Astra G X18XE1, moottorin vikakoodi P0130
Re: Astra G X18XE1, moottorin vikakoodi P0130
Yksi iso ero verrokkiautossa ja potilaassa: lämpimällä koneella verrokkiauton tyhjäkäynti pyörii 780 kierroksen ympärillä (OP-comin mukaan "desired idle speed" = 780) ja minulla vastaavasti 960 kierroksen tietämillä (desired = 960). Tämä vaikuttaa tietty hiukan tyhjäkäyntitulosten vertailuun.
Tuolla 960 kierroksen tyhjäkäynnillä ilmamäärämittarin jännite on 0,5 - 0,7 ja ilmamäärä 9,6 - 10,1 kg/h - näin suurinpiirtein. KUN lambdan vikakoodi hyppää päälle, tyhjäkäynti alkaa heilua enemmän ja imm:n jännite pyörii 0,7 - 0,8 voltin paikkeilla, ilmamäärä 11-12 kg/h.
Koko tuona testiaikana (myös ennen vikakoodia) lambdan jänne on ja pysyy 4,7 voltin paikkeilla. Vikakoodi tulee päälle n. 25 sekunnin kohdalla ja lambda jää Open-looppiin.
Lisäys: ajelin EGR:n johto irti, tuolla ei näyttänyt olevan muuta vaikutusta kuin pari vikakoodia lisää. Lambdan koodi tulee samalla tavalla.
Tuolla 960 kierroksen tyhjäkäynnillä ilmamäärämittarin jännite on 0,5 - 0,7 ja ilmamäärä 9,6 - 10,1 kg/h - näin suurinpiirtein. KUN lambdan vikakoodi hyppää päälle, tyhjäkäynti alkaa heilua enemmän ja imm:n jännite pyörii 0,7 - 0,8 voltin paikkeilla, ilmamäärä 11-12 kg/h.
Koko tuona testiaikana (myös ennen vikakoodia) lambdan jänne on ja pysyy 4,7 voltin paikkeilla. Vikakoodi tulee päälle n. 25 sekunnin kohdalla ja lambda jää Open-looppiin.
Lisäys: ajelin EGR:n johto irti, tuolla ei näyttänyt olevan muuta vaikutusta kuin pari vikakoodia lisää. Lambdan koodi tulee samalla tavalla.
Oliko ilmastointi päällä? Silloin ainakin on tyhjäkäynti korkeampi. Tai olitko nollannut opitut arvot? Myös sen jälkeen muistelen olleen jonkin aikaa korkeamman tyhjäkäynnin. Tai niin muistelen. Muuten ei ole kyllä mitään tietoa, miksi se "desired idle speed" on mitäkin aina missäkin tilanteessa.
Jospa se uusi lamda-anturi korjausi tilanteen.
Niin ja se minunkin auto on kaukana uudesta, ettei ihan 100%:sesti kannata niihin arvoihin luottaa. Tosin on se nyt toiminut moitteetta, ja katsastettukin...
Jospa se uusi lamda-anturi korjausi tilanteen.
Niin ja se minunkin auto on kaukana uudesta, ettei ihan 100%:sesti kannata niihin arvoihin luottaa. Tosin on se nyt toiminut moitteetta, ja katsastettukin...
Mitä se tyhjä hyvejää!
Ilmastointia tuossa ei ole, noita opittuja arvoja ei tullut vielä mieleen nollata. Tällöin ECU miettisi itse asiat uudelleen oletettavasti?
Lambdan vaihdosta en ole löytänyt mistään huoltokirjasta merkintää ja autolla kilometrejä takana vajaat 230 000. Luulen, että runsaan satasen sijoitus siihen kannattaa kyllä, vaikkei vika lopulta olisikaan siinä.
Lambdan vaihdosta en ole löytänyt mistään huoltokirjasta merkintää ja autolla kilometrejä takana vajaat 230 000. Luulen, että runsaan satasen sijoitus siihen kannattaa kyllä, vaikkei vika lopulta olisikaan siinä.
