Hei foorumilaiset!
Omistan vm. 2013 Astra J 1.4T. Uudesta asti autoa on
vaivannut ohjauspyörään välittyvä resonointi, sellaista ärsyttävää
äänekästä värähtelyä. Esiintyy liikkeelle lähdettäessä, ja kaasuttaessa
kierrosalueella 1500-2000rpm. Värinä alkaa vasta, kun autolla on ajettu
n.15.20 minuuttia, eli lämmennyt tarpeeksi. Merkkihuollossa(3:ssa eri toimipisteessä) eivät
löytäneet värinän lähdettä, näin ollen eivät myöskään pystyneet korjaamaan sitä.
Onko teillä muilla ko. mallin omistajilla jakaa sama kokemus, ehkä antaa hyvä vinkki mistä
värähtely/resonointi saattaisi johtua. Onneksi ei tielle jättävä ongelma, mutta ärsyttävä
pikku vika, ei viitsi radion volyymilläkään aina ääntä peittää.
Astra J resonointi
Re: Astra J resonointi
Tuossa ku on takuu ja olet asiasta jo takuuaikana sanonut niin se pitää siellä myyjäliikkeessä korjata.
Minä oon aikanaan ettiny resonointiääniä melko paljon ja aina lopussaan se jostakin löytyy kun tarpeeksi hakee.
Epäilen kyllä että nykypäivänä vaan varmaan suurin osa asentajista on provisiopalkalla niin niitä ei kiinnosta käyttää aikaa kovin hirveästi
tommosiin vikoihin.. lopulta kun löydät vian syyn niin tehdasta laskutetaan jonku vitun pakoputken suojapellin i+a josta saa 0,4 tuntia työveloitusta ja
käytettyä aikaa kuitenki menny monta tuntia voi syyä vähä motivaatiota.
Minä oon aikanaan ettiny resonointiääniä melko paljon ja aina lopussaan se jostakin löytyy kun tarpeeksi hakee.
Epäilen kyllä että nykypäivänä vaan varmaan suurin osa asentajista on provisiopalkalla niin niitä ei kiinnosta käyttää aikaa kovin hirveästi
tommosiin vikoihin.. lopulta kun löydät vian syyn niin tehdasta laskutetaan jonku vitun pakoputken suojapellin i+a josta saa 0,4 tuntia työveloitusta ja
käytettyä aikaa kuitenki menny monta tuntia voi syyä vähä motivaatiota.
Re: Astra J resonointi
Tuommosta lukee tuossa toisessa ketjussa tällä sivulla.Minulle Opel huollossa tiesivät kertoa, kun valitin 1.4 bensaturboni samankaltaisesta ongelmasta,
että diesel J Astrojen kojetaulun tienoille kuuluva resonointi/värähtely on peräisin polttoaineputkistosta.
Putkisto oli kuulemma modifioitu uusiksi jossain diesel mallin versiopäivityksessä, tunnetuin seurauksin.
Kannattaa käydä paikallisessa Opel merkkihuollossa kysäisemässä, niillä pitäis olla tiedossa tämä ongelma ja osaamista korjata vika. Löytäisivät vielä syyn tuohon 1.4bensaturbon samaiseen vikaan. Omat valistununeet arvaukseni resonoinnin lähteeksi on; vaihteensiirtovivusto, jokin lämpösuojalevy tai ohjaustehostin. Heti kun aikaa likenee, täytyy vielä kerran (4 krta) viedä Opelille tutkittavaksi/korjattavaksi.