Pikakysymyksiä Opeleista
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
Vectra b liikennevakuutus minulla b vectrassa 0 bonuksilla 467€... Vuodessa. Mondeo 70% bonuksilla 156€ vuodessa. Onko tyhmää maksaa liikaa?
Aattelitko 3.2 vectran kanssa päästä halvoilla vakuutuksilla ja veroilla?
Aattelitko 3.2 vectran kanssa päästä halvoilla vakuutuksilla ja veroilla?
Tonnin liikennevakuutus?
Mulla oli x25xe omegaan karvan alle 800 osakasko
Tohon 3.2 v6 hihnanvaihdon hintaan, n. 800-1500 tuntunut olevat kutosten remminvaihto. En tiiä lisääkö hintaa tuo etuvetoisuus kun joutuu vissiin konetta hieman nostamaan eri vaiheissa. Tosin noilla 2.6 ja 3.2 v6 koneilla on vaihtoväli 120tkm/8v.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Juu, tonturon liikennevakuutus. Onhan mulla siinä toki vajaan 100€ alennus (ihmettelen kyllä miten mahdollista saada alennusta tieliikennevakuutukseen 0% bonuksilla), eli hitnaa jää jotain 908€ aika liki, mutta on kyllä naurettavan hintanen. Maksa autosta pelkkää vakuutusta enemmän kun auton arvo ;D
-Mies voi lähetä Opelista, mutta Opel ei miehestä.
Vuoden foorumilainen 2014
Vaiha firmaa hyvä mies 
Pitäs katella missä tääl Jyväskylän alueella on ja mikäkin konttori, kun luottotiedot menny niin pitää mennä konttorilleasti tekemään se sopimus.temetsy kirjoitti:Vaiha firmaa hyvä mies
Ainiin sulla oli tuollanen ongelma.. Kannattaa tosiaan kiertää kyselemässä tarjouksia kun toi nykynen on kyllä aseeton ryöstö.
juzze kirjoitti:Onko c-vectroissa kaikissa isofixit? Jos ei nii missä on ja missä ei, ja saako.jälkikäteenbasennettua?
Käsittääkseni kaikissa on isofixit.
http://www.opel-infos.de/infomaterial/8 ... 7-00_1.pdf
http://www.opel-infos.de/infomaterial/8 ... 3-31_1.pdf
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Joo täyskaskolla ja sit siin on viel joku IF :n oma "opel-vakuutus" et se menee aina merkkiliikkeesee korjattavaks jos jotai tulee. Omavastuut tais olla 200e ja bonuksia mulla on 25%. Nii ja mulla kans kotivakuutus samassa, reilu 120e mut sitä en lisänny tohon hintaa minkä laitoin.kokki46 kirjoitti:Täyskaskolla vai? Kun itellä tuossa b vekussa pelkkä tieliikennevakuutus sen rapiat päälle 1000€ vuodessa niin pitäis päästä mahdollisimman äkkiä eroon, on ihan hieman halpa auto pitää. Ja tuo keskikulutus ei kyllä mikään paha ole, mitä näistä muista c vekuista jo katellut.Terracid kirjoitti:kokki46 kirjoitti:Juu ei se kyllä se halvin ole. Tuo 3.2 ei ilmeiseti ole ketjukoneella, jos oikein ymmärsin? Toinen on tuo 1.8, toki laiska kun jeesus mutta olis kyllä kulutuksenpuolesta varmaan halvempi(ja verojen)
Mulla on tuo -08 1.8l 140hv bensakoneella oleva sedani. Hihnalla. Eihän tuo tosiaan mikään raketti ole ja kyllä omaankin mieleen tehoa sais olla enemmän, mutta toisaalta kyllä tuollakin kerkiää ja kortin saa halutessaan hyllylle. Mulla vienyt nyt kaupunkiajossa 7.2l satasella mihin vaikuttaa kylmäkäynnistykset kun tuossa ei ole lohkolämmitintä ja eipä mulla ajotapakaan oo mikään taloudellisin. Maantiellä mennään sitten alle 7 litran lukeman. Kesällä en sit tiedä mitä kuluttaa, ostin tuon marraskuussa.