Aikaa vähän vierähti, mutta tilannetta: lambda tuli vaihdettua huollossa muiden hommien yhteydessä ja ilmeisesti aika iäkäs/valmis tapaus oli. Tuo ei kuitenkaan fiksannut tilannetta lopulta, vaan tänään aamulla vikavalo taas syttyi tyhjäkäynnillä ja käynti muuttui huomattavasti. Uuden lambdan myötä "normitilanteessa" käynti vaikuttaa oikein hyvältä, mutta meni epätasaiseksi vikakoodin tultua. Tsekkaan iltapäivällä koodit, mutta melkein laittaisin betsit kehiin ilmamäärämittarin puolesta.
zippo kirjoitti:Kävin Lamban johdot läpi (ja pari muutakin) irroittelemalla ja kytkemällä liittimet pari kertaan ja puhalsin ne myös välissä puhtaaksi paineilmalla. Tämän jälkeen auto tulille ja vikavalo ei enää syttynyt. En kuitenkaan jaksa uskoa että vika olisi ollut näin helppo korjata. Tuli tosin mieleen että pesin moottoritilan painepesurilla päästäisenä, joten olisikohan mahdollista että liittimiin olisi mennyt vettä, joka aiheutti tämän ongelman? Lamban piuhan liitos on juuri sellaisessa paikassa että siihen pääse vettä helposti.
Lamban piuha ei muuten kulkenut oikeaa reittiä ja pääsi näin ollen nojaamaan mm. pakosarjaan (olenkin ihmetellyt kuminkäryä jonka huomaa kun nousee autosta). Johtimien kuori ei ollut tosin palanut mitä ihmettelin kovasti.
Kävin auton mukana tulleen kuittipinon läpi ja Lamda on vaihdettu noin 30tkm sitten tarvikemalliseen (osanumero näyttää muuten olevan 084-77184)Taitaa olla Motonetin osia.
Eli voi olla hyvinkin että Lamba ei ole vielä täysin rikki ja nyt sitten se rupesi toimimaan sattumalta![]()
Joka tapauksessa suuri kiitos nopeasta vastauksesta ja erinomaisesta kuvasta!
Aikaa kului taasen, mutta vika ei ole ratkennut vielä.
Lambda ja ilmamäärämittari on vaihdettu, huom -> jälkimmäinen on VDO:n valmistama, ei tarvikehalpis tms.
Imuilmavuotoja en ole 100% varmasti sulkenut pois, mutta outoa tämä on - tyhjäkäynti saattaa pitkän aikaa olla nättiä ja vikavaloa ei näy, mutta sitten taas seuraavassa risteyksessä saattaa hypätä päälle. Koodi pysyttelee samana edelleen, eikä muita koodeja.
Voipi olla, että vaihdan tuon kaasuläppäkotelon tiivisteen seuraavaksi ja syynään imupuolen vielä tarkemmin.
Lambda ja ilmamäärämittari on vaihdettu, huom -> jälkimmäinen on VDO:n valmistama, ei tarvikehalpis tms.
Imuilmavuotoja en ole 100% varmasti sulkenut pois, mutta outoa tämä on - tyhjäkäynti saattaa pitkän aikaa olla nättiä ja vikavaloa ei näy, mutta sitten taas seuraavassa risteyksessä saattaa hypätä päälle. Koodi pysyttelee samana edelleen, eikä muita koodeja.
Voipi olla, että vaihdan tuon kaasuläppäkotelon tiivisteen seuraavaksi ja syynään imupuolen vielä tarkemmin.
Nostampa tätä aihetta hieman, sillä täällä on myös potilas, jolla tuo samainen vikakoodi on kiusannut muutaman viikon. Potilas malliltaan Astra G Caravan '98.
Näitä X18XE1:n ongelmatapauksia olen täältä lueskellut useampiakin, mutta kysymyksiä siltikin on.
