Astra F lämppäripuhalli temppuilee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Kävi tuos aamulla ku emäntä oli lähös kouluun et puhallin oli mykkänä ja haisi kuulemma palaneelle.
kävin äsken koittaan ja hyvin pelas(ei etes vingu tai mitään eikä ollu polttanu sulaketta)
Onko kellään muulla sattunu vastaavaa?
Tuli mieleen et oisko menny lunta sisään ja jäätyny? vai missä koko puhallin on?
Auto o -96 ja ajettu 155tkm ettei luulis vielä olevan moottori loppu?
B-Type
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja B-Type »

Mun 99 vecaralle (ml. 150 tkm) kävi samalla tavalla tänä aamuna. Eilen illalla toimi kuin junan vessa, mutta aamulla oli ihan mykkä. Ihme juttu, kun se ei ole antanut mitään merkkejä epäkunnosta aikaisemmin.
Sanoivat GM:llä, että se vois olla jäässä ja neuvoivat koputtelemaan tuulilasin alareunassa olevaa lämppärin moottoria. Ei auttanut. Sulakekin oli ok.
Vikana voi olla myös kytkentähäiriö tai joku muu sähkövika.
Asiaan vois auttaa myös, jos auton veis lämpimään talliin ja antais sulaa siellä rauhassa.
No vien auton joka tapauksessa huomenna pajalle...
vecu90
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja vecu90 »

Mulla on ollu A-vectrassa samoja ongelmia kovilla pakkasilla, mutta aina on tähän asti alkanut toimia kun on odotellut ja antanut paikkojen lämmetä.
Vectra A 2.0i -90
MB w123 200d -83
EX MB 190 D -84
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Jäätä epäilin itekki ku auto kävi lämpimäks ku emäntä vei lapset hoitoon ja meni sit kyytillä kouluun ku puhallin ei pelannu.
Tulin ite iltapäivällä kattoon potilasta la sehä pelas heti.
Tais saada sen verran lämpöä et heräs henkiin.
Oireita ei oo ollu minkäänlaisia ennenku nyt totaalinen stoppi.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Sama juttu oli itelläkin viime talvena Astrassa. Otin puhaltimen ulos, rapasin kaikki liitinpinnat puhtaaksi (mukaan lukien moottorin rungon maadoitus). Pölyt ja muut köhnät ulos paineilmalla, CRC:tä sinne tänne ja avot, pitäis toimia luotettavasti.

Taitaa kuitenkin olla niin, että hiilet jää jumiin lämpötilamuutosten ja jäähuurteen vaikutuksesta. Kyllä se voitelu auttaa asiaa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-01-21 22:19 ]</font>
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2004-01-21 22:12, Wesku79 wrote:
Taitaa kuitenkin olla niin, että hiilet jää jumiin lämpötilamuutosten ja jäähuurteen vaikutuksesta. Kyllä se voitelu auttaa asiaa.
Henk.kohtaisesti en menisi kyllä minkään sähkömoottorin hiiliä voitelemaan...
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Mulla myös kaks kertaa tänä talvena tehny lakon puhallin. Ilmeisesti jäätyny molemmilla kerroilla koska aina lähtenyt pelaamaan ajon tai tallissa pidon jälkeen.
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra G-98 »

Mulla oli samat oireet b-corsassa ku startatessa avain jäi virtalukossa 2 asentoon (eli starttausasentoon) eikä palautunut 1 asentoon automaattisesti niin kuin pitäisi vaan piti itse napsauttaa avainta hieman takaisin päin ja sit lähti vasta puhallin toimimaan. Tuli muutaman kerran ajeltua lasit huurussa ennen kuin tajus ton, ja haisteltua palaneen käryä.
KVM
'Agila'

Viesti Kirjoittaja KVM »

Joo,mulla kans ekoilla 20 ast. pakkasilla sama homma. ei auttanu sisätilan lämppäri vaikka oli 3h päällä. seuraavana päivänä toimi ihan OK.
Astrax Sport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astrax Sport »

toinen Astra menossa ja kummassakin sama juttu. Itse olen huomannut että jos käyttää sisälämppärii ni silloin se sen tekee. Ilmeisesti sisälämppäri nostaa ilmakanavien kautta kosteutta puhallinmoottorille....
*Astra H Sedan -08*
Stefa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Joo sama täällä! Tehnyt tuon muutaman kerran 4 vuoden/80tkm:n ajon aikana, vm 95. Eipä oo pahemmin haitannu, kunhan ei kokonaan lakkaa pyörimästä.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

No empähän sit oo yksin ton asian kans.Tympäsee vaan tommonen ku muuten hyvä paitsi sais lämmetä kone nopeampaa.Tilasin uuden termostaatin ja saan vaihettua sen ens vkl.katotaan jos auttaa?
AstraG -98
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja AstraG -98 »

Ittellä on kerran puhallin hyytynyt mutta lähti pelittämään lyhyen ajon jälkeen. Ilmeisesti oli jäässä.
oopee_
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja oopee_ »

samaa vikaa havaittavissa -94 hätspäkissä... :smile:
PoRToS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PoRToS »

On 2004-01-24 22:12, Gs jannu wrote:
toinen Astra menossa ja kummassakin sama juttu. Itse olen huomannut että jos käyttää sisälämppärii ni silloin se sen tekee. Ilmeisesti sisälämppäri nostaa ilmakanavien kautta kosteutta puhallinmoottorille....
Juu sama juttu. Ja vielä tarkempana analyysina ainakin itellä, että jos pakkasta on noin 20 asteatta ja pitää autoa koko yön roikassa niin nou roplem - ei ongelmia puhaltimen kanssa, mutta jos vain tunnin tai pari, niin tuuletin on aina jumissa ja yleensä ei mun 15km työmatkan aikana ehdi irrota, mutta seuraavan kerran kun starttaa niin toimii taas. Pari kertaa tuuletin on kovan hajun avustuksella irronnut kesken ajonkin. Hieman hurjalta tuntui =)
Vastaa Viestiin