umeet kirjoitti:Itsellä kokemuksia nangkangin ns 2 sarjasta 16" koossa ja hyvin on pelittänyt, nyt pitäisi 225/45/18 sarja tilata kesäkummia, olisko hyviä ehdotuksia ? Ottaako hyväksi havaitun ns2, nangkangilla olis nuota eco2, ja linglongilla olis greenmaxit mitä kehaistiin jopa TM:ssä, Ideoita ? Mahdollisimman vähän saisi kuluttaa
tuossa tapauksessa varmaan parempi, että pitäydyt siinä 16" koossa... 225 levee 18" ratas alkaa väkisinkin kuluttamaan soppaa enempi.
Itellä oli nyt kesällä nexen n8000 renkaat 235/40/18 koossa eikä nyt ihmeemmin jäänyt moitittavaa
-19 Astra 1.6T -02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti-15 Corsa E 1.4-07 Vectra 2.8t-06 Vectra 3.0CDTI OPC-line -98 Vectra 1.6-94 Vectra 1.8-08 Astra H 1.9CDTI OPC-line-94 Corsa B 1.4SI Omega B2 Caravan 2.5 EleganceAstra G Club Caravan 2.0DI
umeet kirjoitti:Itsellä kokemuksia nangkangin ns 2 sarjasta 16" koossa ja hyvin on pelittänyt, nyt pitäisi 225/45/18 sarja tilata kesäkummia, olisko hyviä ehdotuksia ? Ottaako hyväksi havaitun ns2, nangkangilla olis nuota eco2, ja linglongilla olis greenmaxit mitä kehaistiin jopa TM:ssä, Ideoita ? Mahdollisimman vähän saisi kuluttaa
En mä tiedä, kyllä en ymmärrä miksi normaalin ihmisen normaalilla autolla tarvisi keppiä hämmentää? Ite ainakin ite tyytyväinen, pienempää voi tökkiä kepistä tarvittaessa.
Samaa itekkin oon miettiny... ratarassit ja kilpurit erikseen...
Nauratti kun eukon veli oli uudempaa astraa (J) ostamassa ja se sit tykästy, että se 1.4T pitäis olla... mutta jostain syystä sille on jäänyt päähän ne 80-luvun purkkatomaatit niin ei kirveelläkään voinut edes yrittää ajatella automaattia vaan väkisin piti se M32 laatikolla oleva saada vaikka kuinka pelottelin... ja kuitenkin auton pitää muuten olla kaikin puolin mahdollisimman mukava (korkeet kumit, vakio alusta, ei turhaa melua), mutta kuitenkin piti se vatkain vaihteisto saada... lopulta se löysi yhden hyvällä hinnalla... pari päivää kerkes sillä olla kun sai jo kiikuttaa korjaamolle laatikkoa korjuuttaan... puolet kustannuksista sille itelleen jotenka edullinen hinta karisi siinä...
EX:-16 Insignia 2.0cdti-15 Corsa E 1.4-07 Vectra 2.8t-06 Vectra 3.0CDTI OPC-line -98 Vectra 1.6-94 Vectra 1.8-08 Astra H 1.9CDTI OPC-line-94 Corsa B 1.4SI Omega B2 Caravan 2.5 EleganceAstra G Club Caravan 2.0DI
Minä taas en ymmärrä, että arkiautoilusta pitäisi mitään kiksejä saada. Mulle kelpais, että nämä minun pakolliset ajot hoitaisi vaikka joku muu. Itse istuisin sitten vaikka kyydissä. Mulle tulee vuodessa omaan autoon ehkä kymppi ( allekin) joten automaatti kelpaisi oikein mainiosti. Jos voisi vaikuttaa asiaan, ajaisin mielelläni vieläkin vähemmän autolla. Ehkä jo seuraavassa kärryssä on automaattinen aski.
Woody kirjoitti:En mä tiedä, kyllä en ymmärrä miksi normaalin ihmisen normaalilla autolla tarvisi keppiä hämmentää?
Mä en taas ymmärrä kun ostetaan auto että saadaan kulkea riippumatta muista tekijöistä ja sitten kuitenkin annetaan sen auton päättää matkanteosta.
Sitten jos puuttuu toinen käsi tai jalka, on automaatilla ajo perusteltua. Ei muuten.
Miksköhän nykyään kaikki AMG:t, ferrarit, lamborghinit, gtr:ät jne. on automaatteja jos se automaatti on vain vammaisille tarkoitettu
Siksi koska automaatti = parempi.
Kait se nyt vähän käyttötarkotuskin ratkaisee... Itse tykästyin manuaaliin, kun totesin sillä olevan mukavempaa liikkua peräkärryn kanssa, varsinkin peruuttaessa. Myös sivuteillä ajo on vaan jotenkin mukavempaa kun saa itse päättää pykälän.
rjm123 kirjoitti:Kait se nyt vähän käyttötarkotuskin ratkaisee... Itse tykästyin manuaaliin, kun totesin sillä olevan mukavempaa liikkua peräkärryn kanssa, varsinkin peruuttaessa. Myös sivuteillä ajo on vaan jotenkin mukavempaa kun saa itse päättää pykälän.
Ittellä kulkee välillä asuntovaunu perässä ni kyllä sitä mieluummin tomaatilla siirtelee... ja toisaalta.. tuosta omasta totterosta löytyy se "manuaali" niin voi halutessaan itekkin pykällellä.
Varsinkin kaupungissa kulkiessa automaatti on kyllä ehdoton kapistus... mitään järkeä vatkata kepukkaa jatkuvasti ja runnoo kytkintä edestakas...
Eikai mikään ole parempaa kun vetää kärryä tomaatilla. Ja jos sivutiellä tarvii vaihteita miettiä niin mikä estää käyttämässä laatikkoa manuaali tilassa.
Kyllä se automaatti on herrasmiespeli. Meillä on kahdessa autossa ja seuraavassa uudemmassa tulee myös olemaan. Vanhanaikasta vaihdella vaihteita ite. Toki vanhemmassa manuaali, niissä harvoin on mahdollisuutta valita.
Jos seuraavassa autossa on tomaatti, niin täytyy olla pätevä loota. Mitä päässyt kokeilemaan niin suurin osa ollut ihan paskoja, vaihtaa miten sattuu ja venyy niin kuin purkka.