Onko kellään tietoa ottaako pyöränkaariin kiinni jos vanteet on 8,5 tuumaa leveät ja ET on 33mm? Tuleeko vanteen reuna liian ulos? Mun käsittääkseni insigniassa on suositeltava et 35-45, että eihän se periaatteessa ole kuin 2mm ulompana ku toi 35. Osaisiko joku viisaampi neuvoa?
Lisätään vielä se että autossa on tehtaan oma lievä madallus, joku 20mm? ja auto on 2014 sport tourer. Vanteiden halkaisija olis 20" ja renkaat 245/35
Vanteet Opel insignia
Re: Vanteet Opel insignia
Riippuu aikalailla vanteen halkaisijasta sekä kumin profiilista.. 13" ei luultavimmin mahdu jarrujen ja 21" voi olla siinä ja siinä jos on matala alusta. 
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
No sinähän hassu mies oot! Lähinnä aattelin että tuleeko pyörä liikaa pyöränkotelosta ulos leveyssuunnassa.temetsy kirjoitti:Riippuu aikalailla vanteen halkaisijasta sekä kumin profiilista.. 13" ei luultavimmin mahdu jarrujen ja 21" voi olla siinä ja siinä jos on matala alusta.
Ei tule, mulla tuo orkkis 8,5x19" vanne ja edessä spacereilla ET on 21 ja takana 11. Noi siis talvella ja kumit 255/35/19. Kesällä sit leveemmät vanteet ja vielä pienempi ET ja madallusta on jotain 90-100mm.
G.T.S kirjoitti:Ei tule, mulla tuo orkkis 8,5x19" vanne ja edessä spacereilla ET on 21 ja takana 11. Noi siis talvella ja kumit 255/35/19. Kesällä sit leveemmät vanteet ja vielä pienempi ET ja madallusta on jotain 90-100mm.
Ottaako sulla noi talvirenkaat missään tilanteessa kiinni mihinkään vaikka kuinka kääntelet ja alusta joustaa? onko kuinka kova alusta? Sulla on vissiin ilma-alusta kun on noin raju madallus?
Ei nuo minhinkään ota mulla kiini, takana tietenkin alustan myötä säädetty hiukan camberia mut muuten melko vakiot. Ja siis ei noi itse renkaat nyt kovat ole ajaa, jäykkähän tuo alusta on. Ja siis joo ilmat on, coilit kunnoli viime kesänä niin niillä madallusta oli se 70mm