Opel Vectra B 2.0i CD Sport-kokemuksia ja ongelmia?

Keskustelua Opeleista
Kekuli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kekuli »

Pitäisi alkaa investoimaan toiseen autoon ja olen harkinnut kyseistä menopeliä 1997-1999 mallisena ja 5-ovisena. Onko kokemuksia autossa ilmenneistä ongelmista ja mitä olette tykänneet autosta?
omega 3000
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja omega 3000 »

Isällä oli sellanen -98 pari vuotta. Ei mitään ongelmia. Hieno ajettava, tehokas ja meni 7l/100km seka-ajossa. Sen takia en tajua minkä takia b-vectroilla on huono maine. Tosin se oli farmari, ja noista 5-ovisista palinilla sanottiin, että niissä on vikoja koska ne on kikkarapäiden tekemiä.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Itellä -98 mallin 2.0 Sport Sedan,ei mitään ongelmia.Tunnokas ajettava ja kori miellyttävän näköinen.

2.0 kone ihan riittävän tehokas ja kuluttaa vähän.Vakuutusmaksutkin on edulliset.

Hinta muihin samankokoisiin autoihin halpa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: SportVectra on 2004-01-16 16:23 ]</font>
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

On 2004-01-16 10:51, omega 3000 wrote:
Isällä oli sellanen -98 pari vuotta. Ei mitään ongelmia. Hieno ajettava, tehokas ja meni 7l/100km seka-ajossa. Sen takia en tajua minkä takia b-vectroilla on huono maine. Tosin se oli farmari, ja noista 5-ovisista palinilla sanottiin, että niissä on vikoja koska ne on kikkarapäiden tekemiä.
Ai onko B vectroilla huono maine??Kas kun en ole kuullut.
hyvä autohan tuo on kaikin puolin ja ainahan autoihin vikoja tulee merkillä/mallilla ei väliä.
Nyky autoissa kun on kaikenlaisia hienouksia ja merkkivalo syttyy aika monella menee sormi/peukalo suuhun ja sitten ollaan ihmeissään(kuten itsekkin,)mutta nyt on tietoa ja kokemusta niin voi vaan hymyillä :smile:------(meillä on 5 ovinen)

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectr@ B on 2004-01-16 18:21 ]</font>
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Paras Opeli jolla minä oon ajanu, jotain pikkujuttuja ollu josku, ei mitään isompaa. Älyttömän asiallinen auto kaikinpuolin, varusteet kohdallaan...Kyllä b vekulla on malleista paras maine...

<font size=-1>[ This Message was edited by: SKL on 2004-01-16 18:27 ]</font>
veera
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veera »

itellä -98 farmari 2.0cd sport.
ajettu 153tkm josta itse 30tkm.
kulkee mukavasti ja kuluttaa vähän, hiljainen ja hyvän näkönen. ei mitään suurempia vikoja ( moottorin tunnistimia vaihdettu pari kertaa). kannattaa ostaa väh.-98 mallinen ja huoltohistoriallinen ( jakohihnan vaihtoväli 60tkm). ilmastoidusta ja hyvästä yksilöstä saatetaan pyytää liikkeessä vielä n.15t€. tinkimään!
ZPiidi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ZPiidi »

Kannattaa investoida 99-02 Sport malli. xenonit, turvatyynyt penkeissä, vähän erinäköiset puskurit, ja äänieristystä parannettu, ja jotain muuta pikkusälää. Hyvillä renkailla todella hiljainen auto hintaisekseen!
henaik
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja henaik »

mulla -98 sport varmari. muutamat anturit ja laturi menny mut muuten ei mitään valituksen sanakaan. kerrassaan loistava auto!!!
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Juu, toi laturiongelma johtuu jo alkujaan liian tehottomasta laturista, jos autossa ilmastointi ym. Kannattaa vaihtaa 100a laturi jos on ilmastointi tai poppiksia tms...
Kekuli
'Kapitän'
'Kapitän'

[quote]
kannattaa ostaa väh.-98 mallinen ja huoltohistoriallinen ( jakohihnan vaihtoväli 60tkm).