Ongelma ilmeni, kun olin korjauttamassa talvirenkaan venttiiliä muutama viikko sitten, eli tarkoitti käväisyä lämpimässä hallissa. Aiemmin ei ole ollut vikavaloa, eikä muutakaan maininnanarvoista outoa käytöstä koneen toiminnassa. No, myöhemmin samana päivänä olin hakemassa likkaa koulusta, kun siinä odottaessani huomasin, että vikavalo syttyi. Kotona etsin sitten tietoa, miten koodin voi lukea. OP-comia en omista, joten jumpperilla katsoin koodin. Tuloksena tuo P0130. Auto oireilee nyt sitten siihen malliin että jotain pitäisi kotikonstein saada tehtyä, kun katsiminenkin häämöttää viikon päässä.. Nyt kun auton käynnistää, ei vikavaloa näy. Oikeastaan niin kauan kuin vetoa riittää, vikavalo pysyy poissa, mutta heti kun saapuu risteykseen, niin "bing" vikavalo syttyy. Sen seurauksena alkaa nykiminen pintakaasulla (joskus jopa sammuu), ja auto tuntuu tehottomalta jollei kunnolla anna kenkää. Tyhjäkäynti seilaa reippaasti hetken aikaa kun kytkimen heittää pohjaan.
Ilmamassamittarille tein lisämaadoituksen, mutta ei auttanut. Lambdan piuhat tuntuu olevan kunnossa. Kampuran ja nokkien asentoantureita en oo vielä tsekannut. Kaasuläppä kotelossa näyttäs olevan hiukan tummaa kun läppää raottaa, tarvinnee siis putsata. Pitääkö siinä sitten vaihtaa tiiviste, kun sen irrottaa? EGR:n välittömästä läheisyydestä kuuluu erittäin vaimeaa pihinää, ja ääni muuttuu kun laittaa käden sen ympärille (jollakin vastaava oire taisi olla). Tästä päästäänkin sitten siihen hajuun! Kun kone lämpiää, konetilassa haisee pakokaasu, joka sitten tulee raitisilmasuodattimen läpi autoon sisälle! Mikä sellaisen voi aiheuttaa? EGR:n vuotaminen? Niin ja minkä kokoisilla torx-pulteilla egr on kiinni? Sitäkin voisin kokeilla ensin puhdistaa. Tarviiko siihenkin vaihtaa tiivistettä, kun sen käyttää irti?
Nyt tuli kyllä kamala liuta kysymyksiä, mutta jos sais apuja?
Näitä X18XE1:n ongelmatapauksia olen täältä lueskellut useampiakin, mutta kysymyksiä siltikin on.
Ongelma ilmeni, kun olin korjauttamassa talvirenkaan venttiiliä muutama viikko sitten, eli tarkoitti käväisyä lämpimässä hallissa. Aiemmin ei ole ollut vikavaloa, eikä muutakaan maininnanarvoista outoa käytöstä koneen toiminnassa. No, myöhemmin samana päivänä olin hakemassa likkaa koulusta, kun siinä odottaessani huomasin, että vikavalo syttyi. Kotona etsin sitten tietoa, miten koodin voi lukea. OP-comia en omista, joten jumpperilla katsoin koodin. Tuloksena tuo P0130. Auto oireilee nyt sitten siihen malliin että jotain pitäisi kotikonstein saada tehtyä, kun katsiminenkin häämöttää viikon päässä.. Nyt kun auton käynnistää, ei vikavaloa näy. Oikeastaan niin kauan kuin vetoa riittää, vikavalo pysyy poissa, mutta heti kun saapuu risteykseen, niin "bing" vikavalo syttyy. Sen seurauksena alkaa nykiminen pintakaasulla (joskus jopa sammuu), ja auto tuntuu tehottomalta jollei kunnolla anna kenkää. Tyhjäkäynti seilaa reippaasti hetken aikaa kun kytkimen heittää pohjaan.
Ilmamassamittarille tein lisämaadoituksen, mutta ei auttanut. Lambdan piuhat tuntuu olevan kunnossa. Kampuran ja nokkien asentoantureita en oo vielä tsekannut. Kaasuläppä kotelossa näyttäs olevan hiukan tummaa kun läppää raottaa, tarvinnee siis putsata. Pitääkö siinä sitten vaihtaa tiiviste, kun sen irrottaa? EGR:n välittömästä läheisyydestä kuuluu erittäin vaimeaa pihinää, ja ääni muuttuu kun laittaa käden sen ympärille (jollakin vastaava oire taisi olla). Tästä päästäänkin sitten siihen hajuun! Kun kone lämpiää, konetilassa haisee pakokaasu, joka sitten tulee raitisilmasuodattimen läpi autoon sisälle! Mikä sellaisen voi aiheuttaa? EGR:n vuotaminen? Niin ja minkä kokoisilla torx-pulteilla egr on kiinni? Sitäkin voisin kokeilla ensin puhdistaa. Tarviiko siihenkin vaihtaa tiivistettä, kun sen käyttää irti?
