Mielipiteitä Opelin automaattilaatikosta!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
C-Reko
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja C-Reko »

Mitäs porukat on mieltä Opelin automaattilaatikoista esim. G-Astra? Miten ne on kestänyt? (Auto tiedossa,-99 mallin G-Astra farmari 1.8 16V AUTOMAATTI)
Cowboy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Cowboy »

Noh, kun tähän ei muut tunnu vastaavan niin sanotaan nyt jotain...

Kokemusta on enemmälti parista automaattilaatikosta ja tämä nykyinen B-Vectran ('98) hakkaa edellisen Civic ('96) mennen tullen ajettavuudessa. Hondan (tai kuka lie sen valmistanut) laatikko oli vaihtaessa niin hemmetin nykivä, että suditti vaihtaessa märällä asvaltilla 1 -> 2:lle tai 2 -> 3:lle, eikä se todellakaan johtunut tehoista (66 kW) :smile:

Opelissa oleva laatikko on taasen lähes huomaamaton. Kestävyydestä ei tosin vielä ole tietoa, koska ite olen tuolla ajanut vajaa 6 kk ja mittarissakin vasta vajaa 100 tkm...
Opel Calibra V6
Opel Vectra Voyage 2.0
- Molemmissa on tomaatti
OldVekku
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja OldVekku »

Yleisesti automaateista.
Olen yhteensä ajellut n. 700 000 km eri autoilla ja kaikki automaatteja.
Kerran olen joutunut korjaamolla auttomaatin takia. Veccu A:n lootasta hajosi turbiini. No tehtiin koko remppa ja turbiini tehtiin käsityönä. Korjaus 3000 E.
Sitten pökötissä (täysin uusi malli) oli laatikossa suunnitteluvika mutta takuuseen muuttivat lootaa siten, että toimi talvikelillä (= lastentauti).

Pieni vinkki: Aikoja sitten sain automaaatin sekaisin, kun lähdin yli 30 asteen pakkasella pakittaan jyrkkään mäkeen ja automaatin öljy ei ollut lämmennnyt. Eli kovin kylmällä ei revitystä heti alkuun.

Mielestäni atomaatit ovat kestäviä.
Vastaa Viestiin