paleleeko muitten B omegoissa?
ostin tuossa äsken -96v 2.0l 16v cd omega-B, sedan mallia automaatti-ilmastoinnilla.
pakkanen kun kiipeää noin -15 asteeseen niin rupeaa lämpöloppumaan kopista, koneessa lämmöt nousee noin 92 asteeseen.
onko olemassa helpotusta kylmyyteen vai onko tuo perus vika omegassa? auto on tuotu 2001v saksasta.
Tyytyväinen mutta jäinen omistaja.
pakkanen kun kiipeää noin -15 asteeseen niin rupeaa lämpöloppumaan kopista, koneessa lämmöt nousee noin 92 asteeseen.
onko olemassa helpotusta kylmyyteen vai onko tuo perus vika omegassa? auto on tuotu 2001v saksasta.
Tyytyväinen mutta jäinen omistaja.
sulla on keskieuroopan malli.
kato tuolta lisää.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 9&forum=10
kato tuolta lisää.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 9&forum=10
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Mulla on myös jo viime talvenkin (2003) pakkasilta hyviä kokemuksia Omega 2.5 V6:sen lämpöisyydestä. Auto tuotu Frankfurtista ja lämmöt ovat 92-94 asteessa ja lämpöä riittää ihan mukavasti. Mutta yhden toisen asian olen huomannut ihan sattumalta. Lumisista kengistä on kantautunut tosi paljon vettä auton jalkatilaan. Kun nostin lattiamaton ja äänieristeen pois niin kyllä hämmästyin sitä veden paljoutta! Ei ihme, että ikkunat ovat joskus huurussa. Vesi-imuri ja kuumailmapuhallin käyttöön. Hyvä asia oli kun kuivasi molemmat jalkatilat niin huurut ikkunoissa vähenivät. Ja se vanha taksien käyttämä juttu, eli sanomalehti kuramaton alle imemään kosteudet pois.On 2004-01-20 07:50, ravennium wrote:
itellä sama 2.0 16V, farmarina. tänään aamulla -12 ja en kyl voi sanoa palelleeni, ihan ok oli, ajoittain jopa liiankin lämmin...
edit: tästä vehkeestä löytyy myös ilmastointi ja vuosimalli on -97
<font size=-1>[ This Message was edited by: ravennium on 2004-01-20 07:51 ]</font>
No kyllä mun Omega ainakin kylmä on.Kuumaa ei saa puhaltamaan pakkasilla oikein lainkaan,vaan tuloilma on hailakkaa lehmänhenkeä.Vivut saa olla aina täysillä kun pakkasta on -5 tai enemmän.Moottorinlämpö on 90c.
Vaikee on vähän vertailla mut onko teillä muillakin hanikat aina pakkasilla täysillä?
Meinaan kun olen liikkeessä jollain toisella kärryllä niin koko lämmityskapasiteettia ei voi käyttää koska autoon tulee heti sietämättömän kuuma,tuloilma on reilusti kuumaa..
No voi olla toi kenno tukkeessa,moni Saksalainen TI mies käyttää tota jäähdytinkorjaus mömmöä ja samalla menee kenno tukkoon...Suomalainen TI mies ei tietty tollaiseen humpuukihommaan sorru.
Vaikee on vähän vertailla mut onko teillä muillakin hanikat aina pakkasilla täysillä?
Meinaan kun olen liikkeessä jollain toisella kärryllä niin koko lämmityskapasiteettia ei voi käyttää koska autoon tulee heti sietämättömän kuuma,tuloilma on reilusti kuumaa..
No voi olla toi kenno tukkeessa,moni Saksalainen TI mies käyttää tota jäähdytinkorjaus mömmöä ja samalla menee kenno tukkoon...Suomalainen TI mies ei tietty tollaiseen humpuukihommaan sorru.
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017