- Astra H '06 1.8
-
Lightning MacThunder
- 'Admiral'

Minulla kanssa noita ongelmia. Lambada vaihdettu joskus, auttoikin vähän aikaa.. Ilmamassa mittarikin suht. uusi. EGR moshasti eli kärysi(joku oikosulku), eli sekin suhteellisen uusi. Maadotuksia en ole tehnyt. Vieläkin vaivaa tuo p0130 aina silloin tällein tai kuten muija sanoo että palaa "helikopteri" kojetaulussa. Ja idiootit Länsi-Autossa sanoi, että se pakoputkivika.. viitanan kallista huoltoa ja samanlaista 100A pönthöä myy kuin tarvikeliikkeet. Sillä muottoilulla tai 100A keskipönthöllä ei ole vaikutusta, kyseiseen vikaan. Tiedä sitten tuliko just oikea lambda, samanumero mutta eri valmistajan. En ole sitä enää aktiivisesti tutkinut... keinot loppu ja aika ei riitä.
Puhdista se kaasuläppäkotelo ja tarkista, onko imuvuotoja... eli suihkuta varovasti bräkleenia kaasuläppäkotelon ympäristöön ja tarkista myös alipaineletkut. Pakokaasun haju voi viitata pakosarjan, pakoputken alkupään tai egr:n vuotoon. Kokeile ensimmäiseksi ottaa egr venttiilin liitin irti ja aja sitten. Egr- venttiilissä pitäis olla metallitiiviste... sitä ei tarvitse vaihtaa , jos siellä sellainen on ja tiiviste on kunnossa. Pulttikoko saattaa löytyä googlettamalla.Faba kirjoitti:Nostampa tätä aihetta hieman, sillä täällä on myös potilas, jolla tuo samainen vikakoodi on kiusannut muutaman viikon. Potilas malliltaan Astra G Caravan '98.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Faba - itse asiassa hyvin samankaltaisia oireita noista on myös meikäläisen autossa: kiinnitin erityisesti viestissäsi huomiota siihen, että kierrokset heiluu hetken, kun kytkimen laittaa pohjaan. Tätä esiintyy täällä myös ja joskus parkkipaikalla veivatessa heiluminen on erittäinkin suurta, ehkä jopa 500-1000 rpm.
Autossa nyt uutta: lambda ja ilmamäärämittari, näistä lambda oli itse asiassa vaihtokunnossa. Se auttoi hetken ja polttoaineen kulutus on mielestäni vähentynyt, mutta ei ole virallinen syy tälle. Vikavalo syttyy ainoastaan tyhjäkäynnillä (jos syttyy, satunnaista) ja viimeksi tänään huomasin reipasta nykimistä kylmällä koneella kiihdyttäessä. Taas kerran masiina tuntuu hetken miettivän, ennenkuin "kiihdytä"-viesti menee perille.
Itselläni on seuraavaksi kaasuläppäkotelon irrotus, puhdistus ja tiivisteen vaihto edessä, koetan hoitaa nyt viikonloppuna. Alan kallistua imuilmavuodon kannalle kyllä, EGR:n kimppuun en käy vielä.
EGR:n torx-kannan kokoa en muista, mutta voin ilmoitella sen tässä viikonloppuna, jollet ehdi itse ensin. E-jotain se koko on.
Olen muuten oman auton kohdalla tätä P0130:aa katsellut nyt vuoden päivät. En vaan lähde sille linjalle, että huollossa arvailisivat tuota ja tunteja palaisi. Auto meni juuri katsastuksestakin läpi, päästötkin siis ovat ok. Eikä tainnut vikavaloa syttyä juuri sillä hetkellä...
Stay tuned.
