä.

onkohan kukaan laittanut lisäkiinnikkeitä putkeen ja onko ne edes laillisia, kun tuntuu nuo putki säädökset kiinnityksen ja materiaalien suhteen olevan melko tiukat.

Kai putken lisäkiinnikkeet nyt on laillisia!?

Mitä tarkoitat noilla putkisäädöksillä?
Eikös moni tee putkenkin itse.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-01-13 16:32, Sulde wrote:
On 2004-01-13 11:53, Jerzey wrote:

Kai putken lisäkiinnikkeet nyt on laillisia!?

Mitä tarkoitat noilla putkisäädöksillä?
Eikös moni tee putkenkin itse.
sitä tarkoitan että esim liian paksu putken seinämä voi aiheuttaa hylkäämisen katsastuksessa (kolarissa vaarallinen,kun ei anna periksi), tai että kun putki oli kiinni rautalangalla niin sekään ei kelvannut, joten ajattelin, että jos hitsaa ylimääräisen kiinnikkeen niin suikkapipo suivaantuu vielä siitäkin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
-TH-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -TH- »

[/quote]

sitä tarkoitan että esim liian paksu putken seinämä voi aiheuttaa hylkäämisen katsastuksessa (kolarissa vaarallinen,kun ei anna periksi), tai että kun putki oli kiinni rautalangalla niin sekään ei kelvannut, joten ajattelin, että jos hitsaa ylimääräisen kiinnikkeen niin suikkapipo suivaantuu vielä siitäkin.

[/quote]

tuo kuulostaa uskomattomalta...mutta suomessa kun ollaan niin ehkä joku hommaansa osaamaton suikkalakki voi tuollaista viljelläkin.
itse olen putken ja kannattimet tehnyt ja ei ole koskaan konttorilla räksyttäneet tuollaisesta.
tosin en ole käyttänyt mitään liikennemerkki tai viemäriputkea... niissä seinämävahvuuksien valinnassa saa käyttää järkeä...
Jukka T
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

No jos vakio putki rikkoo peräänajossa pakosarjan, niin kuinkahan sellainen sitten kelpaa? (tuo nyt kyllä kävi -70 luvun volkkarille, voihan se uusissa olla toiset säännöt)
OTTdesign
'Agila'

Viesti Kirjoittaja OTTdesign »

Joku sitten korjatkoon jos olen väärässä, mutta käsittääkseni (muistaakseni luin jostain lakipykäliä) tämä 8cm:n sääntö tarkoittaa: Auton KANTAVAN rakenteen kohdalta korkeus pitää olla vähintään 8cm.! Kantava rakenne = mistä auto voidaan nostaa ilmaan! Mä en menis ainakaan nostamaan pakoputkesta :lol: Samanhan pitäisi koske myöskin puskureita, eivät ole kantavia rakenteita.. eli periaatteessa puskuri saa raapia maata vaikka joka mutkassa, jos joku nyt tykkää sellaisella ajella. :-)
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-01-15 14:42, OTTdesign wrote:
Joku sitten korjatkoon jos olen väärässä, mutta käsittääkseni (muistaakseni luin jostain lakipykäliä) tämä 8cm:n sääntö tarkoittaa: Auton KANTAVAN rakenteen kohdalta korkeus pitää olla vähintään 8cm.! Kantava rakenne = mistä auto voidaan nostaa ilmaan! Mä en menis ainakaan nostamaan pakoputkesta :smile:
ei saa putkikaan olla 8 cm lähempänä maata.

http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-01-15 14:57 ]</font>
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Auton matalin kohta saa olla min. 8cm ja mikään osa ei saa ottaa maahan jos joku renkaista tyhjenee!
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Vastaa Viestiin