ajotietokoneen osittain kadonneet pikselit
ajotietokoneen osittain kadonneet pikselit
onko mahdollista saada pikseleitä toimimaan? ei ole paljoo iloa puolikkaista kirjaimista/numeroista...kyseessä vm 97 b omppu 3.0 24 v ...välikysymys, onko ylöjärvellä vielä takavuosina toiminut opel purkaamo, olikohan opelman tjtn
- sepse
- OCF Member 2023

Re: ajotietokoneen osittain kadonneet pikselit
Tuo ehjän ostaminen on helppoa jos tieturi on se uudempi (yhdellä liittimellä) niitä on vähemmän hajonnut , sitä vanhempaa (kahdella liittimellä) voip olla vaikee löytää ehjää / en muista minä vuonna vaihtui mutta tuurilla sulla on se uudempi.
Siihen vanhempaan oli helkutin hyvät ohjeet jollain suomalaisella , koteloon kiinnitettiin oikean korkuinen puu rima painamaan ylimääräistä pehmikettä joka painoi sitä lattakaapelia vasten näytön liitos kohtaa , sillä onnistuikin / sivusto ohjeineen poistui , mulla pitäis olla jossain kuvaruutukaappaukset kun vaan löytäis
Se toinen ohje jossa muistaakseni korjataan B Vectran tieturia (sama vikapaikka) ja revitään se latta irti ja kiinnitetään uusiksi tuotti mulle täysin pimeen tieturin
Seppo
Siihen vanhempaan oli helkutin hyvät ohjeet jollain suomalaisella , koteloon kiinnitettiin oikean korkuinen puu rima painamaan ylimääräistä pehmikettä joka painoi sitä lattakaapelia vasten näytön liitos kohtaa , sillä onnistuikin / sivusto ohjeineen poistui , mulla pitäis olla jossain kuvaruutukaappaukset kun vaan löytäis
Se toinen ohje jossa muistaakseni korjataan B Vectran tieturia (sama vikapaikka) ja revitään se latta irti ja kiinnitetään uusiksi tuotti mulle täysin pimeen tieturin
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
- kadett90
- OCF Member 2024

Noihin saa tuota lattakaapelia varaosana.
Hiukan konstikas laitettava mutta onnistuu kyllä.
Toki rotia se vaatii silti väliin että hyvä tulee.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ohjeen mukaan piti kuulemma irroittaa lattakaapelia muutama mm ja puhdistaa "hapettumat" liitimistä. Sitten lattakaapeli takaisin ja vaikka pieni pala nippusidettä väliin. Tuo hapettuma taisi olla liittimien suoja-ainetta ja sitten vasta hapetuu kun hinkkaa kontaktipinnat ihan kiiltäviksi. Lisäksi lattakaapeli tuhoutuu hyvinkin helposti kun sitä yrittää kuoria irti. Kokeilin pariin näyttöön ja molemmista lähti kuoriutumaan alta millin ja sitten lattakaapeli repesi irti. Yhteen yritin juottaa uuden lattakaapelin mutta tämä ei urakkana ole sen arvoista millä hinnalla saa jo toimivan näytön. Purkaamosta saa varmasti hankittua "toimivuustakuulla" ja kyllä noita nyt löytyy.
Oheessa yksi linkki:
http://members.home.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm
Oheessa yksi linkki:
http://members.home.nl/opeltje/mid%20reparatie.htm
Miten kiinnität itse lattakaapelin näyttöosaan saati irroitat vanhan niin että säilyy ehjänä?kadett90 kirjoitti:Noihin saa tuota lattakaapelia varaosana.
- sepse
- OCF Member 2023

Tuo sun linkki oli just se millä määkin sain aikaseksi täysin toimimattoman .
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
- kadett90
- OCF Member 2024

Vanhan voi repiä pois vaikka millin paloina jos uuden laittaa.keltanokka kirjoitti:Miten kiinnität itse lattakaapelin näyttöosaan saati irroitat vanhan niin että säilyy ehjänä?kadett90 kirjoitti:Noihin saa tuota lattakaapelia varaosana.
Uusi sit vaan kumpaankin päähän tarkasti kohdalleen ja vaikka teipillä päältä kiinni.
Sitten yrittää kasata se niin että se kaapeli pysyy paikallaan.
Ja rotia väliin niin että varmasti ottaa kontaktin.
Niinkuin sanoin niin aika kinkkinen laitettava mutta onnistunee kyllä.
Tietenkin helpoin vaihtoehto on vaihtaa ehjä näyttö tilalle,niitäkin onneksi vielä löytyy ja hyvässä lykyssä tulee vielä halvemmaksikin.
mistä nuita lattakaapeleita saa ? mulla ois itellä yks rivi pikseleistä pimeenä ja kaverilla puoli näyttöä.
uudempi malli on eli yhdellä liittimellä...
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Säästäminen väärässä paikassasepse kirjoitti:Tuo sun linkki oli just se millä määkin sain aikaseksi täysin toimimattoman .![]()
Seppo
- kadett90
- OCF Member 2024

Hiukan asiaan liittyen.
Mulla oli joskus 3 noita näyttöjä sisällä piirongin laatikossa tallessa pahan päivän varalle.
Ihan ehjinä se sinne laitoin ja kun piti kerran yhteen Omegaan niitä ruveta sovitteleen niin yhessäkään ei ollut pixelin pixeliä näkyvissä.
Eivät tykänneet varastoinnista.
Mulla oli joskus 3 noita näyttöjä sisällä piirongin laatikossa tallessa pahan päivän varalle.
Ihan ehjinä se sinne laitoin ja kun piti kerran yhteen Omegaan niitä ruveta sovitteleen niin yhessäkään ei ollut pixelin pixeliä näkyvissä.
Eivät tykänneet varastoinnista.