Omega B:n omistajat

Keskustelua Opeleista
Renex
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Renex »

Hankin itse reilu vuosi sitten Saksasta Omega B:n 2.5 V6 aut car -95 (118 tkm) ja nyt matkaa taitettu (145 tkm) eikä mitään isoa vikaa vielä! Paitsi, että oikea raidepääntanko (uloin) vaihdettu kun katsastussetä oli sitä mieltä, että välystä oli liikaa? Jotenkin kun olen näitä "loistavia" sivuja katsellut niin aika vähän negatiivistä palautetta B-ompusta on kuiteninkin ollut. Ja kun olen seuraillut noita Sakujen http://www.motor-talk.de/f21/s/ sivuja niin sieltä aina jotain ihmeellistäkin löytyy. Mutta summa summaarum aika varma peli me Omega B omistajat ollaan kuitenkin hankittu harmiksemme. Olen ainakin itse olen ollut tosi tyytyväinen ja Kadutista Omppuun on ollut ihan onnistunut juttu.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Renex on 2003-12-23 23:26 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Renex on 2003-12-23 23:27 ]</font>
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja omega mtj »

Itse en menisi niin hirveästi kehumaan omppua.
Auto ollut 9kk ajettu nyt 185000km.
Ohjaustehostimen pummpu vaihdettu n.500€ töineen.
Kummatkin etutukivarret helat/puslat loppu tyyppivika n.250€ töineen.
Venttiili koppien tiivisteet kerran noin 70€.
Venttiili koppa plus tiivisteet plus käyntihäiriön korjaus 560€ töineen.
Tähän päälle vielä kaikki normaalit öljyn vaihdot perä+automaatti laatikko öljyt n.200€ töineen.
Itsellä ollut kolme ooppelia vectra A, vectra B ja nyt Omega. Paras ollut vectra a -95 2.0cdx 16v. Huonoin tuntuu olevan omega vielä autosta korjaamatta kattoverhoilun kolina jokin (tukirauta), syyläri tuntuu vuotavan, etujarru levyt loppu ja takapään pari puslaa pitäs vaihtaa. Seuraava auto ei ole kyllä ainakaan omega. Ei ole mikään insinöörien taidonnäyte tämä omega. Hintaansa ja kokoonsa nähden auton pitäisi olla edustusluokan auto mutta on kyllä kaikkea muuta tulee mieleen lähinnä jokin pösö tai lada. Tästä ei saa vetää herneitä nenään tämä on vaan omakohtaista kokemusta kyseisestä autosta eli Omega B 2.5v6 24v -95.
omega mtj
'Senator'
'Senator'

On 2003-12-23 21:32, Renex wrote:
Hankin itse reilu vuosi sitten Saksasta Omega B:n 2.5 V6 aut car -95 (118 tkm) ja nyt matkaa taitettu (145 tkm) eikä mitään isoa vikaa vielä! Paitsi, että oikea raidepääntanko (uloin) vaihdettu kun katsastussetä oli sitä mieltä, että välystä oli liikaa? Jotenkin kun olen näitä "loistavia" sivuja katsellut niin aika vähän negatiivistä palautetta B-ompusta on kuiteninkin ollut. Ja kun olen seuraillut noita Sakujen http://www.motor-talk.de/f21/s/ sivuja niin sieltä aina jotain ihmeellistäkin löytyy. Mutta summa summaarum aika varma peli me Omega B omistajat ollaan kuitenkin hankittu harmiksemme. Olen ainakin itse olen ollut tosi tyytyväinen ja Kadutista Omppuun on ollut ihan onnistunut juttu.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Renex on 2003-12-23 23:26 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Renex on 2003-12-23 23:27 ]</font>
Pakko laittaa tähän väliin lyön vaikka vetoa jos ei ole vaihdettu kertaakaan venttiilikoppia niin varmasti vuotaa öljyä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2003-12-25 16:12 ]</font>
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Joo,noi vuotavat venakopat lienee tyyppivika tuossa moottorissa.
Onhan toi V6+automaatti kallis huoltaa sehän on selvä ja varaosatkin maksaa maltaita.Kun auto ja tekniikka vanhenee niin summa summarium,rahapussia joutuu availemaan.
Ite vielä tyytyväinen Omegaan mutta toi 2.0-8v kone onkin niin yksinkertainen ettei se voikkaan muuta kuin toimia.En ainakaan vielä täällä ole huomannut että moottorissa olisi tyyppivikaa...
jipeeki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jipeeki »