Mulla vakuutusmaksut on siinä 800e hujakoilla, veron määrää nyt en äkkikseltään muista.
Pop-pankista jos otat vakuutuksen nii sieltä saa oliko 10 vai 15 pinnaa bonuksia suoraan.
Vectra C 1.8 -08
ex: Astra G 1.8 sport -01
ex: Astra G 1.8 sport -01
Itse en edes uskalla kysyä omaan autoon täyskaskoaTerracid kirjoitti:Joo täyskaskolla ja sit siin on viel joku IF :n oma "opel-vakuutus" et se menee aina merkkiliikkeesee korjattavaks jos jotai tulee. Omavastuut tais olla 200e ja bonuksia mulla on 25%. Nii ja mulla kans kotivakuutus samassa, reilu 120e mut sitä en lisänny tohon hintaa minkä laitoin.kokki46 kirjoitti:Täyskaskolla vai? Kun itellä tuossa b vekussa pelkkä tieliikennevakuutus sen rapiat päälle 1000€ vuodessa niin pitäis päästä mahdollisimman äkkiä eroon, on ihan hieman halpa auto pitää. Ja tuo keskikulutus ei kyllä mikään paha ole, mitä näistä muista c vekuista jo katellut.Terracid kirjoitti:kokki46 kirjoitti:Juu ei se kyllä se halvin ole. Tuo 3.2 ei ilmeiseti ole ketjukoneella, jos oikein ymmärsin? Toinen on tuo 1.8, toki laiska kun jeesus mutta olis kyllä kulutuksenpuolesta varmaan halvempi(ja verojen)
Mulla on tuo -08 1.8l 140hv bensakoneella oleva sedani. Hihnalla. Eihän tuo tosiaan mikään raketti ole ja kyllä omaankin mieleen tehoa sais olla enemmän, mutta toisaalta kyllä tuollakin kerkiää ja kortin saa halutessaan hyllylle. Mulla vienyt nyt kaupunkiajossa 7.2l satasella mihin vaikuttaa kylmäkäynnistykset kun tuossa ei ole lohkolämmitintä ja eipä mulla ajotapakaan oo mikään taloudellisin. Maantiellä mennään sitten alle 7 litran lukeman. Kesällä en sit tiedä mitä kuluttaa, ostin tuon marraskuussa.
Mulla vakuutusmaksut on siinä 800e hujakoilla, veron määrää nyt en äkkikseltään muista.
Pop-pankista jos otat vakuutuksen nii sieltä saa oliko 10 vai 15 pinnaa bonuksia suoraan.
Kandee kyllä miettiä tarviiko sitä kasko laisinkaan. Luottotiedotkin saa ehjättyä kun hoitaa hommat. Ja en usko että vakuutusyhtiöt ryöstää oikeasti noin paljon.. Vittu jos tonni täytys maksaa vuodessa niin jättäisin autoilun kokonaan 
juu en mä tämmöseen vanhaan romuun mitään mutua ota kun tieliikennevakuutuksen. Vituttaa vaan naapurin mannet ku käy sabotoimassa autoa niin oikein mukava makella sitten niitten jälkiä... Nyttenkin olis edessä 1kpl pakoputkentyhjennyksiä edessä kun idioottienmielestä on kiva ampua raketteja mun auton pakoputkesta sisään...Woody kirjoitti:Kandee kyllä miettiä tarviiko sitä kasko laisinkaan. Luottotiedotkin saa ehjättyä kun hoitaa hommat. Ja en usko että vakuutusyhtiöt ryöstää oikeasti noin paljon.. Vittu jos tonni täytys maksaa vuodessa niin jättäisin autoilun kokonaan
Ja noita vakuutushintoja on melkein mahdoton vertailla. Siihen hintaan kun vaikuttaa paikkakunta, sukupuoli, ikä, itse auto jne...kokki46 kirjoitti:juu en mä tämmöseen vanhaan romuun mitään mutua ota kun tieliikennevakuutuksen. Vituttaa vaan naapurin mannet ku käy sabotoimassa autoa niin oikein mukava makella sitten niitten jälkiä... Nyttenkin olis edessä 1kpl pakoputkentyhjennyksiä edessä kun idioottienmielestä on kiva ampua raketteja mun auton pakoputkesta sisään...Woody kirjoitti:Kandee kyllä miettiä tarviiko sitä kasko laisinkaan. Luottotiedotkin saa ehjättyä kun hoitaa hommat. Ja en usko että vakuutusyhtiöt ryöstää oikeasti noin paljon.. Vittu jos tonni täytys maksaa vuodessa niin jättäisin autoilun kokonaan
