On 2004-01-14 15:55, markkuk wrote:
mutta säästyypähän jakopää- ja venttiilinkumiongelmilta...
Harvassapa rupeaa nykymalleissa moiset ongelmat olemaan.
Hauskaa kun legendat vioista jäävät elämään legendoina ihan Opelistienkin keskuudessa, ei tarvitse muilla merkeillä ajavien piruilla kun se hoidetaan jo omassa leirissä
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tossa kun joku sano että "pikkuhiljaa kaikilla vaituu ooppelit pois" niin pakko sanoa että vaihtu volkkari ooppeliin ja ei vois tyytyväisempi fiilis olla.Tietty 1kk omistuksella ei voi vielä mitään sanoa mutta sanompa kuiteskin.Itte kävin koeajaa 130tdi ibizaa ja tykkäsin kovasti.
On 2004-01-14 15:13, mä wrote:
Nii-in..yksi toisensa jälkeen porukka luopuu Opeleistaan..miksiköhän..
no eiköhän tuo ole ihan luonnollista, että osalla porukasta merkki vaihtuu välillä. jotkut vaihtaa merkkiä vaikkei ois entisessä ollut mitään vikaa (mm. mun ymmärtääkseni sinä) ja jotkut sen takia että vikoja on. mutta kyllä niitä opeleita mun ymmärtääkseni myyntipalstoilta häviää muuallekin kuin paaliin. kyllä tälläkin foorumilla aika moni on opelin joskus hankkinut, mutta mietippä millainen keskustelutulva siitäkin tulisi jos kaikki avautuisivat autokaupoistaan tänne. en tiedä mikä h****tin muoti-ilmiö tämä nyt täällä on, että pitää ilmoittaa varsinkin, jos vaihtaa toiseen merkkiin...melkosta opel-keskustelua.
...vois ehkä tehdä ihan oman keskustelualueen mihin jokainen vois kertoo mihin autoon on minkäkin vaihtanut, kun se kai jotain ihmistä kiinnostaa(?).
Nojoo..olen ihan samoilla linjoilla kanssasi.
Kunhan nyt vaan heitin tuon kommentin..onhan nse selvä että autot vaihtuu ihmisillä jo elämäntilanteidenkin mukaan..ja oli kyseessä sitten uusi tai vanha auto niin useimmat meistä kuitenkin hakee hinta-laatusuhteeltaan parasta autoa ja nöinollen on luonnollista että merkki vaihtuu silloin tällöin.
Toisaalta onhan meistä moni..minä mukaanlukien..ollut vuosikaudet hyvinkin merkkiuskollisia, mutta siinäkin mieli muuttuu..syystä tai toisesta. Esim omalla kohdallani en tulevaisuudessa ihan lähellä näe pihassani Opelia..vaikka Opelia sinänsä ihan kelpo autona pidänkin.
Toisaalta joku sopiva B-Vectra kakkos-tai kolmosautona kyllä ainakin ajatuksena kiehtoo..
En kyllä ymmärrä mitä varten ilmoitellaan ja haetaan hyväksyntää muilta jostain auton vaihdosta. Eikös se auto osteta itselle ja vitut välitetään muiden mielipiteistä, koska autohan on ostettu omien tarpeiden ja mieltymyksien mukaan. Koska toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä
.... uch olen puhunut
On 2004-01-15 09:03, Espoon Jore wrote:
Eikös se auto osteta itselle ja vitut välitetään muiden mielipiteistä, koska autohan on ostettu omien tarpeiden ja mieltymyksien mukaan.
Juuri näin. Tosin sen auton rakentaminen vaatii osalla ihmisistä juuri tämän yleisen hyväksynnän. Kysellään minkä vanteet/levikkeen autoon uskaltaa laittaa...
olisin laittanut seuraavaksikin autoksi ooppelin ja sellaista tosssani etsin,mutta en olisi millään saanut vastaavan ikäistä samaan hintaan.eli ooppelia vastaan ei minulla TODELLAKAN ole mitään.
niinkuin totesin,olen opeli mies edelleen vaikka merkki vaihtui!!!
On 2004-01-15 09:03, Espoon Jore wrote:
Eikös se auto osteta itselle ja vitut välitetään muiden mielipiteistä, koska autohan on ostettu omien tarpeiden ja mieltymyksien mukaan. Koska toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä
.... uch olen puhunut
Jees. Näin on. Meillä on ollut noita Opeleita melkein 20 vuotta ja tyytyväisiä ollaan oltu. Kaikki Opelit olemme ostaneet uutena / huollot tehty merkkiliikkeissä / huoltojen välissä olen vaihtanut xtra kerran öljyt ja suodattimen / ruostesuojaus ja uusintakäsittely on tehty.
Näillä eväillä uusi auto on palkinnut kuskinsa vuosien varrella. Tosin nämä eväät varmaan pätee muihinkin merkkeihin.
PS. meidän pien(omakoti)taloyhteisössä on näköjään se periaate, että samaa merkkkiä ei saa olla kuin naapurissa.
Itse tein saman tempun kuin J.R tuossa syyskuussa. Vaihdoin kadett 1.8 sin
99 tdi cordobaan,saa nähdä kumpi tuntuu paremmalle 3 vuoden päästä,kun seuraava mahdollisuus vaihtoon koittaa.Tulihan noilla
opeleilla ajeltua jo 16 vuotta.Eikä noita
kovin kauheasti pysty moittimaan.
Tietyissä asioissa oli entinen parempi ja
toisissa tämä nykyinen,niinhän se tuppaa aina menemään...
Minun mielipide Seatista-ruma ei kiitos.Sisätilat ankeat ja liian pienet farmariksi mikäli semmoisen tarvitsee..Samalla rahalla saan parempaa,mutta tämä onkin MINUN mielipiteeni.
On 2004-01-14 15:13, mä wrote:
Onnea vain uudelle autolle!
Nii-in..yksi toisensa jälkeen porukka luopuu Opeleistaan..miksiköhän..
No..vaikka Opelista luopuukin niin onneksi ei tarvitse luopua foorumista..
Ettei vain olisi niin että Foorumi itsessään on parempi kuin Opel..
Hehe, itse omistin vuoden päivät (tai on se vieläkin tossa, tosin myytävänä) Toyotan, nyt ostin g-astran kahden litran motilla, niin taas voi muillekin osastoille kirjoittaa kuin "yleinen keskustelu"
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
On 2004-01-14 13:28, J.R wrote:
kyllä kuule tuo seatti on unelma ajaa siihen verrattunu että oon aikasemmin ajanu c asconalla ja sillä on NIIN nautinnollinen ajaa =)=)
kyllä mä veikkaan että c ascona on parempi ajaa kun tuo siitin sulla ei o ollu kyllä kaikki kunnossa siinä asconassa jos sanot että huonompi ajaa
Paino on ainakin cordoban puolella,muistaakseni c-ascona ei paina 1100
kiloa,Rakenteellisestihan nuo on melko lähellä toisiaan,Yhdysheiluri takana ja
perssonit edessä. Cordon korissa enemmän vääntölujutta/turvavarusteita(palkit ovissa
tupla helmat yms... tästä tuo painon lisäys.
Ohjekirja mukaan raideväli melkolailla sama
akseliväli asconassa pidempi, mikä etuna.
Eli eiköhän nuo melko samanlaisia kunnossa
ollessaan ajolleen ole.(tämmöinen kuva itselle molempia ajaneena jäänyt.)