Niin, mikähän tuo putki lienee?Tarde kirjoitti:Siitä jarrutehostimen putkesta lähtee joku pienempi letku oikeanpuoleiseen etulokasuojaan. Mikähän se lienee?
Vectra B 1.6 16v 1998 päästöongelma
Re: Vectra B 1.6 16v 1998 päästöongelma
Tarde
Liittyneekö siihen tankin bensahöyryjen kierrätyssysteemiin?Tarde kirjoitti:Niin, mikähän tuo putki lienee?Tarde kirjoitti:Siitä jarrutehostimen putkesta lähtee joku pienempi letku oikeanpuoleiseen etulokasuojaan. Mikähän se lienee?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Sen pitäisi mennä evap-venttiilille sen tuuletusputken. ettei ois joku törkänny tuuletusventtiilille menevän putken tehostimelle ja vastaavasti evap ilman putkea tahi väärä putki kiinni?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Tuli vaihdettua nyt omaan rojektiin bensan suodatin ja bensanpaineen säädin. Seos edelleen tyhjäkäynnillä 14,6 ja kun kaasua antoi tuo luku muuttui 12,4-15,2 välillä ja aina palautui tuohon 14,6 tyhjäkäynnillä eli toimii vissiin nyt oikein. Päästöistä ei edelleenkään mennyt läpi Hc 170-250 välillä, Co 0,6-0,8 välillä ja O2 0,5-1,2välillä eli muka vuotoa olisi jossain... kaikki on tutkittu ja ei löydy mitään vuotoja tai sit on niin vittumaisessa paikassa ettei löydä sitä
ei perkele tätä autoa mitä mä viellä tekisin ehdotuksia jollain viellä?
Juu tollasia arvoja mullakin. Onneks on mittari käytettävissä, että näkee heti, mitä vaikutusta on milläkin.
Nii mikä ja missä toi evap-venttiili on?
Tarde
Joo olis hyvä tietää ei oo mullakaan hajua missä sellainen on ja mikä merkitys sillä on? Joku mekaaninen vikahan tää nyt taitaa olla koska koneen mukaan ei löydy mitään vikakoodeja eli mitkä sähköttömät laitteet vaikuttaa noihin päästöihin?
Olisiko mahdollista, ettei tuo evap-venttiili aukea?
Se selittäis sen, että lisäilmalla päästöt menee lähes kohdilleen.
Tämän vian ratkaisemalla saisi paljon hyviä autoja takaisin liikenteeseen...
Se selittäis sen, että lisäilmalla päästöt menee lähes kohdilleen.
Tämän vian ratkaisemalla saisi paljon hyviä autoja takaisin liikenteeseen...
Tarde
Niin, että millanen ja missä?Tarde kirjoitti: Nii mikä ja missä toi evap-venttiili on?
Tarde
Jossain imusarjan tienoilla pitäis olla. On siis polttoainesäiliön tuuletusventtiili ja pitäis nakuttaa tasaisesti koneen käydessä. Opeleissa itse nähnyt vain puna-sinisellä kaksinapaisella liittimellä tuota joten siitä voi tunnistaa hyvin. En tiedä voiko sotkea noin paljoa seoksia mutta mikäli joitain letkuja siellä on irti tai väärässä paikassa niin jokin vaikutus sillä on..
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Putsasin aktiivihiilipöntöltä evapille tulevan letkun, joka oli täynnä hiilimutua. Vaihdoin myös suuttimet ja kierrätin kolme lamdaa. Jokaisella ajoin ~5 km lenkin. Ei mitään vaikutusta. Motonetin lamdalla syttyi vikavalo. Tyhjäkäynnillä päästöt lähes kohdillaan. ~2500 rpm ihan päin vittua. Imupuolella ei ole vuotoja. Tukin moottorin huohotusletkun ja ilmanputsarilta kaasuläppäkotelolle menevän putken, jolloin kone tietenkin sammui, mutta mitään vuotoa ei ollut havaittavissa. Mitä vittua täs ny vois vielä tehdä?
