Pikakysymyksiä Opeleista
Re: Pikakysymyksiä Opeleista
4 vuotta ja 70tkm ja maahantuoja ei tule vastaan penniäkään.
Ostitko auton uutena?Wii kirjoitti:4 vuotta ja 70tkm ja maahantuoja ei tule vastaan penniäkään.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
En, olen toinen omistaja.
Sepä se, luit varmaan Roclan viestin tuossa yllä...Wii kirjoitti:En, olen toinen omistaja.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Sun kannattaa vaan pysyä kovana tuossa tilanteessa. Turha niitten on yrittää pestä käsiään valmistuavirheestä.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Joo, myyjäliike oli toisaalta sitä mieltä, ettei mitään vikaa ole. Tuossa 1.4. turboissa laatikko-ongelmia ketjussa on muutama viesti aiheesta, täytyy nyt katsoa miten tässä edetään.
Kirjallinen reklamointi myyjälle.Wii kirjoitti:Joo, myyjäliike oli toisaalta sitä mieltä, ettei mitään vikaa ole. Tuossa 1.4. turboissa laatikko-ongelmia ketjussa on muutama viesti aiheesta, täytyy nyt katsoa miten tässä edetään.
Perusteena autossa oleva virhe, autossa on kilometreihin ja ikään kuulumaton, odottamaton virhe, joka ei johdu käyttäjästä tai huollon laiminlyönnistä.
Vaatimuksena auton korjaaminen asianmukaiseen kuntoon täysin myyjän kustannuksella (vähempää ei kannata vaatia, koska vastapuoli luonnollisesti tinkiä sitä alas jokatapauksessa, vähempään voi ja kannattaakin ehkä tyytyä) .
Muistuttaa samassa asiakirjassa että ensisijainen virhevastuu on viimeisellä myyjällä.
Jos vastaus ei miellytä niin KRILiin yhteys, sieltä saa suosituksen jota suurin osa liikkeistä noudattaa.
Jos suositus ei i tuota tulosta niin käräjille, KRILn suositus ei tarkoita että käräjillä voittaa mutta mahdollisuudet ovat aika hyvä jos suositus on olemassa ja myyjä ei sitä ole noudattanut.
Hävityiltä käräjiltä tulee sitten kallis lasku, kaikki eivät sinne uskalla.
-
haarold hirmuinen
- OCF Member 2015
En rupea kenenkään kanssa kinailemaan mutta luulen että ainoa vastuu tiettyyn rajaan asti on auton ensimmäisellä myyjällä, tämän jälkeen omalla vastuulla. Eräs tuttu sanoi kun osti melko tuoreen mersun missä itse oletin kaiken takuun olevan päällä "ei se pitää erikseen myyjän kanssa neuvotella kauppaa tehdessä" Ja sai vuoden takuun moottorille/ voimansiirrolle, kun oli ymmärtänyt asiasta kysyä kauppaa autosta tehdessä. Luulen että nyt paras diili mitä voi saada tuossa tilanteessa on että autokauppa tulee remontin kuluissa jonkinverran vastaan.
Opel on pop
Käytetyllä autolla ei ole takuuta, toki tehdastakuu voi olla voimassa tai autolle voi myyjä myöntää tai myydä jotain lisäetuja.haarold hirmuinen kirjoitti:En rupea kenenkään kanssa kinailemaan mutta luulen että ainoa vastuu tiettyyn rajaan asti on auton ensimmäisellä myyjällä, tämän jälkeen omalla vastuulla. Eräs tuttu sanoi kun osti melko tuoreen mersun missä itse oletin kaiken takuun olevan päällä "ei se pitää erikseen myyjän kanssa neuvotella kauppaa tehdessä" Ja sai vuoden takuun moottorille/ voimansiirrolle, kun oli ymmärtänyt asiasta kysyä kauppaa autosta tehdessä. Luulen että nyt paras diili mitä voi saada tuossa tilanteessa on että autokauppa tulee remontin kuluissa jonkinverran vastaan.
