Omega 2.5V6 lohkolämmitin, mikä?
Mulla oli V6:ssa letkulämmitin, joka tuli lämmmityskennon paluu ja moottoriin menenvän letkun väliin eli siis alimmaiseen lämmitysletkuun. Lämmitin kesti jopa vuoden ja sitten kuumeni liikaa ja kyrvähti...
Tilalle vaihdettiin säteilylämmitin, joka tulee öljypohjan päälle ja vielä siitä ei ole hirveitä kokemuksia miten se pelaa kun on ollut vasta pari päivää. Kaippa se jotenkin..
Liikkeistä kertoivat, että paras vaihtoehto olisi joku yleismallin letkulämmitin alavesiletkuun tai vastaavaan paikkaan...
Tuo minun entinen hajonnut letkulämmitin lämmitti kyllä hyvin, että kun laitoin auton käyntiin niin heti nousi lämmöt asteikolle...
Niin ja vielä selvennykseksi, että tuota minun entistä lämmintinmallia ei enää tehty ja sen takia vaihdettiin toinen malli tilalle, jota suositellaan. Vanha malli taisi olla 765, jossen väärin muista ja vastaava malli sille on ilmeisesti 713, joka on samantyyppinen.
Minulta saa muuten asennusohjeet jos joku haluaa tuohon lämmittimeen, kun oli pientä vääntöä takuuliikkeen kanssa, että onko oikein laitettu vai ei ja olihan se oikein kun hommasin ite ohjeet Kahalta, joka tuo maahan noita...
Ei muuten ikinä kannata viedä autoa huoltoon Jyväskylän Varaosamaailmaan. Jullit kävi ajelemessa opelixilla ja kokeilemassa miten sutii, perkules ilman mitään syytä, kun eivät mitään tehneet autolla ja vielä valehtelivat, että olivat muka tehneet, että sen takia testasivat oikein kahden hepun voimalla!!! Saatanan paukapäät... On muutenkin osa porukasta aika ylimielistä ja varsinkin jos nainen vie auton niin puhutaan kuin vähäjärkiselle...
Että näin...
Niin muuten säteilylämmittimen asennukseen ei mene kun puoli tuntia ja letkulämmittimen korkeintaa pari. Hintahan riippuu liikkeestä...
<font size=-1>[ This Message was edited by: wille on 2004-01-13 19:45 ]</font>
Tilalle vaihdettiin säteilylämmitin, joka tulee öljypohjan päälle ja vielä siitä ei ole hirveitä kokemuksia miten se pelaa kun on ollut vasta pari päivää. Kaippa se jotenkin..
Liikkeistä kertoivat, että paras vaihtoehto olisi joku yleismallin letkulämmitin alavesiletkuun tai vastaavaan paikkaan...
Tuo minun entinen hajonnut letkulämmitin lämmitti kyllä hyvin, että kun laitoin auton käyntiin niin heti nousi lämmöt asteikolle...
Niin ja vielä selvennykseksi, että tuota minun entistä lämmintinmallia ei enää tehty ja sen takia vaihdettiin toinen malli tilalle, jota suositellaan. Vanha malli taisi olla 765, jossen väärin muista ja vastaava malli sille on ilmeisesti 713, joka on samantyyppinen.
Minulta saa muuten asennusohjeet jos joku haluaa tuohon lämmittimeen, kun oli pientä vääntöä takuuliikkeen kanssa, että onko oikein laitettu vai ei ja olihan se oikein kun hommasin ite ohjeet Kahalta, joka tuo maahan noita...
Ei muuten ikinä kannata viedä autoa huoltoon Jyväskylän Varaosamaailmaan. Jullit kävi ajelemessa opelixilla ja kokeilemassa miten sutii, perkules ilman mitään syytä, kun eivät mitään tehneet autolla ja vielä valehtelivat, että olivat muka tehneet, että sen takia testasivat oikein kahden hepun voimalla!!! Saatanan paukapäät... On muutenkin osa porukasta aika ylimielistä ja varsinkin jos nainen vie auton niin puhutaan kuin vähäjärkiselle...
Että näin...
Niin muuten säteilylämmittimen asennukseen ei mene kun puoli tuntia ja letkulämmittimen korkeintaa pari. Hintahan riippuu liikkeestä...
