Insignia tee se itse

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Limperi
'Kadett'
'Kadett'

Re: Insignia tee se itse

Viesti Kirjoittaja Limperi »

Holahola!
Ajattelin täällä kysästä että minkälainen homma vaihtaa itse jarrulevyt sekä palat Inkkuun?
Lähinnä siis tarviiko jotain erikoistyökaluja kuten satulan männän takaisin työntymiseen, menee kait painamalla ja pyörittämällä?
Ja levyt lähtee kait ihan normaalisti....
En löytänyt seartsilla enkä ole vaivautunut menemään tutkimaan autosta, (on niin kylmäkin)....;)
Olen menossa tutun talliin työstölle jolla ei paljoa työkaluja ole niin lähinnä että mitä avaimia varaa mukaan.
Insignia SportsTourer 2011 OPC-Line CDti
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Limperi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Limperi »

Robertx kirjoitti:

Ja jälleen ISO KIITOS Robertx ille!! :worship:
Insignia SportsTourer 2011 OPC-Line CDti
iZero
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja iZero »

Vikakoodi C0035-06, eli vasemman eturenkaan pyörimisnopeussensori menettää yhteyden kun kääntää ratin lähes ääri vasemmalle. Mimmonenhan operaatio ois tsekata tuo anturi ja vaihtaa?
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Kannatta tarkistaa, ettei pyöränlaakerissa(navassa) ole huonoa... kypsä laakeri aiheuttaa klppia ja anturin signaali häviää.
Samaten kannattaa tarkistaa ja puhdistaa anturin liitin.
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
iZero
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja iZero »

Kiitokset, näyttäis olevan melko helppo operaatio. Laakeri vaihdettiin tuonne kulmaan juuri vuosi sitten, joten pieni epäilys on että josko johto ois jäänyt jotenkin huonosti ja mahdollisesti nyt vioittunut. Virheilmoitus tulee kun kääntää renkaat vasemmalle auton paikallaankin ollessa.
- Zafira C Innovation 2.0 CDTi 125kW A -17
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Ole hyvä. Ei pitäis tosiaan olla vaikea operaatio. Tuo on tietty mahdollista, että johto on kärsinyt tai liitin huonosti. Tarkastamalla selviää.
Sitten tuskin johtuu laakerista, kun on kerran vaihdettu jo.
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Mahtaako olla paha rasti vaihtaa tuo lämmittimen/ilmastoinnin puhallin?
Muistaakseni se on hanskalokeron takana jemmassa suodattimen alapuolella?
Vai olikohan se Astrassa noin...
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Masi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Masi »

Ahnuld kirjoitti:Mahtaako olla paha rasti vaihtaa tuo lämmittimen/ilmastoinnin puhallin?
Muistaakseni se on hanskalokeron takana jemmassa suodattimen alapuolella?
Vai olikohan se Astrassa noin...
Siellähän se, ihan iisi homma:
- hanskalokero pois
- ilmaputki edestä pois
- moottorin ruuvit 3 kpl irti
Masi
'Senator'
'Senator'

Tulipahan mieleen tuosta lämmityslaitekysymyksestä, että joku kyseli aiemmin lämmityslaitteesta kuuluvasta jatkuvasta surisevasta äänestä, joka ei lakkaa vaikka auton sammuttaisi. En nyt löytänyt kysymystä, niin vastaan vaikkapa tähän. Puhalluksen säätö tai muutkaan lämmityslaitteen säätimet eivät vaikuta tähän ääneen.

Kysymys on siis ilmaläppien moottoreita ohjailevan elektroniikan sekoamisesta. Vikakoodeja mm. B0233-1 ja B0408-1 jos niitä haluaa lukea, koodit voi halutessaan poistaa, mutta surina ei sillä lakkaa. Surina pitää kuitenkin saada pysäytettyä, koska muutoin hajoaa läppiä säätävä moottori. Tuon surinan saa lopetettua käyttämällä kojelaudan sulakerasian sulaketta nro 17 irti hetken aikaa.

Tuon sulakkeen irroittaminen auttaa myös toiseen tunnettuun ongelmaan eli siihen, jos puhallus ei toimi lainkaan. Varsinkin quickheatilla varustetuissa dieseleissä puhalluksen toimintaan palauttaminen on tärkeää, koska sähkövastus lämpenee muutoin niin paljon, että vastuksen lämpösuoja laukeaa (lämpösuoja palautuu jäähdyttyään toimintaan).
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Onko kukaan flashänny cd500 navia dvd800? Sais navia vähän fiksummaks ja saattais jopa löytyä scandinavian kartatkin helpommin.
-Jan-
'Agila'

Viesti Kirjoittaja -Jan- »

t3mu kirjoitti:Onko kukaan flashänny cd500 navia dvd800? Sais navia vähän fiksummaks ja saattais jopa löytyä scandinavian kartatkin helpommin.
Tätä juuri itsekkin ajattelin kysellä! Kiinnostaisi kovasti miten homma toimii. Ja eikös tuollaista CD:tä voisi laittaa vaikka kiertoon? Jos joku on lähdössä Saksan matkalle minulta saisi Saksan kartat...

