Öljyn kulutus c20xe
Öljyn kulutus c20xe
Eli sellanen ongelma calibrassa, että tein kansiremontin siihen, ja öljyiksi laitoin Ad 5w40, oli tosi halvat öljyt (19€ /5l) ja huomasin että nyt kone syö 1l/1000km öljyä. Ennen ei mennyt öljyä lainkaan. Olen käyttänyt siinä Neste 1- öljyä. Voisko johtuu öljyn huonosta laadusta toi kulutus? Venavarsienkumit vaihdoin ja ei tule sinistä käryäkään. Mihin se öljy vois kadota? ei vuoda ulos. Forte-käsittelyn ajattelin siihen tehdä ja sitten jotkut valvolinet tai castrolit sisään.
Sellanen tossa oli, että jäähdytysnesteen joukossa oli öljyä, jonka takia rempan teinkin alunperin, putsasin järjestelmän muutamaan kertaan ihan vedellä ja lopuksi halpahallista ostettu jäähdyttimenpuhdistusaine perään. Öljyä on kyllä vieläkin joukossa? Pitäsikö sen lähtee helpolla sieltä? ajattelin vetää jotain kunnon liuotinainetta (moottorinpesuaine tms.) koko järjestelmän täyteen, ja putsata sillä. Että tietäis että varmasti kaikki öljyt tulee pois.
E: tuli vähän väärälle osastolle! Jos joku mode siirtäis...
Sellanen tossa oli, että jäähdytysnesteen joukossa oli öljyä, jonka takia rempan teinkin alunperin, putsasin järjestelmän muutamaan kertaan ihan vedellä ja lopuksi halpahallista ostettu jäähdyttimenpuhdistusaine perään. Öljyä on kyllä vieläkin joukossa? Pitäsikö sen lähtee helpolla sieltä? ajattelin vetää jotain kunnon liuotinainetta (moottorinpesuaine tms.) koko järjestelmän täyteen, ja putsata sillä. Että tietäis että varmasti kaikki öljyt tulee pois.
E: tuli vähän väärälle osastolle! Jos joku mode siirtäis...
- Undertaker
- 'Diplomat'

Hoonasitko lohkon?
Itselläni menee kans 1l/2000km 20XE koneessa öljyä kun hoonattiin sylinterit ja käytettiin kansi koneistamolla. Mutta se on täysin normaalia tollasen operaation jälkeen.
Valtuutetun citikka liikkeen kahden asentajan mukaan se on jopa parempi että sitä öljyä menee että voitelee paremmin. Pitää vain pitää huoli että koneessa on sitä öljyä mitä syödä. Se voi syödä sitä öljyä kymmeniä tuhansiakin ennenkuin asettuu.
Itselläni menee kans 1l/2000km 20XE koneessa öljyä kun hoonattiin sylinterit ja käytettiin kansi koneistamolla. Mutta se on täysin normaalia tollasen operaation jälkeen.
Valtuutetun citikka liikkeen kahden asentajan mukaan se on jopa parempi että sitä öljyä menee että voitelee paremmin. Pitää vain pitää huoli että koneessa on sitä öljyä mitä syödä. Se voi syödä sitä öljyä kymmeniä tuhansiakin ennenkuin asettuu.
Re: Öljyn kulutus c20xe
Kirjoitetaanpa tähän topicciin, kun itsellä vastaavia ongelmia.
Eli tuli hommattua tuollainen astra c20xe koneella. Edellinen omistaja tehnyt siihen kansiremontin pari vuotta sitten, ja kuulemma kaikki uusittu. Kilometrejä sen jälkeen tullut n. 2000-3000, eli vähällä käytölläollut.
Nyt pari viikkoa itse ajelleena olen huomannut että öljyn kulutus on huomattava, litra/500km. Mistä mahtaa johtua, ei valuta alleen yhtään? Käy mielestäni nätisti, nostajatkaan ei naputa, joten uskon että tuo kansi tosiaan on tehty ja venttiilinvarren kumitkin on kuulemma vaihdettu. Vm. -94 ja ilmeisesti cossun kannella. Kilometrejä 281tkm.
