ecu vika x18xe1

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
ratomi
'Kadett'
'Kadett'

ecu vika x18xe1

Viesti Kirjoittaja ratomi »

Taas tälläinen yksilö mikä on boksi vikainen. Vikakoodi p0204 päällä ja kylmänä pelaa mut lämpimänä tiputtaa 4 pois...

eli boksivialta haiskahtaa.

nyt itse asiaan,olisi tiedossa toinen auto missä on ehjä boksi niin mitä kaikkea pitää vaihtaa että saa toimimaan. Ecu imusarjan kyljestä,ajonesto boksi ja avaimen siru?

mistä tuo ajonestoboksi löytyy vectra b -99 mallista?
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: ecu vika x18xe1

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

ratomi kirjoitti:Taas tälläinen yksilö mikä on boksi vikainen. Vikakoodi p0204 päällä ja kylmänä pelaa mut lämpimänä tiputtaa 4 pois...

nyt itse asiaan,olisi tiedossa toinen auto missä on ehjä boksi niin mitä kaikkea pitää vaihtaa että saa toimimaan. Ecu imusarjan kyljestä,ajonesto boksi ja avaimen siru?

Ite kokeilisin eka kyllä sitä 4 sylinterin suutinta kuin ecua. Eli vaihat sieltä nelosesta ja vaikka ykkösestä suuttimet ristiin niin kattoo sitte että vaihtuuko se vika perässä.

Ecu on imusarjan kyljessä, ajonestoboksi ei ole boksi vaan transponderin vastaanotin joka löytyy virtalukon ympäriltä ja transponderi eli siru avaimen sisältä.
Nuo kolmehan siihen swappiin tarvii.
ratomi
'Kadett'
'Kadett'

Voiko se suutin pelata kylmänä ja kun lämpeää niin heittää pelaamasta?

miten se rengas irtoaa siitä lukkopesän ympäriltä?
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

ratomi kirjoitti:Voiko se suutin pelata kylmänä ja kun lämpeää niin heittää pelaamasta?

miten se rengas irtoaa siitä lukkopesän ympäriltä?
Aika monet materiaalit muuttaa kokoaan kun lämpötila muuttuu. Jos siellä suuttimen sisällä käämissä on lanka vaikka poikki niin kylmänä voi saaha kontaktia mutta lämpösena ku paikat laajenee niin eipä enää saakkaan kontakteja ja ei virta kulje ja suutin ei aukea. Toki juotosvika tms vastaaava voi olla myös siellä moottorinohjainlaitteen sisällä mutta ku se on ilmaista hommaa vaihtaa suuttimien paikkaa keskenään ja kokeilla, siinähän ku ei mitään häviä niin sama testata. vituttas itteä ainaki moottorinohjainlaitteiden oston jälkeen hoksata että ei toimi vieläkään.

Se vastaanotin on vähä samallailla siinä kiinni ku pölykapseli vanteessa. nitkuttelemalla ja pikku meisseliä väliin ja varovasti pois. Paikalleen menee ihan vaan painasemalla ja loksahtaa lukituskäpälät koloihin. Rattimuovit tietenki eka pois eestä jos et niitä oo vielä purkanu, eikä kyllä itteasiassa kannatakkaan ennenku on suuttimien paikkoja vaihdettu.
ratomi
'Kadett'
'Kadett'

Täytyy kokeilla se suutin ensin ku löytyy koko sarja ylimääräisenä.
ratomi
'Kadett'
'Kadett'

Eli suuttimen vaihto ei kummentanut asiaa vika pysyy 4 sylinterissä.

paikallaan olevan boksin numero on 90582539 ja tarjolla oleva käytetty ehjä boksi on numerolla 90569370

käykö tämä boksi kun vaihtaa myös avaimen sirun ja sen vastaanottimen lukon ympärille?

kuulin sellaisen jutun että pitäisi myös vaihtaa abs boksi jos laittaa erinumeroisen ecu boksin?
Jake_
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jake_ »