<font size=-1>[ This Message was edited by: wille on 2004-01-13 19:45 ]</font>
Mistähän Kuopiosta kannattaisi kysellä lohkolämmitinta ja asennusta? Ainakin huomenna kysäsen varaosamaailmalta, joskus kun kysyin autoputkolalta niin oli kyllä ihan tajuton hinta defan säteilylämmittimelle ja asennukselle, jotain 500-600€

Pääsääntöisesti auto on aina lämpimässä tallissa mutta välillä pitää taivasalla käynnistää, eli sädehoito varmaan riittää?
Pääsääntöisesti auto on aina lämpimässä tallissa mutta välillä pitää taivasalla käynnistää, eli sädehoito varmaan riittää?
Naurakaapas tälle toisen autoputkolan "tarjoukselle":
-Defa 2812 säteilylämmitin 129e
-Ajastinkello 150e
-Sisätilanlämmitin 1400/2000W 132e
-Sisapistorasia 72e+jatkojohto 34e
-Akkulaturi 180e
-MINI verkkoliitantajohto 5m 70e
+tyot yhteensa n.6.5h eli 430e
Eli yhteishinnaksi muodostuu n 1200e
Ei ne voi olla tosissaan..

-Ajastinkello 150e
-Akkulaturi 180e
Ei ne voi olla tosissaan..
Kyllä minulla ainakin toimi hienosti tuo letkulämmitin ennen kuin se hajosi. Paljon paremmin kuin tuo säteilylämmitin... Yli 30 asteen pakkasillakin lähti iloisesti käyntiin... Mitenhän nuo lämpötila-anturit oikein vaikuttaa auton käynnistymiseen? Minun mielestä ei mitenkään, mutta voinhan olla väärässäkin. 
Ei vaikuta onko auto tuontipeli vai ei tuohon säteilijän asennukseen. Vaikuttava tekijä on onko autossa ilmastointi vai ei. Jos on ilmastointi niin lämmitin tulee vain öljypohjaan toiselle puolelle...
Että näin...
Ei vaikuta onko auto tuontipeli vai ei tuohon säteilijän asennukseen. Vaikuttava tekijä on onko autossa ilmastointi vai ei. Jos on ilmastointi niin lämmitin tulee vain öljypohjaan toiselle puolelle...
Että näin...
Tokihan se vaikuttaa. Jos ecu luulee että ulkona on kaunis kesäpäivä ja lämmin ilma voi käynnistyminen parinkymmenen asteen pakkasessa olla vähän tuskaa kun kone ei saa tarpeeksi soppaa.On 2004-01-15 13:34, wille wrote:
Mitenhän nuo lämpötila-anturit oikein vaikuttaa auton käynnistymiseen? Minun mielestä ei mitenkään
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mutta eihän kone tarvi mitään lisärikastusta, kun se on jo lämmin.On 2004-01-15 14:53, Tuomas wrote:Tokihan se vaikuttaa. Jos ecu luulee että ulkona on kaunis kesäpäivä ja lämmin ilma voi käynnistyminen parinkymmenen asteen pakkasessa olla vähän tuskaa kun kone ei saa tarpeeksi soppaa.On 2004-01-15 13:34, wille wrote:
Mitenhän nuo lämpötila-anturit oikein vaikuttaa auton käynnistymiseen? Minun mielestä ei mitenkään
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Ei se ilmastointi mulla ainakaan haittaa mitään lämmittimen asennuksessa. Jos asennat se säteilijän vänkärin puolelle, ei teho ole samaa luokkaa kuin toisella, ohjeessa määrätyllä puolella, koska siellä asennus pinta on tasainen. Toisella puolella on jotain GM tekstejä juuri siinä kohtaa ja jos säteilijä ei oo tiiviisti lämmitettävää pintaa vasten, tehoa varmaan häviää. Omani on myös tuonti Omega.
-Vesku
-Vesku
On 2004-01-15 11:36, Ricky wrote:
Naurakaapas tälle toisen autoputkolan "tarjoukselle":
-Ajastinkello 150e
-Akkulaturi 180e
Ei ne voi olla tosissaan..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tohon hintaan alkaa saada jo 4kw webastoa asennettuna.
Joo, no voihan ne hio ne tekstit poies ja sitten on tasanen. Mulla ainakin oli öljypohja sen mallinen, että oli paljon enemmän tilaa vänkärin puolella kuin ilmastoinnin eli kuskin puolella. Kuskin puolella näytti muutenkin olevan aika ahdasta, ku ilmastoinnin ltekut ym. menee sillä puolella. Tuleehan säteilijä sarjan mukana lämpötahna mikä auttaa hiukan jos pinta on epätasainen eli saadaan kontakti koko alueelle...