mikkox9x kirjoitti:-99 G Astra pomppasi katsastuksesta, toinen etuiskari vaihtokunnossa. Molemmat kai ne pitää vaihtaa? Onko paha homma, ettei ole mitään kummempia sudenkuoppia, onnistuu kerrostalon pihassa? Pitää vissiin puristaa jousi kasaan ennenko irrottaa konehuoneen puolelta yläpäästä? Ei kait siihen muuta tarvi varata, kuin iskarit mätänetistä, jousenpuristimet ja vähän työkaluja? Sen kummemmin ei ollut ajatusta satsata kunhan sais ton vanhan ritsan vain leimasta läpi.
Ostat purkuautosta kokonaisen etutolpan jousineen n.kympillä,siis jos haluaa halvalla ja helpolla saada leiman.
Viallisen iskarin tunnistaa yleensä kun se vuotaa nestettä sieltä männän välistä.
mikkox9x kirjoitti:-99 G Astra pomppasi katsastuksesta, toinen etuiskari vaihtokunnossa. Molemmat kai ne pitää vaihtaa? Onko paha homma, ettei ole mitään kummempia sudenkuoppia, onnistuu kerrostalon pihassa? Pitää vissiin puristaa jousi kasaan ennenko irrottaa konehuoneen puolelta yläpäästä? Ei kait siihen muuta tarvi varata, kuin iskarit mätänetistä, jousenpuristimet ja vähän työkaluja? Sen kummemmin ei ollut ajatusta satsata kunhan sais ton vanhan ritsan vain leimasta läpi.
Ostat purkuautosta kokonaisen etutolpan jousineen n.kympillä,siis jos haluaa halvalla ja helpolla saada leiman.
Viallisen iskarin tunnistaa yleensä kun se vuotaa nestettä sieltä männän välistä.
Joo se vuoti männän välistä. Kävi kans tuo käytetyn tolpan vaihto kyllä mielessä, mutta tuleekohan tosta kuin eriparia, jos laittaa jonkin käytetyn tolpan sinne? Mahdollisesti ongelmia testissä, jos kovin eriparia? Siellä oli nyt semmoset arvot etuakselilla ko 40 ja 20 %. Ilmeisesti vasenkaan ei kovin hyvä, mutta ehjä kumminki?
rgs1 kirjoitti:
mikkox9x kirjoitti: Pitää vissiin puristaa jousi kasaan ennenko irrottaa konehuoneen puolelta yläpäästä?
Ei tarvihe vielä tuossa, ensimmäisen mutterin saa ottaa ilman puristimia, irtoaa korista, mutta ei vielä pura jousta irti iskarin varresta.
Elikkä näppärästi vaihtus koko tolppa, ilman että tarvii purkaa jousta pois.
E: Onkohan ne muuten samat osat edessä korimallista riippumatta? Mulla siis 1.6 farmari.
mikkox9x kirjoitti:Onkohan ne muuten samat osat edessä korimallista riippumatta? Mulla siis 1.6 farmari.
Alkuperäisiä on aika paljon eri variantteja eri moottorivaihtohdoille, eri vaihteistoille ja eri varusteluille. Parina ne kannattaa ehdottomasti vaihtaa vaikka käytettyihinkin päätyisit. Ihan pilkulleen samat ei tarvinne olla kunhan on suunnilleen samanpainoisesta mallista.
Käytettyjen ostaminen on vähän onnenkauppaa, ei ne uudetkaan mahdottomia maksa
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
IJulli kirjoitti:
Toinen kysymys koskee Astra J vilkkua. Kun laitan vilkun päälle niin mielestäni joskus kuuluu outo ääni siitä vilkun viiksestä, sellainen ritisevä ääni joka kuullostaa kuin olisi joku kosketushäiriö. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan ongelmaan? Vai onkohan tuokin ihan normaalia..