Helpomalla pääset kun korjautat vanhan ecun vekatornicsilla, 244€ korjaus- ja toimituskuluineen. Itse korjautin oman tuolla ja hyvin pelannut. Oli joku toinenkin paikka mutta en sitä tähän hätään muista.
Jokunen Ooppeli ja foordeja.
Opel Astra G Editon 100 1.8 16v (ex) Opel Vectra B Sport 2.2 16v (nyk)
lapari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lapari »

Entäs maadoitukset? Menikös se niin, että suuttimilla jatkuva virta ja ecu tarjoilee maata aina tarvittaessa. Johtosarja on vähän hankala tutkia, mutta varmaan siinäkin vika voi olla. Lisäksi se ecun runko taitaa olla muitaakseni jotakin kevytmetallia ja sen maadoitusjohdon kiinnitysruuvi oli minulla ainakin todella hapettunut. Ei minulla sen puhdistus tai lisämaan laitto mitään korjannut, mutta eipä tuokaan maksa paljoa kokeilla...
Mitä se tyhjä hyvejää!
ratomi
'Kadett'
'Kadett'

No en minä tiedä ku olis tarjolla ecu,siru ja vastaanotin 80€ ja korjaus vanhalle oli 270-300€ kun soittelin moneen paikkaan korjaus hintoja...

mut se vaan ihmetyttää ku tuohon x18xe1 on kolmella eri numerolla saatavaa ecua että mitä niillä on eroa?
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

ratomi kirjoitti:No en minä tiedä ku olis tarjolla ecu,siru ja vastaanotin 80€ ja korjaus vanhalle oli 270-300€ kun soittelin moneen paikkaan korjaus hintoja...

mut se vaan ihmetyttää ku tuohon x18xe1 on kolmella eri numerolla saatavaa ecua että mitä niillä on eroa?

Ite ostin omaan x18xe1 uuden ecun,sirun ja vastaanottimen ja enkai mä mitään boksien numeroita katellu sen kummemmin. Jos se on x18xe1 ni niissä kaikissa on sama johtosarja ja
ihan sama minkä numeroisen ecun sinne laitat ni samallailla se pelaa kun vaihat kerta kaikki muutki sen sieluun kuuluvat osat eli ajoneston ja sirun.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Itekin boxivian kannalla kerrotun perusteella.

Rengas virtalukon ympäriltä vain lähtee kangottamalla jotkut kynnet siellä on.

ABSeculla ei mitään tekoa moottorinohjauksen kanssa joten unohda.

Ajonesto on moottorinohjausyksikössä.

ratomi kirjoitti:Taas tälläinen yksilö mikä on boksi vikainen. Vikakoodi p0204 päällä ja kylmänä pelaa mut lämpimänä tiputtaa 4 pois...

C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

ratomi kirjoitti:No en minä tiedä ku olis tarjolla ecu,siru ja vastaanotin 80€ ja korjaus vanhalle oli 270-300€ kun soittelin moneen paikkaan korjaus hintoja...

Numerosarjat kertoo mitä varusteita on ruksattu autoa tilatessa:ilmastointi ym.
..omaankin z16xe moottoriseen Astraan laitoin ihan eri numerosarjalla olleen boxin ja toimii täysin normaalisti.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
ratomi
'Kadett'
'Kadett'

eli uutta ecua paikalleen ja katsotaan alkaako toimimaan vai laitetaanko osina myyntiin koko auto
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Kyllähän se usein vie auton paaliin on hankala ongelma ratkaista.Itsellä korjattiin ecu muttei siitä hyvä tullut jäi pysyvä vikakoodi katsastusta hankaloittamaan.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
ratomi
'Kadett'
'Kadett'

vika oli ecussa,nyt käy kaikilla pytyillä taas...

ja samalla poistui myös moottorin merkkivalon syttyminen lämpimällä koneella,oliskohan tuossa ecussa ollu vikaa koko ajan ku auto on ollu mulla!!!
Vastaa Viestiin