Vectra B 1.6 16v 1998 päästöongelma
Re: Vectra B 1.6 16v 1998 päästöongelma
Uuden näköinen tarvikekatti.
Vissiin tämmönen : http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000021923/
Vissiin tämmönen : http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000021923/
Tarde
Ok mä ostin sen tarvike katin missä ei ole tuota happianturi liitäntää. Kaippa noissa sit on vaan eroja paljonki... voi olla että ei sit mulla toimi tuo 80€ katti se on tommonen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000020219/
Ootko tarkistanut suuttimienjohtosarjaan tulevan pulssin niillä Noid-lampuilla?
Ei mullakaan noi päästöt kovin helposti tullut. Eli päästöt oli kohdallaan, kun katti oli punaisena. Heti kun seisoi paikallaan, alkoi päästöt nousta yli sallitun.
Ei mullakaan noi päästöt kovin helposti tullut. Eli päästöt oli kohdallaan, kun katti oli punaisena. Heti kun seisoi paikallaan, alkoi päästöt nousta yli sallitun.
Tarde
En oo tarkistanut... noita lamppuja tais saada biltemasta... pitää vissiin semmoiset sit hakea
Kyllä suosittelen. Maksaa alta kympin.Isosulka kirjoitti:En oo tarkistanut... noita lamppuja tais saada biltemasta... pitää vissiin semmoiset sit hakea
Tarde
Tyhjäkäynninsäädin vaihdettu, ei vaikutusta päästöihin eli samat arvot edelleen. Ei vikakoodeja anna mutta edelleen tyhjäkäynnillä saa liikaa kakkua, ajossa tulpat putsaantuu hyvin ja näyttävät ihan uusilta ja uudethan ne onkin. Mikäs vittu siinä nyt vois olla ku tyhjäkäynnillä saa bensaa noin paljon että männät ui siel bensassa ja tulpat muuttuu mustaksi ja märiksi? Ei enään järki riitä perkele 
Kato ny niiden suuttimien pulssi niillä lampuilla. Mulla oli yks suutin kokoajan auki. Siks ui bensassa ja päästöt korkeella.
Näyttää kyl hyvinkin siltä, ettei noissa koskaan päästöt alakanttiin ainakaan oo. Just eilen testasin piruuttani. Viis minsaa kovan rääkin jälkeen kun käy tyhjäkäyntiä, alkaa päästöt kohoamaan yli sallitun.
Näyttää kyl hyvinkin siltä, ettei noissa koskaan päästöt alakanttiin ainakaan oo. Just eilen testasin piruuttani. Viis minsaa kovan rääkin jälkeen kun käy tyhjäkäyntiä, alkaa päästöt kohoamaan yli sallitun.
Tarde
-
kari.rautio
- 'Admiral'

Uiko silloin kaikki sylinterit pensassa, jos yksi suutin vuotaa ??Tarde kirjoitti:Kato ny niiden suuttimien pulssi niillä lampuilla. Mulla oli yks suutin kokoajan auki. Siks ui bensassa ja päästöt korkeella.
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km
Ei oo kierroksillakaan päästöt kohdillaan... nelospytty lähes ui bensassa ja muissakin pytyissä on kosteaa. Kaikki suuttimet olen vaihtanu ja koko suutintukin... tosin ne oli käytettyjä mutta ei voi olla niin huonoa säkää että olis siitäkin paletista nelospytyn suutin hajalla. Epäilen että vika olisi jossain muualla... ruiskuboxi tai ecu... eipä muuta keksi enään. Kuka haluis myydä hyvän ja HALVAN ecun
vois kokeilla että olisko se siinä vika...
Niillä valoilla näkisit just ton ecu=ruiskuboxi vian. Oletettavasti valo vilkkuu muissa, mut siinä nelosessa palaa jatkuvasti. Mut kato tosiaan ennen ku uuden boxin turhaan ostat. Mulla on tiedossa yks vanhempi eku. Eli siru valettuna avaimen sisään. Siinä on ne viimeiset kirjaimet BZKU.
Tarde
Heh. Siis kyseinen suutin / sylinteri.kari.rautio kirjoitti:Uiko silloin kaikki sylinterit pensassa, jos yksi suutin vuotaa ??Tarde kirjoitti:Kato ny niiden suuttimien pulssi niillä lampuilla. Mulla oli yks suutin kokoajan auki. Siks ui bensassa ja päästöt korkeella.
Tarde
Nyt tuli tarkistettua noid lampulla ruiskunsuuttimien pulssi ja kaikki oli ok... edelleen tuli bensaa pyttyihin liikaa perkele!
Imusarjan välissä oleva johtonippu mikä on sillä kieritettävällä liittimellä kiinni niin löyty pari rispaantunutta johtoa... varmaan hankautunut imuputkea vasten puhki. Pitää nuo viellä paikata kondikseen.
Imuilma putken lämpötila anturi vaihdettu, mikä olikaan oikea nimike sillä, mittaa kai imuilman lämpöä jos oikein ymmärrän.
Luin vikakoodit vaikka ei moottorin vika valo palannut, ilmoitti vikakoodin P0200 Fuel Injector Circuit(s) eli vissiin viittako tuo nyt sit suuttimien toimintaa, kuittasin pois eikä sen jälkeen vikaa ilmaantunut uudestaan. Voi varmaan johtua noista parista piuhasta mitkä on hankautunut puhki... vittumaisessa paikasta oli rispaantunu ku ei sinne nähnyt, puolivahingossa löyty viottuneet piuhat
Ihme homma kun noita vikakoodeja antaa vaikka ei itse vikavalo syty palamaan. Rupee jo usko loppumaan
Imusarjan välissä oleva johtonippu mikä on sillä kieritettävällä liittimellä kiinni niin löyty pari rispaantunutta johtoa... varmaan hankautunut imuputkea vasten puhki. Pitää nuo viellä paikata kondikseen.
Imuilma putken lämpötila anturi vaihdettu, mikä olikaan oikea nimike sillä, mittaa kai imuilman lämpöä jos oikein ymmärrän.
Luin vikakoodit vaikka ei moottorin vika valo palannut, ilmoitti vikakoodin P0200 Fuel Injector Circuit(s) eli vissiin viittako tuo nyt sit suuttimien toimintaa, kuittasin pois eikä sen jälkeen vikaa ilmaantunut uudestaan. Voi varmaan johtua noista parista piuhasta mitkä on hankautunut puhki... vittumaisessa paikasta oli rispaantunu ku ei sinne nähnyt, puolivahingossa löyty viottuneet piuhat
Ihme homma kun noita vikakoodeja antaa vaikka ei itse vikavalo syty palamaan. Rupee jo usko loppumaan
Jos ne oli suuttimenjohtoja, jotka oli hankautuneet, niin saattaa hyvinkin vika korjaantua ne korjaamalla. 
Jos suuttimelta eculle menevä johto maadoittuu jostakin, suutin ruuttaa bensaa täysillä sylinteriin. Millaisia lämpöjä OPcom näyttää koneelle? Entä auton oma lämpömittari?
Jos suuttimelta eculle menevä johto maadoittuu jostakin, suutin ruuttaa bensaa täysillä sylinteriin. Millaisia lämpöjä OPcom näyttää koneelle? Entä auton oma lämpömittari?
Tarde
Kyllä tietokoneen mukaan näyttää pientä ero lämpötilassa, auton mittari näytti noin 87-90 niin opelscanneri näytti noin 95 astetta eli noin 5 asteen eroa.