Miksi vähintään -98? Onko uudemmissa malleissa jotain muuttunut koneen suhteen?
veera
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veera »

viime vuoden tuulilasin numerossa oli kuukauden käytettynä esittelyssä vm.99 vectra. Tässä jutussa puhuttiin myös alkuaikojen b-vectrojen ongelmista jotka olivat nykyautoista puhuttaessa vakavia. "Ongelmat saivat saksassakin julkisuutta ja niihin tartuttiin tehtaalla toden teolla vuonna 97".
näin ollen oletettavasti vuosimallista 98 ylöspäin on monia ongelmia saatu korjattua?
Myös Haynesin korjausoppaan johdannossa mainitaan että b-vectraan on tehty lukuisia "pieniä hienosäätöjä" pitkin matkaa,eikä ainoastaan b2 mallin yhteydessä.
itse en osaa sanoa mitä tarkalleen ottaen on muutettu, mutta jo näiden juttujen ja kuulopuheiden takia panostaisin vähintään 98:iin. Toki jokainen auto on aina yksilö(varsinkin käytettynä!), joten saattaa olla että vanhempi malli on jossakin tapauksessa viattomampi. jakohihnan vaihtovälillä tarkoitin että on syytä tietää varmasti koska se on vaihdettu, koska vaihtoväli on tavanomaista lyhyempi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: veera on 2004-01-19 19:18 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: veera on 2004-01-19 19:37 ]</font>
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

On 2004-01-19 19:09, veera wrote:
viime vuoden tuulilasin numerossa oli kuukauden käytettynä esittelyssä vm.99 vectra. Tässä jutussa puhuttiin myös alkuaikojen vectrojen ongelmista jotka olivat nykyautoista puhuttaessa vakavia. "Ongelmat saivat saksassakin julkisuutta ja niihin tartuttiin tehtaalla toden teolla vuonna 97".
näin ollen oletettavasti vuosimallista 98 ylöspäin on monia ongelmia saatu korjattua?
Myös Haynesin korjausoppaan johdannossa mainitaan että vectroihin on tehty lukuisia "pieniä hienosäätöjä" pitkin matkaa,eikä ainoastaan b2 mallin yhteydessä.
itse en osaa sanoa mitä tarkalleen ottaen on muutettu, mutta jo näiden juttujen ja kuulopuheiden takia panostaisin vähintään 98:iin. jakohihnan vaihtovälillä tarkoitin että on syytä tietää varmasti koska se on vaihdettu, koska vaihtoväli on tavanomaista lyhyempi.
Itse myös haluaisin tietää koska alla on jo yli 3 vuotta ollut 96/97 Vectra ja viat???Anturit vaihdettu,tyhjäkäyntimoottori ja puslat.Ois kiva tietää mikä näissä B1 os paskaa kun ei ole 3 vuoden aikana ilmaantunut vielä??(tosin puslia saa vaihdella joka autossa kun kilometrejä tulee riittävästi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectr@ B on 2004-01-20 08:51 ]</font>
Finl
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Finl »

vm98 112k ajettu josta 45k itse - tyhjäkäyntimoottori vaihdettu rikkinäisenä -muuten toimii kuin kello.
suosittelen.
Kekuli
'Kapitän'
'Kapitän'

Panostamme siis 98-99 malliseen.
Kävin katsomassa yhtä CD Sport-versiota vl:na, autoliike mainosti sitä Oulussa. Auto ei ollut kuitenkaan Sport vaan norm. CD.
Korjatkaa, jos olen väärässä. Eikö aidon Sportin tunnista kylkilistoissa olevista Opelin kilpamerkeistä (ne keltaiset)? Vai onko muitakin Sport-malleja?
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Juu, voi olla myös sport tekstit listoissa (uudemmat), Recaro sportpenkit säädettällä reisi ja ristiselän tuella, hopeat kojelautapaneelit, hieman matalempi ja jämäkempi alusta, ovipilareissa hiilikuituteipit, tummat takavalot? 16" alumiinivanteet (tuplapuolilla) jne..
Vastaa Viestiin