Cali Tbo 4x4, voimalinjan öljyt vaihdettu, terävyys katosi??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ilaClepO
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ilaClepO »

Liekkö iskenyt luulotauti vai onko syynä nuhan tukkima tasapainoelin, mutta voimalinjaston öljynvaihdon jälkeen Calibra ei tunnu aivan niin hyvin kiskovan kuin ennen vaihtoa.

Kun ei sinne Espooseen päässyt, oli pakko turvautua paikalliseen merkkiliikkeeseen.

Jakolootaan sitä GM 1940703
v-lootaan opel nro 1940768
takaperään nro 1942387 (laskussa lukee lukkoperäöljy!?)
opel moottoriöljyn suodin 650401
moottoriin Castrol Formula RS 0W40.

Täyttöperiaate oli (paitsi moottoriin)"lutrataan, kunnes valuu täyttöaukosta yli". Onko mahdollista, että jonnekin meni liikaa? Onko edes mahdollista tössiä öljymäärissä.

- Do You Feel The Force? -

<font size=-1>[ This Message was edited by: ilaClepO on 2004-01-23 18:37 ]</font>
ilaClepO
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ilaClepO »

ja vinkiksi, jos joku joutuu tekemään saman tempun, elikkä viemään merkkiliikkeeseen, olkaa tarkkoina, seuratkaa mitä autolle tehdään, jos haluatte itse olla varmoja, mitä liukastetta minnekin laitetaan. Näin ainakin maakunnissa. Elikkä etelässä (Helsingistä itään) saattaa liikkua autoja, joissa on jakolootassa sitä ATF:ää, mitä letkusta sattuu tulemaan. Privaa saa laittaa, jos haluu tietää tarkemmin...
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Eihän sitä ny "lutrata" niin kauan että valuu TÄYTTÖAUKOSTA yli!!!Siellä on kyllä ne tarkistusroputki sitä varten että täytetään lootat siihen asti että tarkistusropun alareunaan asti on öljyä eikä niin paljon että TÄYTTÖAUKOSTA valuu yli.Joistaki kyllä laitetaan tarkistusropusta öljyt sisälle mutta yleensä ooppeleista vaihteensiirtimessä olevasta tulpasta joka on samalla huohotin.Calibran nelivetojärjestelmistä en sen kummemmin tiiä mutta tämä siis miten yleensä tehdään.
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Tämä siis koski vaihdelaatikkoa.
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Takaperässä on siis yksiasteöljyt...on takuulla jäykkää pakkasessa eikä voiteluteho takuulla kylmillä keleillä oo paras mahdollinen.Itselleni vaihdoin Mobilin täyssynteettiset lukkoperäöljyt (SHC 1-LS)heti kun ostin Vectran ja sillä öljyllä oon ajanu yli 120000 km ilman ongelmia.Tietty oon vaihtanu öljyt 60 tkm välein.Toki muutkin täyssynteettiset peräöljyt varmaan käy.(Castrol ym.)

Välttämättä ei tarvii tota lukkoperäöljyä, sillä perässä ei ole lukkoa, mutta ei toi ainakaan mitään haittaa oo aiheuttanut.Riittää siis jos laittaa vaik SHC 1 lukkoperäöljyt (LS on se lisäaine lukkoperälle.

Muut öljyt on samoja joita itse oon käyttänyt yli 120000 km ja hyvin on pelannut.

Öljymääristä sen verran,ett tilavuudet suurinpiirtein seuraavat:

-Moottoriöljy 4.5 l suodattimen kans
-Jakolaatikko 0.6 l
-vaihdelaatikko n.2 l.
-peräöljy n.1 l.

<font size=-1>[ This Message was edited by: tiiikeri on 2004-01-24 20:36 ]</font>
Vastaa Viestiin