Vectra B takapään puslien vaihtotyökalu
Vectra B takapään puslien vaihtotyökalu
Onpi sitten juuri se paskamaisin, eli se poikittaisen alemman tukivarren ulompi pusla tiensä päässä. Olisko kellään Vaasa - Alahärmä välillä lainata tai vuokrata tuota työkalua, vai uskallanko luottaa että sen alimmankin saa vaihdettua hylsyillä, kierretangolla ym kikkailemalla? Paljon on siis puslia tullut vaihdettua, mutta tästä kyseisestä olen kuullut kauhutarinoita ...
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Re: Vectra B takapään puslien vaihtotyökalu
sehän on hankala vaihtaa, mutta roissa on mies joka irroittaa puslat paineilmataltalla ja paukuttaa uuden paikalleen sopivalla hylsyllä ja lekalla, suojakumi vain edestä pois, laitto mullekkin ja on niitä laitellut paljon, meni n 10min
opel vectra c 2,2 gts
Se on Roissa ja mä olen Isossakyrössä reissuhommissa, ja tuo olis tarkoitus tehdä leirintäalueen parkissa sorapohjalla orkkistunkin varassa
No on mulla pukit sentään
Töistä saan tuota työkalut ja väsättyä siellä sopivaa putkenpätkää riittävän kovasta tavarasta kyllä, mut pitäs pystyä ennakoimaan niin että sinä päivänä kun hommaan ryhdyn, ois oikeesti kaikki tarvittava sitten käsillä.
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Saab 9-3 1.8i Arc '05
oon joskus irroittanu vanhan puslan lyömällä puslasta sisuskalut ulos ja sitten sinne rautasaha ja sillä kitkutellu entisen halki, hommaakin on mutta siten se ainakin irtoaa, ja uus paikalleen niillä kierretanko hylsy prikkasysteemillä, ja jos vähän uuden puslan reunaa viistää niin menee helpommin suoraan
opel vectra c 2,2 gts
Kyllä se lähtee hylsy/kierretanko systeemillä. Kovat mutterit on poikaa. Hylsyt vaan pitää olla aika tarkkaan oikean kokoisia myös pituussuunnassa, kun sitä tilaa ei ole. Lähtee se pusla myös hitsausvehkeillä (nehän sinun teltalla tietysti on), suojakumit pois ja vaikka puikolla kuumaa rautaa sisään. Puslan ulkokooli supistuu ja irtoaa ilman voiman käyttöä, mutta mahdollisten muoviosien palaminen vietajun hitsarilta.
lähtee, oon silläkin konstillakin irroittanut, on vain kohta nopeempi sahata sisältä halki kun tähtää ja suunnittelee sitä kierretankosysteeemiä. ja myydään sitä oikeeta irroitus/asennussarja työkalupakettia, oliko jossain n.100€. ei helevetto eikö metalli laajene lämmetessään, ei kyllä kutistu.
opel vectra c 2,2 gts
Eiköhän tuo hitsaamisen jippo ole siinä seikassa, jonka sähkäritkin tuntee kuparikaapelien ruuviliitoksista. Lämmetessään se pyrkii laajenemaan joka suuntaan, muttei puristuksissa pääse laajenemaan kuin tiettyihin suuntiin. Jäähtyessään se kuitenkin supistuu joka suuntaan, ja löystyy.
Ja tuota työkalua olen katsellut,Vaasan Motonet ois täälläpäin ainoa josta tiedän että sen sais, mutta heillä ei ole varastossa. Tilaisuus vaihtaa tuota olis nyt keskiviikko tai torstai ensi viikolla, sitten menee töiden takia taas viikkoja että pääsee tekemään. Joten tuon työkalun tilaamisenkin kanssa on aika kortilla. Ja työmatkaa joka päivä noin 50 kilsaa ... eli ois kiva tehdä mitä pikimmiten kun tuo auto menee jo minne sattuu ja syö takarenkaat
Mutta meillä on töissä tuota pulttivalikoimaa joilla liitetään esim vuoristoradan osia aika hurjilla momenteilla, enköhän mä sieltä löydä materiaalit joilla saan kestävän työkalun sovellettua 
Ja tuota työkalua olen katsellut,Vaasan Motonet ois täälläpäin ainoa josta tiedän että sen sais, mutta heillä ei ole varastossa. Tilaisuus vaihtaa tuota olis nyt keskiviikko tai torstai ensi viikolla, sitten menee töiden takia taas viikkoja että pääsee tekemään. Joten tuon työkalun tilaamisenkin kanssa on aika kortilla. Ja työmatkaa joka päivä noin 50 kilsaa ... eli ois kiva tehdä mitä pikimmiten kun tuo auto menee jo minne sattuu ja syö takarenkaat
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Tuossa ois mittakuva tuohon työkaluun. Jos tuo kerran oikee nyt on.
https://photos-2.dropbox.com/t/2/AAAIMM ... LwbLPwuSp0
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Toi linkki ei toimi!DEAD kirjoitti:Tuossa ois mittakuva tuohon työkaluun. Jos tuo kerran oikee nyt on.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Kokeillaan liitteenä kun ei näköjään onnistu puhelimella linkittää dropboxiin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
opel vectra c 2,2 gts
On. näköjään aikaa vähiin käynyt kun vielä pari kk sitten oli pari sarjaa kuopion toimipisteessä
Sehän se on. Vaasa ja Seinäjöki ois mulla noutomatkan päässä, ja nollillahan nuo molemmat ... no. töistä haalin jo tänään eri mittaisia M12-pulttaja ym. Sitten kun tuon itse puslan haen, menen sen kanssa kokeilemaan vielä sopivat hylsyt, löytyy helpommalla kun pääsee kokeilemaan kun pusla on jo käsissä 
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Tilaa sen Salon myymälästä noista jompaankumpaan, ei se sen vaikeampaa ole.shamrock kirjoitti:Sehän se on. Vaasa ja Seinäjöki ois mulla noutomatkan päässä, ja nollillahan nuo molemmat ... no. töistä haalin jo tänään eri mittaisia M12-pulttaja ym. Sitten kun tuon itse puslan haen, menen sen kanssa kokeilemaan vielä sopivat hylsyt, löytyy helpommalla kun pääsee kokeilemaan kun pusla on jo käsissä
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)