Olisko kellään Skandinavian karttoja CD 500 naviin?
jala
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jala »

Masi kirjoitti:
ddude kirjoitti:Tuohon mikrokytkimeen liittyen?in tonne huoltoon kun rekkasin omaopel.fi palveluun,
ne vaihtaa sen uudempaan ja parempaan tehtaan piikkiin.

Eli voitte lopettaa hintakinan kun nyt sen hinta on 0€... :wink:

Kampanja ei tietääkseni koske kuin farmarimallin tiettyjä vuosia.

Taitaapi olla niin, että sedanin/hatchbackin omistajat saavat siis kaivaa kuvettaan entiseen malliin, osien ollessa edelleen niitä samoja ... :no:
Mitä vuosimalleja tämä kampanja on koskenut, omaopel ei näyttänyt menneitä kampanjoita. En siis tiedä onko kytkintä vaihdettu kertaakaan. Ja saako enää pelkkää korjaussarjaa marmoritiskiltä? Rupesi viikonloppuna kytkin pakkasilla temppuilemaan, satunnaisesti vielä toimii mutta kai vaihto on ainoa lääke?
Insignia CDTi 118 Sports Tourer 2010 AT
Masi
'Senator'
'Senator'

jala kirjoitti:
Masi kirjoitti:
ddude kirjoitti:Tuohon mikrokytkimeen liittyen?in tonne huoltoon kun rekkasin omaopel.fi palveluun,

Taitaapi olla niin, että sedanin/hatchbackin omistajat saavat siis kaivaa kuvettaan entiseen malliin, osien ollessa edelleen niitä samoja ... :no:
Mitä vuosimalleja tämä kampanja on koskenut, omaopel ei näyttänyt menneitä kampanjoita. En siis tiedä onko kytkintä vaihdettu kertaakaan. Ja saako enää pelkkää korjaussarjaa marmoritiskiltä? Rupesi viikonloppuna kytkin pakkasilla temppuilemaan, satunnaisesti vielä toimii mutta kai vaihto on ainoa lääke?
Autosi vm. 2010 olisi ollut kyllä haarukassa, mutta kampanja on päättynyt 2013 lopussa - mikäli olet ostanut autosi käytettynä, niin saattaahan olla, että se on takuuaikana jo vaihdettukin - yleensä ne ei kestä kovin pitkään. Tosin laatu tuntuu parantuneen vuosien myötä noissa kytkimissä jonkin verran. Farkkuun saa tosiaan pelkästään tuon kumisen napin ja jatkoliittimet eikä hintakaan ole paha. Vanha lähtee pois näppärästi kampeamalla - 4/5-ovisten omistajille ei tällaista korjausvaihtoehtoa ole, vaan niistä pitää purkaa takaluukkua ja irroittaa/vaihtaa koko kytkin. Vaihto on tosiaan ainoa keino - vesi on tuolloin jo tehnyt tehtävänsä ja kytkimen metallikalvo hapettunut.
ddude
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ddude »

Masi kirjoitti:
jala kirjoitti:
Masi kirjoitti:

Autosi vm. 2010 olisi ollut kyllä haarukassa, mutta kampanja on päättynyt 2013 lopussa - mikäli olet ostanut autosi käytettynä, niin saattaahan olla, että se on takuuaikana jo vaihdettukin - yleensä ne ei kestä kovin pitkään. Tosin laatu tuntuu parantuneen vuosien myötä noissa kytkimissä jonkin verran. Farkkuun saa tosiaan pelkästään tuon kumisen napin ja jatkoliittimet eikä hintakaan ole paha. Vanha lähtee pois näppärästi kampeamalla - 4/5-ovisten omistajille ei tällaista korjausvaihtoehtoa ole, vaan niistä pitää purkaa takaluukkua ja irroittaa/vaihtaa koko kytkin. Vaihto on tosiaan ainoa ainoa keino - vesi on tuolloin jo tehnyt tehtävänsä ja kytkimen metallikalvo hapettunut.
Mulla vaihdettiin 09 vm toureriin.
Vastaa Viestiin