Autossa nyt uutta: lambda ja ilmamäärämittari, näistä lambda oli itse asiassa vaihtokunnossa. Se auttoi hetken ja polttoaineen kulutus on mielestäni vähentynyt, mutta ei ole virallinen syy tälle. Vikavalo syttyy ainoastaan tyhjäkäynnillä (jos syttyy, satunnaista) ja viimeksi tänään huomasin reipasta nykimistä kylmällä koneella kiihdyttäessä. Taas kerran masiina tuntuu hetken miettivän, ennenkuin "kiihdytä"-viesti menee perille.
Itselläni on seuraavaksi kaasuläppäkotelon irrotus, puhdistus ja tiivisteen vaihto edessä, koetan hoitaa nyt viikonloppuna. Alan kallistua imuilmavuodon kannalle kyllä, EGR:n kimppuun en käy vielä.
EGR:n torx-kannan kokoa en muista, mutta voin ilmoitella sen tässä viikonloppuna, jollet ehdi itse ensin. E-jotain se koko on.
Olen muuten oman auton kohdalla tätä P0130:aa katsellut nyt vuoden päivät. En vaan lähde sille linjalle, että huollossa arvailisivat tuota ja tunteja palaisi. Auto meni juuri katsastuksestakin läpi, päästötkin siis ovat ok. Eikä tainnut vikavaloa syttyä juuri sillä hetkellä...
Stay tuned.
Kappas löytyhän täältä topic
Tosta mistä päivällä kyselin pikakysymyksiä topicis.
Eli Astra G X18XE1 -99,Kilsat 236tkm. Moottorin merkkivalo paloi mittaristossa, ja käynti röpötti.
Luin Op-comil vikakoodit, ja pukkas ton P0135- (4) O2 sensor heating voltage low- present.
Nappasin lambdan illan mittaan irti. Yllätyin kun se lähti vielä kylmänä kivuttomasti irti
Ilmeisesti vaihdettu joku aika sitten, pinta liat pyyhkäs pois ni kirkas NTK anturi paljastu.
Lambdan liitin tarkastettu ja kaikki 4 johtoa (valk,kelt,puna ja musta) jotka ei ollu käristynyt pakosarjan lähettyvillä. Johdotuksen suoja "kuoressa" oli 2 pientä läpi palanutta reikää, mutta ei johdoissa jälkiä.
Itse anturin pää oli valkoinen (pakoputken sisään jäävä osa) Suihkin wd40 puhtaaksi, liekkö haittaa.
Tarkistin myös lambdan liittimen ns. auton puolen johdotuksen, siitä oli se haitari suojaputki hieman kärsiny. Mutta itse johdot oli kunnossa.
Aloin epäillä et, ei ite anturis vika olekkaan. Kun lukasin tätä topiccia sit, ni otin imm pois. Sieltä oli ainakin poikki sellane ohut lanka, joita 2 vierekkäin.
Pittääpi käydä ostaa, uus imm ja veden lämpötila anturi. Jos ei häviä vikakoodi sit, ni uusitaan sit toi lambda.
Nokka anturi ja johdon tarkistin myös. Kunto ok ja uudehkon näköinen.
Auto lähtee kylmänä sekä kuumana hyvin käyntii. Tyhkäynti muuten hyvä ja tasanen noin 860rpm, Mut pikkase röpöttää.
Ja myös ajossa pelaa ja vedot hyvät.
Katastus lähenee, ja muutenkin kattava huolto pitää tehdä, nii toi vika saatava pois.
Ainii op-comil näky viel, 1 muistissa oleva vikakoodi. Joka ei läsnä. Koodi 164, engine coolant tempature incorrect singal. (not present)
Mistähä johtuna toi ?
Tosta mistä päivällä kyselin pikakysymyksiä topicis.
Eli Astra G X18XE1 -99,Kilsat 236tkm. Moottorin merkkivalo paloi mittaristossa, ja käynti röpötti.
Luin Op-comil vikakoodit, ja pukkas ton P0135- (4) O2 sensor heating voltage low- present.
Nappasin lambdan illan mittaan irti. Yllätyin kun se lähti vielä kylmänä kivuttomasti irti
Ilmeisesti vaihdettu joku aika sitten, pinta liat pyyhkäs pois ni kirkas NTK anturi paljastu.
