Hiekkalaatikkokeskustelu
Re: Hiekkalaatikkokeskustelu
Venäjältä tulee parhaat kitkat/nastat ainakin Nokian puolesta, koska siellä on paljon uudemmat laitteet, kuin kotimaassa, näin olen rengas alan ammattilaisilta kuullut... Tietysti kesärenkailla sama juttu.
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
- Paska Omena
- OCF Member

Pieni korjaus: vitut mä niitä enää jaksa nysvätä. Menee pitkälti yli vanteiden arvon verran rahaa jos niistä haluaa lähellekkään hyvät. Tulee uudet käytetyt vanteet ja 7 vuotta vanhat sentin leveemmät Contit. Toivottavasti ne vaan sitten mahtuu TigraankinPaska Omena kirjoitti:Talvivanteita tullu kunnostettua ja kun on valmiit niin päälle tulee Continentalin mikä olikaan Contact 6 kitkat koossa 175/55 15.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Kerro ihmeessä kokemuksia conteista, varsinkin ton ikäsistä. Mitkään continentalit ei kuulemma oikein pidä kunnolla, välillä rengashommissa olleena on saanu 1tkm ajetut nasta continentalit bemarin alta, kun omistaja vaihtanut, kun on ollut kuulemma liukkaat, tiedä sit 
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Jostakin tuntemattomasta syystä paku/maasturi kokoluokan kitkat näyttäisi kestävän kesäkäyttöä selvästi paremmin. Ihan semmosen raskaan auton alla on näitä oikeita kitkoja hangattu itse ja seurattu kaverin ajoja myös.
Jep itelläkin on ollut noin vanhoja talvikumeja(olleet ihan uudesta asti omassa ajosssa) ja kesärenkaina toisessa autossa tänä kesänä viime vuosisadalta peräisin olevat misukatOCF2945 kirjoitti:jaa-a tiedä sitten miten säilyy, mutta oon ajellu 10 vuotta vanhoillaki talvipyörillä ja pysyny tiellä aina...
GSI-The Real Thing & ST wagon
No se venäjällä tehtykö se on syynä kun kakkapeliitoissa tulee kankaat mäjelle ja on runkovikasia.Tai siis ainakin oli jossain vaiheessa.
Ei, kyllä ne oli ihan suomessa tehtyjä.maksda kirjoitti:No se venäjällä tehtykö se on syynä kun kakkapeliitoissa tulee kankaat mäjelle ja on runkovikasia.Tai siis ainakin oli jossain vaiheessa.
Itsellä taitaa olla neljät nokialaiset takana(sekä kesä- että talvirenkaita), eikä ole runkovammaisia tullut vastaan...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kuitenkin ainoat runkovikaiset mitä omalle kohdalle on osunut on olleet nimenomaan nokialaisia, eikä mulla ole nokialaisia juuri edes ollut kun muutenkin koittanut välttää kyseistä merkkiä. Muun merkkisissä renkaissa ei koskaan mitään vikaa vaikka niitä on ollut määrällisesti paljon suurempi otanta ja myös halpismerkkejä.
Mulle on yhden kerran tullut vastaan runkovaurioinen rengas, ja se oli Hkpl 7 ja made in Russia. Tuli kyljestä lanka läpi. Sain Vionorilta sitten takuuseen/virhevastuuseeen (?) made in Finland -renkaan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Nuita on ollu hakkapeliitoissa jo pitkään. Monta kertaa ollu sormet verillä kun niitä tullu jonkun verran väännettyä ja melkeen pinnaltaan uusia renkaita!..Timonen kirjoitti:Mulle on yhden kerran tullut vastaan runkovaurioinen rengas, ja se oli Hkpl 7 ja made in Russia. Tuli kyljestä lanka läpi. Sain Vionorilta sitten takuuseen/virhevastuuseeen (?) made in Finland -renkaan.
Mulla ehti olla nuo alla n. 2vk, eli kilometrejä ei varmaan tullut edes 1000km ja sitten menin rengashotelliin laittamaan kesärenkaat alle, ja nuo nastat jäi sinne. Soittivat sitten seuraavana päivänä, kun olivat pesseet ja tarkastaneet renkaat, et siellä yhdestä on tullut tuo lanka läpi kyljestä.maksda kirjoitti:Nuita on ollu hakkapeliitoissa jo pitkään. Monta kertaa ollu sormet verillä kun niitä tullu jonkun verran väännettyä ja melkeen pinnaltaan uusia renkaita!..Timonen kirjoitti:Mulle on yhden kerran tullut vastaan runkovaurioinen rengas, ja se oli Hkpl 7 ja made in Russia. Tuli kyljestä lanka läpi. Sain Vionorilta sitten takuuseen/virhevastuuseeen (?) made in Finland -renkaan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Mun pointti oli, että on niissä nokialaisissa ollut runkovikoja, mutta ei ne siitä made in russiasta johdu.
Niitä on ollut jo pitkään ihan Suomessa valmistetuissakin...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Hyvä täsmennysTJT kirjoitti:Mun pointti oli, että on niissä nokialaisissa ollut runkovikoja, mutta ei ne siitä made in russiasta johdu.
- Paska Omena
- OCF Member

Kylläpä tuli taas mukavan hiljainen ja vakaa ajaa, kun vaihtoi nastat pois ja sileet kesäpyörät alle 
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Itsellä kokemuksia nangkangin ns 2 sarjasta 16" koossa ja hyvin on pelittänyt, nyt pitäisi 225/45/18 sarja tilata kesäkummia, olisko hyviä ehdotuksia ? Ottaako hyväksi havaitun ns2, nangkangilla olis nuota eco2, ja linglongilla olis greenmaxit mitä kehaistiin jopa TM:ssä, Ideoita ? Mahdollisimman vähän saisi kuluttaa 
Astra g