Vectra C farmari 05 sisätilan takavalo

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
hedpis
'Agila'

Vectra C farmari 05 sisätilan takavalo

Viesti Kirjoittaja hedpis »

Morjesta. Omistan tommosen farkku C vectran ja olen nyt kyllästynyt siihen kun siellä takana ei ole mitään valoa.. olis ihan kiva sinne joku tuikku asentaa jotta tenavan kytkeminen turvaistuimeen olis hiukan helpompaa. Olisiko kenelläkään hyviä ideoita mistä kannattaa ottaa virta sille tarvikevalolle, ja onko siellä kenties olemassa johdotus valmiina? Niin ja jos verhoilua joutuu purkamaan onko joitakin paikkoja mitä on syytä varoa?
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra C farmari 05 sisätilan takavalo

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Eikö tuohon c vectraan saa ihan merkistä sen takapenkin valon erikseen ? tuliko se nyt sinne kauhukahvan luokse vai keskelle kattoa

Muistelen että tästä oli aikasemminki puhetta täällä. Saattaapi olla johdotki valmiina.

( käsittääkseni lisävarustelistasta on saattanu saaha ruksittua jotaki valaistuspaketteja sisätiloihin?? )
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

hedpis
'Agila'

Viesti Kirjoittaja hedpis »

Näillä ohjeilla tuli myös omaan kukkarokatastrofiin hankittua hieman lisää valoa takapenkkiläiselle... Minullakaan ei ollut siellä mitään johtoja valmiina joten alla olevan ohjeen mukaan tuli toimittua ja hyvin pelaa. Lamppuna minulla on 1kpl kiinasta tilattu pirun kirkas päivä-ajo valo. ohjeesta poiketen asennettiin rele väliin jota etummainen kattovalo ohjaa ja itse valolle tulee suoraan oma virta. Tämä sen vuoksi ettei automaattisesti syttyvien sisävalojen jännite ollut riittävän suuri ja ledi jäi himmeäksi. Toki kun painoi sisävalon konsolista päälle niin silloin myös alla olevan ohjeen mukainen kytkentä antoi täyden kirkkauden. Mikkiksen ohjeet helpottivat ja nopeuttivat hommaa oleellisesti joten kiitoksia!

mikkis kirjoitti:
Olen kaivannut pitkään C-Vectran kabiiniin lisää valoa, varsinkin kun syksy taas tulee ja talli josta aamuisin lähden on aika pimeä. Omegoihin olen laittanut aiemmin jalkatiloihin valot jotka syttyvät myös sisätilan katkasijasta. Vectrasta sen olen unohtanut can-väylien takia. Eilen tuli tallilla spontaanisti sekin nyt tehtyä, eikä se kovin kummoinen operaatio ollut.

Homma oli äärimmäisen yksinkertainen ja tuli maksamaan 20 euroa, aikaa siihen meni reilu tunti. Kaikki toimii niin kuin alkuperäiset sisävaot (katkaisijasta ja oven aukaisusta yms) mukaan lukien himmeneminen. Ja jalkatilat edessä ja takana ovat valaistu. Näkee mennä autoon paremmin ja ennen kaikkea matkassa jos lapsilla jalkatilaan jotain tippuu, niin sen löytäminen on helpompaa.

Edessä katossa valopaneeli jossa mm, aurinkolasikotelo. Valoille can väylä, mutta liittimen ja piirilevyn välissä 4x5cm johdot; kaksi menee kohdevaloille ja kaksi isolle kattovalolle. Piirilevyä hetken tutkailleena ja kerran testattuna ruskeasta ja valkoruskeasta johdosta löytyy kattovaloille menevä virta josta luonnollisesti ryöstin virran. Johdot saa hienosti ja erittäin helposti ujutettua kattoverhoilun sekä katon välistä a-pilarille josta tarvitsee otta ainoastaan pois oven tiiviste pois. Lisäksi sulakerasian kansi pois ja vastaava repsikan puolelta jotta johdon saa johdon vietyä kojelaudan alle. Vastaavasti takajalkatilaan johdon sai yhtä helposti ottamalla kynnyslistan osaksi irti ja viemällä johdon kojelaudan alta kynnyslistan alta sekä maton sauman alta penkin alle.
Vastaa Viestiin