Ovi alkaa ruostua..
Itse olen onnistuneesti korjannut seuraavalla tavalla:On 2004-01-19 12:05, aco wrote:
94 Astran kuskin oven alareuna alkaa hiljalleen ruostua aivan takakulmastaan. Corsan oven "häipyminen" alkoi aikanaan samalla tavalla. Auttaako tuohon mikään- siinähän on kaksi peltiä päällekkäin ja joku muovimassa päällä?
- Revi se kittinauha siitä saumasta pois.
- Raota peltejä
- Hiekkapuhalla
- Maalaa kunnollisella happomaalilla
- Maalaa pintavärillä
- Kotelosuojaa reilusti
- Silikoni tms siihen kittinauhan tilalle, itse en aina ole laittanut kyllä mitään saumausainetta.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
Hmm, mihinkäs tuo perustuu että silikoni ruostuttaa peltiä?, ja sehän on aivan silikonityypistä kiinni että pystyykö maalaamaan vai ei.On 2004-01-20 20:08, samipuro wrote:
Ei IKINÄ silikonia peltiosiin!!!
Tai muuten saat tehdä homman uusiksi. Silikoni nimittäin ruostuttaa peltiä tosi herkästi eikä maalitkaan tykkää siitä.
Toki voi ja on ehken suositeltavaakin käyttää ihan korisaumakittiä.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
Sori kun vauhkosin...
Eli joo tuo etikka taitaa olla se joka ruostuttaa. Voi olla, että joku laittaa nimenomaan tuota saniteetti-silikonia autoonsa, tämän takia pillastuin.
Harvittaa vaan nuo omat kokemukset silikoonista, eli mun vanhassa askonassa oli etulokasuojan ja korin välinen kolo (siinä lähella tuulilasia) eristetty silikoonilla ettei lähtisi lokasuojan alta ruostumaan. No ei ollut ruostunut paitsi itse lokasuojat joissa oli melkein nyrkin kokonen reikä.
Toinen esimerkki on mun projekti Fiat 600, jossa myös on lokasuoja laitettu koriin silikonin kanssa ja se sauma on läpimätä.
Eli tiivistemassoja ja muita laittaessa autoon kannattaa katsoa mitä tuotteet sisältää ja kysyä sopiiko metalleille.
<font size=-1>[ This Message was edited by: samipuro on 2004-01-21 18:25 ]</font>
Eli joo tuo etikka taitaa olla se joka ruostuttaa. Voi olla, että joku laittaa nimenomaan tuota saniteetti-silikonia autoonsa, tämän takia pillastuin.
Harvittaa vaan nuo omat kokemukset silikoonista, eli mun vanhassa askonassa oli etulokasuojan ja korin välinen kolo (siinä lähella tuulilasia) eristetty silikoonilla ettei lähtisi lokasuojan alta ruostumaan. No ei ollut ruostunut paitsi itse lokasuojat joissa oli melkein nyrkin kokonen reikä.
Toinen esimerkki on mun projekti Fiat 600, jossa myös on lokasuoja laitettu koriin silikonin kanssa ja se sauma on läpimätä.
Eli tiivistemassoja ja muita laittaessa autoon kannattaa katsoa mitä tuotteet sisältää ja kysyä sopiiko metalleille.
<font size=-1>[ This Message was edited by: samipuro on 2004-01-21 18:25 ]</font>
Kyllä ruostehommissa korjaamisen pitää alkaa oven sisäpuolelta.Ota oviverhoilua auki reilusti ja työnnä kotelosuojaa sisäpuolelta peltiin.Lämpötilan on tietysti oltava riittävä.katso että ovissa on vesireiät auki,että kondenssivesi poistuu.Ulkopuolen fiksauksessa lähdetään ruosteesta liikkeelle,siihen on hyviä aineita esim varaosaliikkeiden ruosteensyöjät minkä voi vetää ensin.