Omega B x25xe -94 Nakutus
Omega B x25xe -94 Nakutus
Eli otsikon mukainen omega tuolla x25xe koneella nakuttaa reilusti lämpimänä.
Kylmällä koneella ei kuulu minkäänlaista sivu ääntä koneesta tyhjäkäynnillä tai kierroksilla mutta kun lämpö viisari alkaa kohota niin nakutus alkaa, tyhjäkäynnillä nakutus ei ole voimakasta mutta 2-4k rpm se on erittäin voimakasta.
Olen kokeillut öljyn sekaan laitettavia hydrojen lisä aineita ja puhdistus aineita mutta ääni pysyy samana.
Tällä hetkellä koneessa pyörii RVS moottorin käsittely aine mutta 300km jälkeen ei ole ollut vaikutusta..melko hintava kokeilu mun budjetille. Olen lukenut noista hydroista että voi olla karstasta jumissa ja muutenkin likaa täynnä ja niissä ei pääse öljy vapaasti kiertämään ja vaihtumaan. Onko mahdollista tyhjentää edes suurin osa hydrojen öljystä konetta avaamatta siten että öljyn vaihdon yhteydessä kun öljyt on valunut alas koneesta niin pyörittää muutaman kierroksen konetta kampi akselin päästä, tuleeko niistä hydroista mitään silloin ulos?
Kylmällä koneella ei kuulu minkäänlaista sivu ääntä koneesta tyhjäkäynnillä tai kierroksilla mutta kun lämpö viisari alkaa kohota niin nakutus alkaa, tyhjäkäynnillä nakutus ei ole voimakasta mutta 2-4k rpm se on erittäin voimakasta.
Olen kokeillut öljyn sekaan laitettavia hydrojen lisä aineita ja puhdistus aineita mutta ääni pysyy samana.
Tällä hetkellä koneessa pyörii RVS moottorin käsittely aine mutta 300km jälkeen ei ole ollut vaikutusta..melko hintava kokeilu mun budjetille. Olen lukenut noista hydroista että voi olla karstasta jumissa ja muutenkin likaa täynnä ja niissä ei pääse öljy vapaasti kiertämään ja vaihtumaan. Onko mahdollista tyhjentää edes suurin osa hydrojen öljystä konetta avaamatta siten että öljyn vaihdon yhteydessä kun öljyt on valunut alas koneesta niin pyörittää muutaman kierroksen konetta kampi akselin päästä, tuleeko niistä hydroista mitään silloin ulos?
Re: Omega B x25xe -94 Nakutus
Mitä öljyä käytät?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Ainoa tapa konetta avaamatta on tehdä 2tkm välein öljynvaihtoja jolloin ne pikkuhiljaa puhdistuvat. Itse kyllä avaisin pataa sen verran että saisi nuo putsattua ihan pöydällä..
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Öljynä olen käyttänyt Motox 5w-40 täys synteettistä.
Koitappa castrol magnatec C3
Itse en oikeen usko että olisi öljystä kiinni tuo nakutus ja konessa olevat öljyt on noin 500km vanhat.
Tuo oikea öljy voi hieman hillitä naputusta. Jossai vaginaattorifoorumilla joku joskus kirjotteli että tilkka atf:ää moottoriöljyssä hiljentäisi nostajia hetkeksi, itse en ainakaan omissa kalkattimissa oo huomannu eroa mutta onhan se ohuempaa.. 
Voishan sitä kaikkia halpoja poppa konsteja vielä koittaa vaikka tuo laitos nakuttaa niin paljon siinä 2-4k rpm että heikompia hirvittää ja lähtee karkuun. Tai sitten vaan hankkiudun eroon siitä.
Olisiko mahdollista että tuo nakutus johtuisi jostain sytytys tai polttiaine puolen vioista? Esim. Matalasta bensa paineesta, lamdasta tai tulpista yms.?
Tulisi tietääkseni nakuanturilta koodia eli vikavalo palaisi jos olisi nakutusta tossa sanan oikeassa merkityksessä. Varmaan 90% vanhempien opelien hydroista onsen verran tukossa että naputtaa. Ite en tuosta huolestuisi 
Joo no itse en olekkaan pienestä nakutuksesta huolissani mitä aika usein kuulee vanhemmissa autoissa, mutta oma kone kuulostaa siltä että sieltä tulee kohta jotain ulos.
Saatko äänitettyä tai kuvattua videoa äänestä? Polttoöljyhuuhtelu on myös yksi vaihtoehto jolla voisi saada noita hydroja aukeamaan jos vika niissä on. Jos kauheen kovaa naputtaa/kolisee niin voihan siellä olla alkava laakerivikakin ..
Keskustelin tänään noin 30 vuotta mekaanikkona työskennelleen ihmisen kanssa ja hän sanoi että jako hihna voisi olla liian löysä. Joko hihna hakkaa suoja koteloon tai hihnan löysyys voi aiheuttaa sen että jako olusi pykälän pielessä. Ravotin vähän jakopään suoja muovia niin keskellä olevan rullan molemmin puolin hihna tuntui liikkuvan yhdellä sormella kevyesti noin sentin eli minun mielestäni se on aivan liian löysä. Huomenna avaan koko muovin ja tutkin paremmin.
Niin ja saan kuvattua tai äänitettyä sen äänen mutta miten saan sen tänne? Ja jos kyseesä olisi laakeri vika niin se olisi jo hajonnut lopullisesti koska kone on pitänyt samaa nakutusta jo niin kauan.
Niin ja saan kuvattua tai äänitettyä sen äänen mutta miten saan sen tänne? Ja jos kyseesä olisi laakeri vika niin se olisi jo hajonnut lopullisesti koska kone on pitänyt samaa nakutusta jo niin kauan.
Ei sen todellakaan kuuluisi olla noin löysä.. Älä vaan aja sen kanssa ettei tuu kallista remppaa. Videon saa upattua youtubeen ja sieltä upotettua viestiin tai lataamalla mihin tahansa videopalveluun ja linkki tänne. Millon jakopää on tehty viimeksi?
Jakohihnan vaihtoväli on 60tkm/4v.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)