Eli tuli hommattua tuollainen astra c20xe koneella. Edellinen omistaja tehnyt siihen kansiremontin pari vuotta sitten, ja kuulemma kaikki uusittu. Kilometrejä sen jälkeen tullut n. 2000-3000, eli vähällä käytölläollut.
Nyt pari viikkoa itse ajelleena olen huomannut että öljyn kulutus on huomattava, litra/500km. Mistä mahtaa johtua, ei valuta alleen yhtään? Käy mielestäni nätisti, nostajatkaan ei naputa, joten uskon että tuo kansi tosiaan on tehty ja venttiilinvarren kumitkin on kuulemma vaihdettu. Vm. -94 ja ilmeisesti cossun kannella. Kilometrejä 281tkm.
Jumittava männänrengas? En tosin tiedä voiko noin paljoa hukata silti.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Mulla oli C20XE:ssä öljynkulutuksen kanssa samantapainen ongelma GM öljyillä. Vaihto Castrolin öljyihin (silloin oli Formula RS 0w40) muutti tilanteen dramaattisesti parempaan suuntaan. Öljyillä on väliä, ei oo sama mitä litkua sinne sisään kaadat. Pari vuotta sitten tehtiin C20LET uusiks kokonaan, eikä kuluta remontin jälkeen
öljyä, öljynä Castrol Edge 0w40. Remontin jälkeen ajettu yli 30 tkm, ja alusta asti tilanne ollut sama.
öljyä, öljynä Castrol Edge 0w40. Remontin jälkeen ajettu yli 30 tkm, ja alusta asti tilanne ollut sama.
Täytynee koittaa vaihtaa nuo castrollit sisään ja katsoa muuttuuko mihinkään suuntaan, ei ainakaan paljon huonommaksi voi enää mennä. Nyt koneessa nimenomaan nuo gm öljyt.
Castrollin soveltuvuus taulukko ilmoitti suositukseksi edge 5w30. Kumpaa sinne kannattaisi nyt kokeilla, tuota 5w30 vai 0w40? Entäs magnatec 5w40?
Castrollin soveltuvuus taulukko ilmoitti suositukseksi edge 5w30. Kumpaa sinne kannattaisi nyt kokeilla, tuota 5w30 vai 0w40? Entäs magnatec 5w40?
Heti kansiremontista alkaneesta öljynsyönnistä... Mielestäni todennäköisin vika on silloin väärin asennetut venttiliohjureiden kumit. Ne on helppo painaa liian syvälle paikoilleen. Silloin varren tiiviste aukeaa ohjurin päätä vasten. Öljy pääsee välistä niinkuin tiivisteitä ei olisikaan.
Joskus olen tälläkin forumilla lukenut, että tiivisteet on naputettu vasaralla paikoilleen. Silloin menee homma taatusti metsään.
Joskus olen tälläkin forumilla lukenut, että tiivisteet on naputettu vasaralla paikoilleen. Silloin menee homma taatusti metsään.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Pystyykö tuon tarkastamaan helposti, tarviiko/riittääkö, että ottaa venttiilikopan auki että pääsee näkemään?Wesku79 kirjoitti:Heti kansiremontista alkaneesta öljynsyönnistä... Mielestäni todennäköisin vika on silloin väärin asennetut venttiliohjureiden kumit. Ne on helppo painaa liian syvälle paikoilleen. Silloin varren tiiviste aukeaa ohjurin päätä vasten. Öljy pääsee välistä niinkuin tiivisteitä ei olisikaan.
Eipä sitä oikeastaan näe mitenkään. Ei paljaalla silmällä kunnolla vaikka olisi nokat, painimet ja venttiilijousetkin purettuna edestä pois.
Astra-F MV6 -94