Tarde
No voihan perkele... Itsellä sama homma ei sit millään saa kuntoon, tosin mulla on tyhjäkäynnilläkin arvot pielessä sulla on sentään se kunnossa. Ootko jo kokeillut putsata/vaihtaa sen bensan paineen säätimen? Mulla se oli paskaa täys. Ajattelin vielä vaihtaa kaasuläppäkotelon asentotunnistimen jos se jotain auttaisi... Tähän mennessä olen vaihtanu lambdan,lämpötila anturin,puolanjakajan tulpat ja johdot,ilmanputsarin,map anturin,bensanpaineen säätimen,ruiskunsuuttimen,katin,kansi remontti tuli tehtyä,egr venttiili,bensan suodattimen, kaikki piuhat ja liittimet käyty läpi ja joka perkeleen kolo tullu putsattua ja maadoitus johdot katsottua läpi... voi olla että olen muutakin vaihtanu mut en nyt ainaka muista enempää
Edelleen samaa vikaa eli tulpat tyhjäkäynnillä mustat ja mäntien päällä hieman bensaa, sitten kun ajaa niin männät putsaantuu ja tulpatkin putsaantuu. Opelscannerin mukaan ei löydy enään vikakoodeja ja nuo bensan seoksetkin näyttää hyvältä. Mut jossain se vika on kun ei kerta mene millään läpi päästöistä. Onko viellä ideoita mitä pitäis/kannattais kokeilla?
Jotakuinkin näin itellänikin. Vikakoodeja en oo saanut aikaiseksi, kun tolla viallisella lambdalla.
Joku mekaaninen vika ton täytyy olla. Ei ainakaan imuvuotoja löydy. Nää Opelin sydeemit on kyllä hyvinkin poikkeuksellisia verrattuna autoihin. Miten mahtaa tulpattu egr-venttiili vaikuttaa päästöihin näissä?
Vois sen tulppauksen vielä poistaa ja kattoo, onko sillä mitään merkitystä... 
Joku mekaaninen vika ton täytyy olla. Ei ainakaan imuvuotoja löydy. Nää Opelin sydeemit on kyllä hyvinkin poikkeuksellisia verrattuna autoihin. Miten mahtaa tulpattu egr-venttiili vaikuttaa päästöihin näissä?
Tarde
Sellasen oon kuullu, että noi arvot menee vituralleen, jos jako on pielessä. Mut mulla ainakin on autodatan ohjeen mukaisissa merkeissä. Mihinköhän suuntaan poskelleen jako pitäis laittaa, että alkaa pelittään? 
Tarde
Dodii. Nyt on ERG-venttiili vaihdettu ja tulppaus poistettu. Eipä juuri muuta vaikutusta, kun Lambda nousi 1.06:en.
Oon alkanut jo epäileen, että olisko kansiremontissa joku mennyt pieleen. Mutta eihän pako- ja imusarjan asennuksessa voi olla mitään erikoista, joka päästöt seottaisi. Kai?
Mitähän noilla ulkomaisilla foorumeilla mainitaan tällaisista ongelmista? Itelläni ei kielitaito riitä selvittämään.
Mitähän noilla ulkomaisilla foorumeilla mainitaan tällaisista ongelmista? Itelläni ei kielitaito riitä selvittämään.
Tarde
Missä ja millainen tuo bensanpaineensäädin on?Isosulka kirjoitti:Ootko jo kokeillut putsata/vaihtaa sen bensan paineen säätimen? Mulla se oli paskaa täys. Ajattelin vielä vaihtaa kaasuläppäkotelon asentotunnistimen jos se jotain auttaisi... Tähän mennessä olen vaihtanu lambdan,lämpötila anturin,puolanjakajan tulpat ja johdot,ilmanputsarin,map anturin,bensanpaineen säätimen,ruiskunsuuttimen,katin,kansi remontti tuli tehtyä,egr venttiili,bensan suodatin
Mulla on neljä vanhaa lambdaa kierrätyksessä. Tuntuu oudolta, että kaikki olisi rikki, mutta ei kai se ihan mahdotontakaan olisi.
Jännite kuitenkin heittelee 200 - 900 mV välillä. Siksi kiinnostaa, että onko vaihtamasi lambda uusi?
Autocom ilmoittaa realidatassa sekunnin välein seoksen olevan rikas / laiha. Mikä muu seosta säätää kun lamba?
Tarde