Oma -96 2.5 automaatti, ajettu nyt 120tkm, ollut mulla 5kk 16tkm.
Mun aikana tapahtunut:
-Venakopat vaihdettu, öljy haisee edelleen, vuotaa jostain muualtakin.
-Automaatti lakkasi vaihtamasta. Aluevalitsin purettu ja putsattu, nyt toimii.
-Ohjaus vetelee reippaasti. 4-pyöräsuuntaus tehty, hankittu uudet hakkapeliitta 4:t. Ei auta. Väljiä ei löytynyt, tosin kokeiltu viime suuntauksessa ainoastaan pyörät ilmassa. (ideoita??) Menee huomenna uudestaan syyniin.
-autom. ilmastoinnin säätimien polttimoita vaihdettu 2 kertaa.

Eli alkaa olla kohta jo kunnossa :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: jipeeki on 2003-12-29 09:22 ]</font>
mpetas
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mpetas »

On varmasti viimeinen Omega (lue: Opel) tämän torpan pihassa. Kyseessä -95 2.0 16 v farkku (256 tkm).

Tyhjäkäynnin säädin ensin puhdistettu, toimi pari kuukautta ja sen jälkeen vaihdettiin uuteen. Joulun aikana 30 asteen pakkasessa sata kilometria matka-ajoa ja taas vaeltaa...

Venttiilikopan ja pakosarjan tiivisteet vaihdettu, egr:n tiiviste odottaa edelleen hyllyssä vaihtoa.

Lämppärin kenno vaihdettu, molemmat ajovaloumpiot viallisia, takaluukun kaasujouset vaihdettu, käsijarrukenkien jousten sokat katkenneet/vaihdettu. Ja jotain tunnistimia moottorista, pirustako näitä kaikkia edes muistaa.

Ja ruoste - se ruoste.....
Optimisti: Opelin tankki täyteen
Esesi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Esesi »

Eipä voi valittaa omasta. Normaaleja kulumisesta ja käytöstä aiheutuvia vikoja joita on kaikissa autoissa.
My Opel days are over..
Omega 2.2i Caravan -00 (gone)
Omega 2.0i 16v -94 (gone)
Omega 2.2Dti Caravan -02 (gone)
Omega 2.5i V6 Sport Caravan -99 (gone)
Omega 2.0i GL -97 (gone)
Haba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Haba »

Omassa Omegassa ei ole mitään moittimista, autoliikkeen laskuun vaihdettiin tuo kampiakselin tunnistin ja mitään muuta ei vielä ole ollut (koputtaa puuta).
Tietysti autossa menee kuluvia osia, mutta en ole sellaiseen autoon vielä törmännyt missä mikään osa ei kulu.

Minä ajan ennemmin vaikka hieman vanhemmalla (ja vaikka hieman ruosteisella) Omegalla, kuin Esim. 5v uudemmalla ja 170tkm vähemmän ajetulla Corollalla (äidin auto).

Jos haluaa yhtä mukavan ja tilavan auton samalla rahalla niin voi olla aika hankala löytää.
Harrastepeli Astra H TwinTop
mpetas
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mpetas »

No, täytyy tietenkin muistaa että ei se tuo Omega pelkästään huono ole. Tokihan siinä on ominaisuuksia mitä ei muista juuri löydä. Mutta kun korjaukset liian usein muuttavat lompakon kärpäslätkäksi, ei niitä hyviä juttuja tahdo muistaa.

Parasta Omegassa on tilat. Kun on iso perhe ja kuskikin lähes parimetrinen roikale, tilaa tarvitaan. Ja sitähän Omegasta löytyy.

