Pikavinkkiä? Vectra B Z22SE menee rikkaalle ja ~30hp hukassa
Pikavinkkiä? Vectra B Z22SE menee rikkaalle ja ~30hp hukassa
Elikkäs..niinku otsikko jo kertookin.
Nyt jotain vinkkiä mistä lähtis aloittaa yllätystä purkamaan..
Ensiks, kiitokset Rasmus Speed'n Toni Ruokoselle penkityksestä..suosittelen todellakin.
Sittenkä.. tulokset, tehdas lupaa 147hk ja 203nm , Vectra tarjosi rohkeat 120hp ja 168nm, siniharmaan puhuvalla savuverholla.
Alku menee hienosti..mut 3000kierroksen jälkeen rikastuu ja rikastuu aina ylös asti niin että hukkaa n.30heppeliä.
Auto käy nätisti eikä nyi eikä nytkytä. 98okt oli bensa.
Voiko lambda oikutella? Voiko tulpat olla syynä?
Kaveri jolta ostin auton, kertoi vaihtaneesa lambdan pari kertaa, koska oli käyttänyt 95okt autossa
..mäkin oon sitä tankannu, eiks se käy '01 Z22SE'lle?
Mut joo..vinkkejä saa antaa..
Kiitos
Nyt jotain vinkkiä mistä lähtis aloittaa yllätystä purkamaan..
Ensiks, kiitokset Rasmus Speed'n Toni Ruokoselle penkityksestä..suosittelen todellakin.
Sittenkä.. tulokset, tehdas lupaa 147hk ja 203nm , Vectra tarjosi rohkeat 120hp ja 168nm, siniharmaan puhuvalla savuverholla.
Alku menee hienosti..mut 3000kierroksen jälkeen rikastuu ja rikastuu aina ylös asti niin että hukkaa n.30heppeliä.
Auto käy nätisti eikä nyi eikä nytkytä. 98okt oli bensa.
Voiko lambda oikutella? Voiko tulpat olla syynä?
Kaveri jolta ostin auton, kertoi vaihtaneesa lambdan pari kertaa, koska oli käyttänyt 95okt autossa
..mäkin oon sitä tankannu, eiks se käy '01 Z22SE'lle?
Mut joo..vinkkejä saa antaa..
Kiitos
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Re: Pikavinkkiä? Vectra B Z22SE menee rikkaalle ja ~30hp huk
Tehtaan tehot on kone tehoja, sulta jarrutettiin teho pyöriltä(?) joten hävikkiä tulee jo melko paljon tuosta ja tuskin autosi nyt enää uusi on joten...
Nii olishan sen penkittäjän pitäny tietää tietty tuo kertoa. Ja yleensä penkin omistaja osaa kertoo paljonko se pyöräteho olis suoraan koneesta mitattuna.
Millä se todettiin että käy rikkaalla?
Millä se todettiin että käy rikkaalla?
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Loppujen lopuksi tuo on vetopyörätehoksi hyvä, eli häviö ei ole kovin suuri.
Kiihdyttäessä (kierrosten noustessa) seos on normaalistikin rikkaalla... kysymys tosiaan kuuluu, miten todettiin ja kuinka rikkaalla kävi.
Jos sinne on vaihdettu joku halpa tarvikelambda, niin seos voi olla mitä sattuu, eikä sellainen kauaa kestä... edellisen omistajan toiminta ainakin kirjoitetun perusteella siihen viittaa.
Kiihdyttäessä (kierrosten noustessa) seos on normaalistikin rikkaalla... kysymys tosiaan kuuluu, miten todettiin ja kuinka rikkaalla kävi.
Jos sinne on vaihdettu joku halpa tarvikelambda, niin seos voi olla mitä sattuu, eikä sellainen kauaa kestä... edellisen omistajan toiminta ainakin kirjoitetun perusteella siihen viittaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Männän renkaat kaput.
^Millä perusteella, savua lykkää joka vehje täysvedossa... Aivan normaalilta kuullostaa veto ja tulokset 
Oottakee..
Autohan on vanhaikäloppupaska 240tkm 2001..edes mun 400tkm '92 525 ei tollain savuttanu.
mutta..
Ruokonen kertoi että hävikkiä on (10%-12%)..eli mitattu 82.4kw + 10% =90.64kw =123.27hk
ja sanoi lambda-arvosta että pitäisi olla jotain 0.88..--> 0.91..--> , kun mulla putoaa 0.82...
hänellä r32 kyllikki näyttää 2bar paineilla tuota arvoa, eli nähtävästi rikkaalle menee.
Vectra kuitenkin on tuonne 3tonniin asti ihan täysissä voimissa.
Ja mä oon sähkäri, ni mä en noista ymmärrä mitään..
Autohan on vanhaikäloppupaska 240tkm 2001..edes mun 400tkm '92 525 ei tollain savuttanu.
mutta..
Ruokonen kertoi että hävikkiä on (10%-12%)..eli mitattu 82.4kw + 10% =90.64kw =123.27hk
ja sanoi lambda-arvosta että pitäisi olla jotain 0.88..--> 0.91..--> , kun mulla putoaa 0.82...
hänellä r32 kyllikki näyttää 2bar paineilla tuota arvoa, eli nähtävästi rikkaalle menee.
Vectra kuitenkin on tuonne 3tonniin asti ihan täysissä voimissa.
Ja mä oon sähkäri, ni mä en noista ymmärrä mitään..
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Ja Robertx , tarvike anturia täs epäillään
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Ok, käsitin että tuli savua vain vähän, silloin lähtisin minäkin tuolle männänrengas linjalle. Puristukset mittaisin ekana...
Kilometrien ei juuri pitäis vaikuttaa noissa määrin.
Kilometrien ei juuri pitäis vaikuttaa noissa määrin.
Harmaasininen oli savuverho..ei haissut öljylle. Lattialla oli pientä mustaa pilkkua
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Jos tosiaan kahden katin jälkeen reippaasti savua, niin sitten täältäkin ääni männänrenkaille ja lisään vielä venttiilinvarrenkumit.
Noissa alkupään Z22SE - koneissa on joissakin yksilöissä männänrenkaiden tangentiaalinen voima heikko.
Toki sitten voi olla lambdassa ongelma... varsinkin , jos on tarvikemallia.
Noissa alkupään Z22SE - koneissa on joissakin yksilöissä männänrenkaiden tangentiaalinen voima heikko.
Toki sitten voi olla lambdassa ongelma... varsinkin , jos on tarvikemallia.
Ei vit..ilmasuodatinta ei oo vaihdettu ties milloin viimeks..? Voiko olla niin tukossa?
Mä ostin tän auton kesällä. Ja suurimman osan viikoista ja kuukausista auto on seissyt parkkihallissa. Ja silloin ku auto on ajossa, viikonloppuisin,ni hiekkatietä ja pätkät asfaltilla.
Mä ostin tän auton kesällä. Ja suurimman osan viikoista ja kuukausista auto on seissyt parkkihallissa. Ja silloin ku auto on ajossa, viikonloppuisin,ni hiekkatietä ja pätkät asfaltilla.
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Kyllä se tukkoinen ilmansuodatin vaikuttaa... jos ei ole aikoihin vaihdettu, niin kannattaa vaihtaa.
Olipa se likainen.. ja väheni pölläyttely, mut vielä tupsuttelee lähellä rajoitinta
Pitääpä vielä kokeilla toisella ilmamäärämittarilla.
Pitääpä vielä kokeilla toisella ilmamäärämittarilla.
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Ok. Tuossa ei ole ilmamäärämittaria, vaan MAP.