Astra F lämppäripuhalli temppuilee
Kävi tuos aamulla ku emäntä oli lähös kouluun et puhallin oli mykkänä ja haisi kuulemma palaneelle.
kävin äsken koittaan ja hyvin pelas(ei etes vingu tai mitään eikä ollu polttanu sulaketta)
Onko kellään muulla sattunu vastaavaa?
Tuli mieleen et oisko menny lunta sisään ja jäätyny? vai missä koko puhallin on?
Auto o -96 ja ajettu 155tkm ettei luulis vielä olevan moottori loppu?
kävin äsken koittaan ja hyvin pelas(ei etes vingu tai mitään eikä ollu polttanu sulaketta)
Onko kellään muulla sattunu vastaavaa?
Tuli mieleen et oisko menny lunta sisään ja jäätyny? vai missä koko puhallin on?
Auto o -96 ja ajettu 155tkm ettei luulis vielä olevan moottori loppu?
Mun 99 vecaralle (ml. 150 tkm) kävi samalla tavalla tänä aamuna. Eilen illalla toimi kuin junan vessa, mutta aamulla oli ihan mykkä. Ihme juttu, kun se ei ole antanut mitään merkkejä epäkunnosta aikaisemmin.
Sanoivat GM:llä, että se vois olla jäässä ja neuvoivat koputtelemaan tuulilasin alareunassa olevaa lämppärin moottoria. Ei auttanut. Sulakekin oli ok.
Vikana voi olla myös kytkentähäiriö tai joku muu sähkövika.
Asiaan vois auttaa myös, jos auton veis lämpimään talliin ja antais sulaa siellä rauhassa.
No vien auton joka tapauksessa huomenna pajalle...
Sanoivat GM:llä, että se vois olla jäässä ja neuvoivat koputtelemaan tuulilasin alareunassa olevaa lämppärin moottoria. Ei auttanut. Sulakekin oli ok.
Vikana voi olla myös kytkentähäiriö tai joku muu sähkövika.
Asiaan vois auttaa myös, jos auton veis lämpimään talliin ja antais sulaa siellä rauhassa.
No vien auton joka tapauksessa huomenna pajalle...
Sama juttu oli itelläkin viime talvena Astrassa. Otin puhaltimen ulos, rapasin kaikki liitinpinnat puhtaaksi (mukaan lukien moottorin rungon maadoitus). Pölyt ja muut köhnät ulos paineilmalla, CRC:tä sinne tänne ja avot, pitäis toimia luotettavasti.
Taitaa kuitenkin olla niin, että hiilet jää jumiin lämpötilamuutosten ja jäähuurteen vaikutuksesta. Kyllä se voitelu auttaa asiaa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-01-21 22:19 ]</font>
Taitaa kuitenkin olla niin, että hiilet jää jumiin lämpötilamuutosten ja jäähuurteen vaikutuksesta. Kyllä se voitelu auttaa asiaa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-01-21 22:19 ]</font>
-
Astra G-98
- 'Senator'

Mulla oli samat oireet b-corsassa ku startatessa avain jäi virtalukossa 2 asentoon (eli starttausasentoon) eikä palautunut 1 asentoon automaattisesti niin kuin pitäisi vaan piti itse napsauttaa avainta hieman takaisin päin ja sit lähti vasta puhallin toimimaan. Tuli muutaman kerran ajeltua lasit huurussa ennen kuin tajus ton, ja haisteltua palaneen käryä.
- Astrax Sport
- 'Senator'

-
AstraG -98
- 'Kadett'

Juu sama juttu. Ja vielä tarkempana analyysina ainakin itellä, että jos pakkasta on noin 20 asteatta ja pitää autoa koko yön roikassa niin nou roplem - ei ongelmia puhaltimen kanssa, mutta jos vain tunnin tai pari, niin tuuletin on aina jumissa ja yleensä ei mun 15km työmatkan aikana ehdi irrota, mutta seuraavan kerran kun starttaa niin toimii taas. Pari kertaa tuuletin on kovan hajun avustuksella irronnut kesken ajonkin. Hieman hurjalta tuntui =)On 2004-01-24 22:12, Gs jannu wrote:
toinen Astra menossa ja kummassakin sama juttu. Itse olen huomannut että jos käyttää sisälämppärii ni silloin se sen tekee. Ilmeisesti sisälämppäri nostaa ilmakanavien kautta kosteutta puhallinmoottorille....