Mistäs vois johtuu tämmönen ilmiö, kun auton käynnistää kylmänä ja puhallin on täysillä sen puhaltimen puhallusteho laskee ja nousee? Elikkä välillä huutaa aivan täysillä ja välillä huutaa vähän hiljempaa.. tuota se sitten runkkaa hetken aikaa, kunnes loppuu.
Oon huomannu, että joku laakeri pitää välillä kitinää.. voiskohan johtuu, että joku laakrn ois kuiva?
E Kadetin puhallin
-
-SweetAngel90-
- 'Senator'

Luultavasti se puhaltimen laakeri on sen verran jumittunut että se ei jaksa pyöriä ja/tai puhaltimen hiilet on kuluneet tai jumittuneet. Yksi keino mitä kannattaa koittaa on irroittaa moottori ja paukauttaa akselin päähän muutaman kerran vasaralla. Itse olen pari puhallinta saanut "korjattua" vastaavista oireista tuolla.
Luultavasti johtuu siitä että kytkimen sisällä olevat kosketusnastat ovat kuluneet, eli kohta alkaa tapahtumaan niinkin ihmeelistä ilmiötä kun että kylmänä puhallin on mykkä kaikissa asennoissa ja kun sitä katkasijaa hieman painaa sormella tai odottaa että auto lämpenee niin puhallin rupeaakin pelittämään, tähän a) joko niiden nastojen "vääntäminen" b) tinaa niihin nastoihin lisää tavaraa c)ostaa uuden kytkimen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tarmo_L on 2004-01-29 00:08 ]</font>
, ja näin se homma etenee.<font size=-1>[ This Message was edited by: Tarmo_L on 2004-01-29 00:08 ]</font>
-
-SweetAngel90-
- 'Senator'

No itseasiassa puhallin toimii normaalisti, kun nää asennusilmat tuli.. elikkä pakkasta on alle -15C. Heti, kun pamahtaapi yli -20C niin sitten alkaa taas pitämään ääntä. Luulen, että pakkasella on aika suuri vaikutus asiaan. Kun pari viikkoa sitten täällä Idän perukoilla oli -25..-30 astetta pakkasta.
Pitää tarkistella nuo piuhat ja kytkin.. kuitenkin. Ettei laukee kovalla pakkasella ja kesken ajon. Parta huurteessa ajella..
Pitää tarkistella nuo piuhat ja kytkin.. kuitenkin. Ettei laukee kovalla pakkasella ja kesken ajon. Parta huurteessa ajella..
Enää ei jalkoja palele