Asconan vaihteista
Olen vaihtanu. Itse koin helpoimmaksi tavaksi sen, että irroittaa siitä vaihdelaatikon päältä sen siirtäjäakselin kotelon (kiinni muutamalla 11mm kannalla olevalla pultilla). Tietty se vaihteensiirtäjän tanko pitään avata ensin siitä liitoksesta mikä on nivelen "alapuolella". Kotelon mukana tulee pätkä sitä siirtäjäakselia mukaanlukien se nivel. Sitten saakin porattua sen vanhan nivelen tapin pois ja laitettua uuden nivelen tilalle->kotelo takaisin kiinni ja vaihdevivuston säätö ja taas toimii. Kotelon takaisinlaitossa sitten hieman tarkkuutta, muuten ei mene vaihteet päälle.
-respect to the man in the ice cream van-
Ei siellä kovin kummoista systeemiä ole sisällä, eikä mitään tarvi merkkailla. Muistaakseni sellainen haarukkasysteemi siinä on, mutta sen hoksaa kyllä helposti kun sitä hetken kattelee. Kotelon laipassa on ihan paperitiiviste, itse käytin samaa tiivistettä uudelleen mutta laitoin pikkasen tiivistelimaa väliin. Se siirtäjäakselin stefa vois tietty olla sellainen jonka vois vaihtaa samalla...itse en vaihtanu, mut jälkeenpäin se tuli mieleen.
Vaihdevivusto säädetään sit niin, että kun se kotelo on taas paikallaan, niin jätä vaihdetangon liitos auki. Poista tästä siirtäjäkotelosta sellainen pieni punainen/oranssi muovitulppa. Laita tulpan alla olevaan reikään 4,5mm (vai olkío se 5mm...) poranterä. Vähän kun liikutat sitä siirtäjätankoa niin poranterä menee pohjaan asti. Liikuta vaihdekeppiä edestakaisin (2->1->2 vaihteiden väliä) ja hae liikeradan keskikohta. Kun keskikohta on suunnilleen paikallaan, pidä vaihdekeppiä paikallaan ja kiristä vaihdevivuston liitos konehuoneen puolelta. Poista poranterä ja kokeile, pitäis olla aika hyvä=)
Vaihdevivusto säädetään sit niin, että kun se kotelo on taas paikallaan, niin jätä vaihdetangon liitos auki. Poista tästä siirtäjäkotelosta sellainen pieni punainen/oranssi muovitulppa. Laita tulpan alla olevaan reikään 4,5mm (vai olkío se 5mm...) poranterä. Vähän kun liikutat sitä siirtäjätankoa niin poranterä menee pohjaan asti. Liikuta vaihdekeppiä edestakaisin (2->1->2 vaihteiden väliä) ja hae liikeradan keskikohta. Kun keskikohta on suunnilleen paikallaan, pidä vaihdekeppiä paikallaan ja kiristä vaihdevivuston liitos konehuoneen puolelta. Poista poranterä ja kokeile, pitäis olla aika hyvä=)
-respect to the man in the ice cream van-
Kiitoksia vinkeistä, nivelessä oleva tappi muistatko onko ihan terästappi vai alumiinia,( ja miten lukittu, lukituspuoli jää just "pimeälle puolelle" ) omassani ristikko niin väljä, tappi liikkuu aivan holtittomasti, nähtävästi siellä kumin sisällä joku holkki mistä tappi menee läpi, muuten ei kyllä ymmärrä moista...., tietenkihän nuo selviää kun on romut kourassa, jos ei lähde paikallaan vaihtuun.