On 2004-01-21 18:50, Wannabecalibra wrote:
Paikallaan oleva termostaatti saattaa olla paskana. Itellä oli 92asteinen ja lämmöt ei noussu koskaan yli 45c. Laitoin uuden 92asteisen termarin ja nyt lämmöt nousee n.5km matkalla 80asteeseen. Sen yli en kyllä oo saanu menemään. Ilmeisesti järjestelmä pitäis ilmata, mutta miten se käytännössä tapahtuu?
Kaikki nesteet pihalle, huuhtelu ja uudet nesteet sisään?
Kaikki nesteet pihalle.Uudet sisään.Jätä paisuntasäiliönkorkki auki.Pistä käyntiin ja tarkkaile paisuntasäiliön nestemäärää.Ja sitten kun paisuntasäiliöstä hävii (mulla 16v calikasta noin 2-3cm nestettä) niin termari on auki ja voila ilmaus suoritettu.Itte annoin lämmetä 95 asteeseen että flekti rupes rullaamaan.
Ja itse asiaan kyllä mulla belgian tuonti calibra (16v) lämpii ihan mukavasti.Mulla ei oo lohkolämmitintä tai mitään vastaavaa.Annan lämmetä parkkiksella noin 5-10min ja sit rauhallista ajoa noin.2km niin lämmöt on jo 60asteen tiennoilla ja siitä se nopsaan sinne 90 :kin nousee.Mulla tulee lämmintä suunilleen samantien kun lähen ajamaan.
Juu mul ei oo kyl kyseistä mallia mut ooppeli kuitenkin ja pirun kylmä talvisin... Tarttee kuulemma kiertovesi pumpun ni rupee hiki virtaamaan hytissä (sano merkki huoltaja), ainenkaa b-omenassa ei oo kyseistä kapistusta siis saksa versio, kun laitatti semmosen ni rupes toimimaan. En oo 100% varma asiasta kun en oo omaan autoon laittanu vielä syyksi ilmoitan yleinen raha juttu maksaa alkuperäinen 170 euroo...
eli itelläni on kyseinen kone calikassa jalämmöt nousee hitaasti mutta nousee kyllä karvan verran alle 90asteen, mutta äkisin ongelman olevan lähinnä puhaltimen rakenteeesta elipuhaltimen teho ei tod. ole rittävä ei sieltä rööreistä tule kun tasasta virtausta eikä kunnon puhallusta, ja puhallin toimii kyllä normaalisti katkasijat purettu tarkistettu vastus vaihdettu ja puhallin tark voideltu..ilma vaan pyörii jossain mut ei tuu kunnolla sisälle...mutta opeleihin tottuneena sen ymmärtää;)
Yleensä jos järjestelmässä on ilmaa niin missä sitä ilmaa on niin sinne muodostuu "ilmatasku" ja siinä kohtaa ei jäähdytys oikein toimi ja lämmöt pitäs nousta.No siitä ilmaamisesta sen verran että ota vaikka lämpöanturi irti ja laita hitaasti nesteet sisälle samalla letkuja puristellen ja sitten kun lämpöanturin reiästä tulee nestettä niin anturi takas paikalleen ja jatka täyttöä.Lämppärin vipu asentoon KUUMA.Käytä lämpimäksi ja seuraa väheneekä neste pinta ja lisää sitä mukaa lisää mutta älä ylitäytä!Kato samalla ettei kone keitä, jos nostaa lämmöt liian korkealle niin sinne on jäänyt ilmaa jonnekki ja taas ilmaileen