Auton paikkamaalaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Reol
'Agila'

Auton paikkamaalaus

Viesti Kirjoittaja Reol »

Hei,
Olen itse korjaillut autosta muutamia ruostepaikkoja hiomalla ja sitten kittamalla + maalamalla alueita. Olen rajannut ne maalarinteipillä. Ongelmaksi muodostuu se, että tällöin jää uuden ja vanhan maalipinnan väliin raja kun uusi maalipinta jää korkeammalle tms. teipin poiston jälkeen. Onkohan tuohon antaa vinkkejä? Voiko tuota rajaa vielä jotenkin hioa?

Kiitokset vinkeistä!
seero
'Senator'
'Senator'

Re: Auton paikkamaalaus

Viesti Kirjoittaja seero »

Yksi tapa lieventää tuota ongelmaa on ostaa leveää maalarinteippiä ja taittaa siitä maalattavan alueen puolelta jonku sentin verran kaksinkerroin(liimapinnat yhteen). Eli maalialueen rajapuolella teippi jää silloin taitoksen matkalta hieman irti niin rajasta tulee häilyvämpi. Virheetöntä jälkeä ei kuitenkaan saa niin ei kannata liikaa yrittää :D
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Oisit vetänyt paukkupullolla ilman teippejä ja sen jälkeen myllyttänyt maalatun kohdan ja sen ympäristön.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

Hiontaa ja myllytystä. Toinen vaihtoehto on maalata isompi alue että saa maalirajan listan alle tai muuhun korin saumaan.
Vastaa Viestiin