vp44 ilmaus pumppurempan jälkeen

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

vp44 ilmaus pumppurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

kysytty varmaan jo kolme ja puoli miljoonaa kertaa mutta kysyn vielä yhdesti :D
pumpun ohjainlaite(psg5) käväsi markulla huollossa Iisalmessa ja olen huomenna rupeamassa kasaamaan vectraa mutta
nyt tuli niin ristiriitaisia mielipiteitä ilmauksesta eli kysymys kuuluu: saako tuota ilmata starttaamalla?? vai pelkästään vetämällä? vai jollain ihan muulla keinolla?? jostain luin että suutinputket löysälle ja starttaamaan jne mutta ajattelin kuitenkin kysyä että en mene ja riko huollosta tullutta boksia. kiitoksia vastanneille! :)
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: vp44 ilmaus pumppurempan jälkeen

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Tärkeää on että ilmaat suodattimen ja ymmärrät sen toimintaperiaatteen,kotelo täyteen polttoainetta ja kun painat kantta kiinni allaoleva jousi painuu kasaan ja kotelo tulvii,noin ilmastuu.Tuon voi joutua tekeen muutamia kertojakin jos ei meinaa käyntiin lähteä.
Muuten kysymäsi asiat makuasioita,lähtee startillakin sahaamalla mutta taukoja täytyy pitää ja antaa startin välillä jäähtyä muuten se palaa,,,
Ja kaasu pohjaan jos startilla sahaat.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Teuwo
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

Tärkeää on tosiaan se että minimoi järjestelmään jäävän ilman määrän ennen kuin yrittää kapinetta käyntiin.

Zipartin tyypit olivat panneet ekan PSG pokan jälkeen pakettiin mukaan spray pullon jotain herkästi syttyvää ainetta (taisi olla muuten jotain itäblokkimallin todella paloturvallista kojelaudan puhdistusainetta, ei kuitenkaan perinteistä muulinpotkua a.k.a. eetteriä), jota voi ruiskuttaa imusarjaan startatessa. Moottorin polttaessa ruiskutettua ainetta se tapaa pyöriä nopeammin kuin startilla, joka ei tietysti myöskään rasitu silloin kun ei tee työtä ja systeemiä ilmaavia ruiskutussyklejä tulee nopeammin.
Tämä on ilmeisesti heillä standardi menettely sahaamisen lyhentämiseksi.

Itse kyllä täytin vaan kaikki paikat mahdollisimman tarkkaan löpöllä, panin virrat päälle ja pyöräytin startilla varmistaakseni ettei tule vikavaloa ja sen jälkeen kaveri hinasi pelin toisella autolla käyntiin.
Tällöinkin moottori pyörii joutuisammin kuin startilla ja montaakaan sataa metriä ei tarvinnut vetää niin jo lähti ja muutenkin toimi seuraavat 250tkm moitteetta.
Joe Cool
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Itse vastaavan rempan jäljiltä täyttelin suodatinkupin, pyörittelin putkista liitintä löysäten ilmoja pois startilla ja sitten putket kiinni, kaasu pohjaan ja alle minuutin starttausella alkoi vähän kerrassaan käynnistyä. Eli ei ehtinyt taukoja pitelemään :D
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

Joe Cool kirjoitti:Itse vastaavan rempan jäljiltä täyttelin suodatinkupin, pyörittelin putkista liitintä löysäten ilmoja pois startilla ja sitten putket kiinni, kaasu pohjaan ja alle minuutin starttausella alkoi vähän kerrassaan käynnistyä. Eli ei ehtinyt taukoja pitelemään :D
itse vedin hinaamalla käyntiin niin ei menny kuin 300metriä ja kävi ja sen jälkeen ajettu jo 300km ja hyvin toimii vieläkin :peukku:
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
Vastaa Viestiin