Lambdan liitin tarkastettu ja kaikki 4 johtoa (valk,kelt,puna ja musta) jotka ei ollu käristynyt pakosarjan lähettyvillä. Johdotuksen suoja "kuoressa" oli 2 pientä läpi palanutta reikää, mutta ei johdoissa jälkiä.
Itse anturin pää oli valkoinen (pakoputken sisään jäävä osa) Suihkin wd40 puhtaaksi, liekkö haittaa.
Tarkistin myös lambdan liittimen ns. auton puolen johdotuksen, siitä oli se haitari suojaputki hieman kärsiny. Mutta itse johdot oli kunnossa.
Aloin epäillä et, ei ite anturis vika olekkaan. Kun lukasin tätä topiccia sit, ni otin imm pois. Sieltä oli ainakin poikki sellane ohut lanka, joita 2 vierekkäin.
Pittääpi käydä ostaa, uus imm ja veden lämpötila anturi. Jos ei häviä vikakoodi sit, ni uusitaan sit toi lambda.
Nokka anturi ja johdon tarkistin myös. Kunto ok ja uudehkon näköinen.
Auto lähtee kylmänä sekä kuumana hyvin käyntii. Tyhkäynti muuten hyvä ja tasanen noin 860rpm, Mut pikkase röpöttää.
Ja myös ajossa pelaa ja vedot hyvät.
Katastus lähenee, ja muutenkin kattava huolto pitää tehdä, nii toi vika saatava pois.
Ainii op-comil näky viel, 1 muistissa oleva vikakoodi. Joka ei läsnä. Koodi 164, engine coolant tempature incorrect singal. (not present)
Mistähä johtuna toi ?
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
-
ajonautinto
- 'Admiral'

En ole MAFfian joutunut avaamaan, mutta onko siellä tosiaan kaksi lankaa... Ei kai ne saisi olla poikki.esu kirjoitti: Aloin epäillä et, ei ite anturis vika olekkaan. Kun lukasin tätä topiccia sit, ni otin imm pois. Sieltä oli ainakin poikki sellane ohut lanka, joita 2 vierekkäin.
Kertokaas foorumin oppineet, että jos X18XE1:n MAFissa on kaksi lankaa, niin onko toinen "cold wire"? Onko tuossa siis imuilman lämpötilanmittaus samassa?
Mulla X18XE1 on ollut nämä koodit muistissa jo monta vuotta ja kone toimii ongelmitta. Syytä noihin koodeihin en tiedä.esu kirjoitti: Ainii op-comil näky viel, 1 muistissa oleva vikakoodi. Joka ei läsnä. Koodi 164, engine coolant tempature incorrect singal. (not present)
Mistähä johtuna toi ?
00163 - Engine Coolant Temperature, No Signal
Not present
00002 - Engine Coolant Temperature, Frequency Out Of Range
Not present
ECU seuraa moottorin lämpötilaa ja lambdan arvoja sen perusteella heittää ton P0135 koodin. Eli noi voi olla samaa vikaa. Kun sulla näyttää olevan OP-com, niin kannattaisi kylmäkäynnistyksen jälkeen seurata että MAFfin ja lambdan arvot sekä moottorin lämpötila käyttäytyy järkevästi. Foorumilta löytynee ohjearvoja MAFfin ja lambdan arvoille.
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Lambdahan ei taida säätää vielä kylmää konetta joten moottorin lämpötilaa sekä maffin arvoja kannattaa seurata.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
-
ajonautinto
- 'Admiral'

Pitäisi seurata koneen lämmetessä kuinka nopeasti lambdan arvot lähtee heilumaan ja heiluuko järkevällä alueella. Netin mukaan tuo P0135-koodi tulee, kun lambdan herääminen kestää liian pitkään.
"The Powertrain Computer or PCM has determined that the Oxygen Sensor has taken too long to begin switching after the Engine Coolant Temperature Sensor has reached its proper operating range, preventing closed loop fuel control."
"The Powertrain Computer or PCM has determined that the Oxygen Sensor has taken too long to begin switching after the Engine Coolant Temperature Sensor has reached its proper operating range, preventing closed loop fuel control."
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Ahaa, jos koodi meinaa tuota niin sittenhän se lambdan arvojen tarkkailu onkin aika tärkeää 
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04