Ajoin muuten pari viikkoa sitten kuukauden vanhaa farkku Avensista pidemmän maantielenkin. Onhan uusi auto aina mukava, mutta jos autoa pitäisi arvostella pelkästään ajomukavuuden perusteella, väittäisin tuon lähes 10 vuotta vanhan Omegan olevan miellyttävämpi maantiellä. Tiedä sitten mistä se johtuu, tottumusko vai totuusko?
Optimisti: Opelin tankki täyteen
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

Tilat ovat kokoluokassa parhaat,
Vertailu farkkujen tavaratilojen koosta
<P>
<UL>
<LI>Omega B 510 l
<LI>Volvo V70 440 l
<LI>Saab 9-5 wagon 470 l
<LI>Audi A6 Avant 470 l
</UL>

Kun perhekoko on 5 hlö + pari piskiä niin tilaa tarvitaan ja suksiboksin osto onkin seuraavana lisavarustelistalla.

Olen nyt ajellut 2 v ja 40 000 km 2.5V6 Omega farkulla ja seuraavat huollot on tehty:
- vaihdelaatikon öljyt + suodatin (100 000 km)
- jakohinhna + ohjurit
- raidetangon päät (2 kpl)
<A HREF="http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 14&forum=4">- venakopat 2 kpl</A> (turhaan tuli ensin tehtyä kahteen kertaan tiivisteen vaihdot...
- talvi- ja kesärenkaat ostettu
- öljynvaihdot 15 000 km välein
- tulpat
- kaikki suodattimet
- puuhkijöiden sulat vaihdettu silikonisiin
- Lähivalojen H1 polttimot vaihdettu PIAA H1 Xtreme Force malleihin

Kun nykyään tulee ajettua vain lyhyitä kaupunkinlenkkejä on keskikulutus nyt n. 13 l/100 km. Sekalaisessa ajossa talvella pääsee n. 11 - 12 l/100 km kulutuslukemiin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: kapiteeli on 2004-01-02 18:47 ]</font>
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Tossa aikasemmin moitin Omegaani niin täytyy laittaa pari kehua myös.
-Ehkä paras auto mitä olen olen ajanut maantiellä.
-Tehoa aivan riittävästi vaikka auto painaa n.1600kg niin pääsee mukavasti ohi 2,5v6 170hv.
-Tilat isoin auto minkä tiedän itse tasan 2metriä pitkä volvo v70 esim pieni kuin mikä.
-Vaikka takaveto niin pääsee mukavasti liikkeelle talvella lukko+luistonrajoitin.
-Bensan kulutus ei ihan mahdoton vaikka onkin automaatti ja 2.5v6 maantie 7.5-9l/100 kaupungissa tosin noin 15l/100.
Leksa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Leksa »

Omega b 2,5 v6-95 ja pitää nyt laittaa vähän positiivistakin tänne..hyvin on toiminut eikä jotain pikkujuttuja lukuunottamatta ole pahaa sanottavaa:)
apache
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja apache »

Onko tyyppivika, vai vain tässä yhdessä yksilössä se, että peräkonttiin menevät johdot katkeaa siitä saranan kohdalta?

miten muuten kontti toimii talvella, onko saranat jäässä tjt?

ja siis porrasperäisestä kyse, ei farkku
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

Kyllä saranat tuntuu toimivan vaikka siihen kohtaan paljon jäätä kertyykin. Aina on kontti auennut ja mennyt kiinni.
Opel Astra H Z18XE
omega mtj
'Senator'
'Senator'

On 2004-01-17 18:24, deep blue wrote:
Onko tyyppivika, vai vain tässä yhdessä yksilössä se, että peräkonttiin menevät johdot katkeaa siitä saranan kohdalta?

miten muuten kontti toimii talvella, onko saranat jäässä tjt?

ja siis porrasperäisestä kyse, ei farkku
Näyttää olevan sellainen kohta että varmasti jossain vaiheessa täytyy uusia johdot siitä kohtaa. Vectrasta meni johdot poikki samasta paikasta.
Vastaa Viestiin