Vectra c kytkin
Vectra c kytkin
Elikkäs Vectra C. 2005. ja 2.0 puhaltimella varustettu versio.
kiihdyttäessä "tärisee", ei pahasti, ei aina, kierrokset 2000 - 3000 väliin, koko hytti ei ravista mielestäni. ei käynti häiriöitä. ei meteliä tyhjäkäynnillä. enkä ole ajossakaan sisälle mitään normaalista poikkeavaa kuullut. välillä kytkintä painaessa nopeasti useita kertoja peräkkäin pientä kolinaa kytkimen suunnilta, loppuun kun painaa polkimen lattiaan. 220tkm ajettu.
onkos porukka täällä ite noita vaihdellu ? onko millanen projekti ? ilmeisesti saa päivän varata ihan suosiolla aikaa. Etukelkka lattialle ja sitä rataa ? onko jotain mitä pitäisi vaihdossa huomioida ?
kiihdyttäessä "tärisee", ei pahasti, ei aina, kierrokset 2000 - 3000 väliin, koko hytti ei ravista mielestäni. ei käynti häiriöitä. ei meteliä tyhjäkäynnillä. enkä ole ajossakaan sisälle mitään normaalista poikkeavaa kuullut. välillä kytkintä painaessa nopeasti useita kertoja peräkkäin pientä kolinaa kytkimen suunnilta, loppuun kun painaa polkimen lattiaan. 220tkm ajettu.
onkos porukka täällä ite noita vaihdellu ? onko millanen projekti ? ilmeisesti saa päivän varata ihan suosiolla aikaa. Etukelkka lattialle ja sitä rataa ? onko jotain mitä pitäisi vaihdossa huomioida ?
Re: Vectra c kytkin
tuo tärinä kait vois johtua vetareistakin?
tohon kytkimen vaihtoo en osaa sanoa...
tohon kytkimen vaihtoo en osaa sanoa...
uskoisin kans tärinän tulevan vetareista noilla kilsoilla.molemmat koko vetarit lattialle ja vaihdat niiden paikkaa.korjaus nolla euroa jos itsellä taitoa ruuvaukseen.
tuo kolina tulee melko varmasti laatikon siirtäjistä.rauhottuu öljyn vaihdolla muuhun kuin opelin omaan.ainakin yksi toimiva mitä itse olen juurikin siirtäjien kolinan takia vaihtanut on red line MT-90
tuo kolina tulee melko varmasti laatikon siirtäjistä.rauhottuu öljyn vaihdolla muuhun kuin opelin omaan.ainakin yksi toimiva mitä itse olen juurikin siirtäjien kolinan takia vaihtanut on red line MT-90
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Voisihan sitä tietty koitella vaihtaa noita öljyjä ensin. enkä kyllä hirveästi löytänyt mitään infoa noista 2.0 turbon kytkimistä, että en tiä miten niitä on sitte menny. ollu vaan juttua juurikin tuon 1.9 dieselin massapyöristä.
ja tosiaan, tuota tärinää ei tule paikallaan polkiessa
ja tosiaan, tuota tärinää ei tule paikallaan polkiessa
Juu tärinä tulee vetareista.Itellä sama homma -06vm 2l turbo vecussa.Vaihdoin vetoakselit puolelta toiselle ja tärinä lakkasi.Mulla on tuossa uusi vetoakseli kyllä odottamassa asennusta kun mulla oli jo sen verran väljä tuo kuskinpuolen sisäpää.
Mites aiheuttaako tuo sisempi nivel sen ravistamisen vai ulompi ? tuntuisi että oikealta kuuluu "klonk" kun kääntää tappiin ja menee pieni veto päällä, eli ainakin ulompi nivel on paskana ?
onko noissa vectroissa miten noita vetoakselin niveliä ? esim. onko - V6-2,8-Turbo 169/188kW - sama nivel kuin 2.0 / 129kw turbossa ? luulisin ainakin että 1.8 / 2.2 on eri kokoiset kun 2.0T. jos ei käy, niin noi 2.0 turbon nivelet maksaa varmaan hunajaa.
onko noissa vectroissa miten noita vetoakselin niveliä ? esim. onko - V6-2,8-Turbo 169/188kW - sama nivel kuin 2.0 / 129kw turbossa ? luulisin ainakin että 1.8 / 2.2 on eri kokoiset kun 2.0T. jos ei käy, niin noi 2.0 turbon nivelet maksaa varmaan hunajaa.
tuo klonk ääni saattaa tulla myös jousesta.
mutta vaihdat vaan ne koko vetarit puolelta toiselle,loppuu tärinät.
mutta vaihdat vaan ne koko vetarit puolelta toiselle,loppuu tärinät.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
Maksaa noi nivelet sitten ihan kivasti.Oisko automuovilla ollu sisäpään nivel 4-500e ja koko akseli 930e
ite tilasin duunin kautta koko akselin karvan alle 300e
-
Loputon Viha
- 'Kadett'

Niin nämäkö ovat siis täysin identtiset vasen/oikea ja käyvät keskenään ristiin? https://www.autonvaraosa.fi/vetoakseli- ... 74452.html tuo kun antaa ymmärtää myös 2 kpl samanlaisia menekiksi.
Niin jooo. ja onko nämä vaihtokelpoisia minkään muun mallin/moottorityypin kanssa?
Niin jooo. ja onko nämä vaihtokelpoisia minkään muun mallin/moottorityypin kanssa?