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Timonen kirjoitti:Ja noita vakuutushintoja on melkein mahdoton vertailla. Siihen hintaan kun vaikuttaa paikkakunta, sukupuoli, ikä, itse auto jne...kokki46 kirjoitti:juu en mä tämmöseen vanhaan romuun mitään mutua ota kun tieliikennevakuutuksen. Vituttaa vaan naapurin mannet ku käy sabotoimassa autoa niin oikein mukava makella sitten niitten jälkiä... Nyttenkin olis edessä 1kpl pakoputkentyhjennyksiä edessä kun idioottienmielestä on kiva ampua raketteja mun auton pakoputkesta sisään...Woody kirjoitti:Kandee kyllä miettiä tarviiko sitä kasko laisinkaan. Luottotiedotkin saa ehjättyä kun hoitaa hommat. Ja en usko että vakuutusyhtiöt ryöstää oikeasti noin paljon.. Vittu jos tonni täytys maksaa vuodessa niin jättäisin autoilun kokonaan
Niinhän ne vaikuttaa juu, en vain ole keneenkänä törmännyt kenellä olisi yhtä naurettavat vakuutukset autossa, en edes vaikka asuisivat samalla paikkakunnalla, olisivat saman ikäsiä ja omaisivat täyskaskon samanmerkkisessä ja mallisessa tötterössä
Tarkoituksena huijata B-omegan ajonestoa laittamalla siru virtalukon vastaanottimeen kiinni, ja kysymys kuuluu? Missäkohtaa sitä rinkulaa se lukee sirun parhaiten? kokeiltu muutamassa eri kohtaa mutta lukee vaan satunnaisesti sitä sirua, ja oikealla paikallaan eli avaimessa ei tunnista ollenkaan. Vanhassa avaimessa toimi, mutta jouduin vaihtamaan virtalukon juuri uuteen ja sen mukana tulleissa avaimissa siis ei toimi (jostain kumman syystä.)
Ja /tai sitten siru on tiensä päässä, mikä johtaakin seuraavaan probleemaan:
Auto on siis -95vm 20xev johonka on joku istuttanut johtosarjoineen ymm -97vm x30xe, uusia siruja ei pysty hommaan koska auton "opel-kortti" on tuosta xev-tekniikasta
Hanskiksen takana ei ole ajoenston boxia mitä voisi siis ohittaa. Eli käsittääkseni vaihtoehtoja on nämä kaksi: sirun teippaus tai kolmelitrasesta varaosana ecu+siru+lukija
Vai pitäskö tuikata palaan koko rassi?
Ja /tai sitten siru on tiensä päässä, mikä johtaakin seuraavaan probleemaan:
Auto on siis -95vm 20xev johonka on joku istuttanut johtosarjoineen ymm -97vm x30xe, uusia siruja ei pysty hommaan koska auton "opel-kortti" on tuosta xev-tekniikasta
Hanskiksen takana ei ole ajoenston boxia mitä voisi siis ohittaa. Eli käsittääkseni vaihtoehtoja on nämä kaksi: sirun teippaus tai kolmelitrasesta varaosana ecu+siru+lukija
Vai pitäskö tuikata palaan koko rassi?
Opel Astra J A20DTH -11 Sport Tourer
Opel Astra J A20DTH -10 Sport 5-door
+ monta ooppelia osina hyllyssä
Opel Astra J A20DTH -10 Sport 5-door
+ monta ooppelia osina hyllyssä
eipä siinä muu auta.. Tai sitten x30xe boksi autosta jossa oli vielä infrapunalla ajonesto niin ei tarvi enää noita siruja ja transpotikoita