Astra H kannattaako sekaantua?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
corsaliini
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Astra H kannattaako sekaantua?

Viesti Kirjoittaja corsaliini »

Olis auton vaihto ajankohtainen lähikuukausien aikana ja huomasin autoliikkeessä myynnissä Astra H 1,6 Twinport enjoy -04 jolla ajettu 117 tkm. Kannattaako edes harkita kyseistä autoa? Olen nyt viimeiset 5-vuotta ajellu Astra g ja mietin että en haluaisi ainakaan huonompaan vaihtaa. Olen lueskellu Astra H keskustelut, mutta kysyn lyhyesti mielipiteen autosta, mitä kannattaa kattoa tarkemmin kun/jos menen koeajamaan auton. Sitten sellainen kysymys vielä, että onko kukaan vaihtanut mankkaa kyseiseen autoon? Kiitokset jo etukäteen vastauksista.
AntZa_89
OCF Member 2016

Re: Astra H kannattaako sekaantua?

Viesti Kirjoittaja AntZa_89 »

Itse olen ollut tyytyväinen oon nyt ajanut melkein 6 vuotta H Astralla ja isoimmat mitä piti vaihtaa oli turbo ja renkaan laakerit silloin oli noin 150tkm lasissa.Sisätilan puhaltimen säätömötikkä meni nyös kertaalleen. Soittimen vaihto onnistui muuten ihan hyvin mutta en löytänyt mistään sopivaa radio adapteria soittimen taakse joten piti kuunnella vain levyjä.
MasaKoo
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja MasaKoo »

Ajotuntuma on geessä parempi kuin hoossa. Tunnoton ajaa. Ite olen ajanut hoolla n. 130tkm ja ei muuta vikaa kuin dpf putki ja egr-venttiili. Talviajoa ei sillä kylläkään ole paljoa harrastettu. Eli ihan hyvä auto, en toista kertaa ostaisi :)
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Mulla on nyt pari vuotta ollut -10 mallin 1.6 H-astra. Mittariin on tullut meillä 30tkm ja siinä on nyt 105tkm. Huoltojen lisäksi on tarvinnut laittaa etujarrulevyt ja palat ja oikean puolen etupyöränlaakeri ja koiranluu ja takaluukun avausnapin kumin on saanut pari kertaa survoa takasin paikalleen :o Lisäksi se kerryttää hirveät määrät kuraa ja pas##a etulokasuojien alakulmaan, joissain olen nähnytkin niitä ruostuneen..

Tuo on nyt ollut mulla pisimpään, eikä ole vielä iskenyt edes autokuumetta. -(z)-
jamppade
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja jamppade »

130tkm takana kys. kotterolla, ainoana vikana egr venttiilin kanssa täälläkin ongelmia. Soittimen vaihtanut 2-DIN kosketusnäyttöhärpättimeen ongelmitta. Rattisäädinadapterilla säilyy monitoiminäytön toiminnot ratista käsin, ja antenninkin saa adapterilla tuikattua soittimen kuin soittimen perseeseen. Radion kuuluvuus tosin huononi ainakin omalla pinohiiren vehkeellä jonkin verran, mutta eipä tule käytettyäkään :)
Vectra B -96 X16XEL
Astra G -03 Z16XE
Astra G Bertone -01 Z22SE
Astra H -04 Z14XEP
jussika
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jussika »

Omallani ajoin moitteetta 160 tkm. Todella luotettava peli. Sivupeilien lasit tipahtelivat kummaltakin puolelta, mutta ei muuta suurempaa. Nyt 170 tkm ajettua öljyä menee n 1 ltr/6000 tkm. Termostaatti ja lämpötilan anturi vaihdettu, samoin puolasarja (sytytysvikakoodien vuoksi). Egr -kanavat putsattiin ja takimmainen lambda-anturi uusittiin. Päästöarvot aivan kohdallaan, löpöä menee ajosta riippuen 7-7,5 l/100 km.

Hyvä ja tukeva minusta ajaa, ainoa miinuspuoli on kapeus eli takapenkillä turvaistuinten kanssa tulee vähän ahdasta. Farkun tavaratila on todella iso tuon kokoluokan autoon.

En tiedä, mitä tulossa näiden kilometrien jälkeen, mutta huoletonta ajoa on tähän asti ollut.
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Itellä kesällä hankittu 2005 GTC Astra. En tiedä onko omaa vain kaltoinkohdeltu vai johtuuko taas siitä että mallisarjan ensimmäisiä tekeleitä, mutta maalipinta on todella heppoinen. Omassa on kyllä maalivikaa tuon ikäiseksi ihan liikaa, kuskin oven alareunassa ruostetta, ovenkahvojen reunasta maali irronnut pohjasta kokonaan ja apparin puolen takaloksusta puskee kans maalipinnan alla jotain :no: Eli ite ainakin katsoisin maalipinnan todella tarkasti, kyllä itteä ainakin ärsyttää kun saa viedä autoa taas maalarille, jos siitä siistin haluaa. Voi toki olla että omaani on jokseenkin kohdeltu kaltoin, historiakin on sen verran mielenkiintoinen, etten ihmettelisi yhtään.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
AntZa_89
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja AntZa_89 »

Nuo ennen faceliftiä olevat mallit tuppaavat ruostumaan herkemmin. Takakontin lista herkkäkohta ja 2007 tuli se päivitys
Vastaa Viestiin