Mulla Insigniassa kuuluu kanssa ritinää sillon tallöin, ei taida olla normaalia?
mikkox9x kirjoitti:Onkohan ne muuten samat osat edessä korimallista riippumatta? Mulla siis 1.6 farmari.
Alkuperäisiä on aika paljon eri variantteja eri moottorivaihtohdoille, eri vaihteistoille ja eri varusteluille. Parina ne kannattaa ehdottomasti vaihtaa vaikka käytettyihinkin päätyisit. Ihan pilkulleen samat ei tarvinne olla kunhan on suunnilleen samanpainoisesta mallista.
Käytettyjen ostaminen on vähän onnenkauppaa, ei ne uudetkaan mahdottomia maksa
No joo aika arpomiseksihan se menee. Ois mulla tossa vikanen -04 DTI Astra, jota oon kohta jonnekkin romikselle kuoppaamassa. Mutta taitaa olla vaan helpompi ostaa ne uudet. Joutuu vaan jostain jousenpuristimet hommaan ja mahdollisesti jotain vaihtaan sinne yläpäähän. Motonetin mitkä lie kiinan kaasuiskarit maksaa 60€ kpl. Mun mielestä ei mitenkään halpa, kun kokonasia alustasarjosa saa 200€ lähtien.
mikkox9x kirjoitti:Motonetin mitkä lie kiinan kaasuiskarit maksaa 60€ kpl. Mun mielestä ei mitenkään halpa, kun kokonasia alustasarjosa saa 200€ lähtien.
Saahan niitä alustasarjoja halvimmillaan todella pienellä rahalla, mutta laadultaan ne on aika paskaa. Hyvät alustasarjat maksaa jo rahaa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mikkox9x kirjoitti:Motonetin mitkä lie kiinan kaasuiskarit maksaa 60€ kpl. Mun mielestä ei mitenkään halpa, kun kokonasia alustasarjosa saa 200€ lähtien.
Saahan niitä alustasarjoja halvimmillaan todella pienellä rahalla, mutta laadultaan ne on aika paskaa. Hyvät alustasarjat maksaa jo rahaa.
+1
Hinnat alkaen halppispaskat on yleensä just sitä itteensä eli halppispaskaa joka voi olla ihan mitä vaan ja kestää jos kestää. Mulla kolmas etutolppasarja menossa samassa autossa kun ei nuo halppikset kestä nii saa takuuseen niitä sitte olla vaihtelemassa Ja vieläkää en oo uskonu että ku vähä satsais sais kunnollisen alustan
+1
Hinnat alkaen halppispaskat on yleensä just sitä itteensä eli halppispaskaa joka voi olla ihan mitä vaan ja kestää jos kestää. Mulla kolmas etutolppasarja menossa samassa autossa kun ei nuo halppikset kestä nii saa takuuseen niitä sitte olla vaihtelemassa Ja vieläkää en oo uskonu että ku vähä satsais sais kunnollisen alustan
Itellä keväällä vaihdettu TA TECHNIX 40/40mm alustasarja ja torstaina muutoskatsastettu ja ainakin vielä toimii
Maksoi kuluineen 165€ ja tuon pelkän iskarin hinnan suomessa takka päädyin tuohon
Opel Vectra c1 1.8 Z18XE vm. 2003 manuaali (oma)
Opel Vectra 2.0i X20XEV vm. 1995 manuaali (mutsin)
Fk ak street olo mulla ja vuodessa sylki kaks kertaa etuiskareista mehut ulos. Meni hermot jatkuvasti takuuseen niitä uusia niin meinasin jonki kunnon alustasarjan tolpat hommaa eteen mut köyhä kun olen nii ta tuli laitettua ja samaa paskaa eri paketissa...
Ai perkele, muistin että mullakin Omegassa toinen TA:n etutolppa jo hikoilee (~20tkm..?), no pitää toivoa että kelpaa vielä leimalla. Jos ei jostain yhtäkkiä kävele vastaan jotain puoli-ilmaista parempaa.
Vectra C Ecotech -06 Omega B Egotek -97 Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97