Kaikilla elinkeinonharjoittajan myymällä tuotteilla, myös käytetyillä autoilla on kuluttajansuojalain mukainen myyjän virhevastuu.
Lisää virhevastuusta voi lukea tästä:
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... j_LJC2NPqg
"Nyt täytyy antaa pointseja Opelille. Korjausarvio noin 2200euroa josta omaksi osuudeksi jää 200e. Joten hyvin tuli Opeli vastaan vaihdelaatikon korjauksen suhteen."
Nämä laskelmat ovat puhdasta linssiinviilausta. Myyjä ja maahantuoja voivat laskea mitä tykkäävät ja lopulliset kulut saavat vähennettyä omista voitoista maksettavista veroista. Minullekin esitettiin laskelma, työn tuntihinta satasen luokkaa. Firma näyttää kuitenkin takovan parin miljoonan vuositulosta. Noilla huoltohinnotteluilla ne tulokset tehdään.
Nämä laskelmat ovat puhdasta linssiinviilausta. Myyjä ja maahantuoja voivat laskea mitä tykkäävät ja lopulliset kulut saavat vähennettyä omista voitoista maksettavista veroista. Minullekin esitettiin laskelma, työn tuntihinta satasen luokkaa. Firma näyttää kuitenkin takovan parin miljoonan vuositulosta. Noilla huoltohinnotteluilla ne tulokset tehdään.
Juu en tuota epäile itsekkään, jos vertaa esim tuota toisen kirjoittajan laakerit 100e ja työkustannus 1000e viestiä niin ollaan vasta 1100e:ssa elikkä puolessa välin. Se mitä he perustelivat tuolle 200e:lle oli että se sisältää vaihdelaatikko öljyjä ja muita kuluvia liittimiä sekä suojakumeja. Jos haluaisi itse omatoimisesti vaihdattaa laatikolle pelkät öljyt niin äkkiä siittä joutuu 100-200e maksamaan myös, joten me olemme ihan tyytyväisiä ratkaisuun. Ainahan nämä marmoritiskit ovat kalliimpia kuin 5 hengen nyrkkipaja kotikulmilla. Onhan tuolla se 49500 km nykyisillä öljyillä jo ajeltu että sinänsä tuo summa haittaa. Auton vaihtoa kuitenkin mietitään ensitilassa ja merkki ei kuitenkaan tule olemaan enää tämä. Katotaan onko ongelmat toisenlaiset toisella merkilläValde kirjoitti:"Nyt täytyy antaa pointseja Opelille. Korjausarvio noin 2200euroa josta omaksi osuudeksi jää 200e. Joten hyvin tuli Opeli vastaan vaihdelaatikon korjauksen suhteen."
Harmi että taas tuli miinuspisteitä opelille yhden vaihdelootan takia joks oli susi ko tehtqalta tullessaan :/
No ei se vahva ole wolkkarillakaan.
Minullakin dsg loota kerran jo purettu 
Mistä tuossa td omegassa kiekkamittari saa signaalin? Kylmällä koneella kun laittaa virrat päälle alkaa kiekkamittari hyppimään nollan tuntumassa. Hehkutuksen jälkeen kun kone käy jatkuu sama toiminta tovin jos toisenkin ennen kuin alkaa toimimaan normaalisti. Lämpimällä koneella toimii lähes normaalisti. Kyseinen toiminta alkoi, kun sotaratsu piti käynnistää kaapeleilla.
BMW 525tds -99, BMW 316 -86, Opel Omega B 2.5td karvanaamari
- kadett90
- OCF Member 2024

Mulla hajos kanssa joskus aikoinaan omegasta kiekkamittari kun annoin apuvirtaa.
Se toimi kylmänä joskus hetken mut sit lopulta pimeni totaalisesti.
Se toimi kylmänä joskus hetken mut sit lopulta pimeni totaalisesti.