Frontera neliveto ja moottorit

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
TeeKoo89
'Kadett'
'Kadett'

Frontera neliveto ja moottorit

Viesti Kirjoittaja TeeKoo89 »

Syksy tässä kohta tulee ja pitäis mettästyshommiin löytää auto. Vectralla ei kauheen huonoilla päästellä menemään, eikä ainakaan lumihangessa. Oon miettiny jos ostais Fronteran kakkosautoksi. Oon nyt nettiä kahlaillu läpi ja etsiny tietoa kyseisestä maasturista. Olen törmännyt semmoseen asiaan kun neliveto ja napalukot. Moni sanoo, että fronteraan tulis vaihtaa manuaaliset napalukot. Onko tässä perää? Ymmärsin jutuista, että automaattilukot menee pois päältä kun peruuttaa. Voiko se olla näin järjetön systeemi? Jos neliveto on päällä niin kait sen täytyy pysyä päällä, menit sitten eteen tai taaksepäin?

Kuinkas koneet noissa autoissa. Kestääkö ne mitään ja onko jotain mikä pitää ottaa huomioon? Entä voimansiirto, onko vikoja?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Frontera neliveto ja moottorit

Viesti Kirjoittaja TJT »

Fronteraan sen enempää tutustumatta suosittelisin ostamaan vaikka pajeron. Jos ei muuten, niin osia ainakin löytyy takuuvarmasti paremmin.
Toki fronteraankin löytyy isuzu puolelta palikkaa, mutta silti väittäisin varaosien saatavuuden olevan heikompi.

En tiedä miten fronterassa toimii, mutta esim. edellä mainitussa pajerossa napalukot lähtee tosiaan pois päältä peruuttamalla, mutta vaatii jakovaihteiston laittamisen 4H tai 2H asentoon. 4L asennossa lukot pysyy päällä menit sitten eteen tai taakse.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Automaattilukot tapaa takkuilla. Ei aina kytkeydy tai ei lähde pois. Tosiaan aukeavat kun peruuttaa mutta kytkeytyvät hetken päästä takaisin, se hetki vaan taitaa olla monesti se ratkaseva. Paskat keksinnöt kaikenkaikkiaan.

Moottorit on hyviä, 2.3TD vaan aika vanhanaikainen.
Periä on mennyt ja siellähän on lukko joten vaatii LS öljyt.

Helkkarin hyviä ajaa!!!
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
TeeKoo89
'Kadett'
'Kadett'

Joo tosiaan samaa lueskelin niistä automaattilukoista, ettei aina tuppaa toimia. Netistä kyl löysin reilulla 200€ manuaaliset napalukot fronteraan. Siis uudet lukot. Ei mua se varaosien rajallisuus niin pelota. Mulla oli hetken aikaa Hyundai Terracan ja siihen oli kans osat aina vähän kiven alla. Pajero olis kai ok valinta, en tiiä. Tuppaa niissäkin vikoja oleen. Kaverilla on pajero ja millon vikaa alustassa millon koneessa. Haluaisin vielä ostaa bensavehkeen, koska se tulis tosiaan vaan mettästyskäyttöön, eikä kilsoja pahemmin kerry. Ei huvita kalliit verot. Tietty katsastamalla pakuks sais edullisemmin ajaa, mut tarvin niitä penkkejä ku esim hirvijahdissa pitää pystyä viemään ukkoja autossa. Meillä ne äijät on vielä osa niin iäkkäitä, ettei kehtaa laittaa niitä takabaksiin konttaileen...
TeeKoo89
'Kadett'
'Kadett'

Se piti vielä sanoo, että Fronteraa saa aika edullisesti verrattuna vaikka pajeroon tai toyotan lantikkaan. Mut justiinsa se luotettavuus pitäis olla sit hyvä. Nelivedon pitää toimia sillon kun sille on tarvetta.

Oon ymmärtäny että Fronterassa ei ole keskitasauspyörästöä? Nelivedolla vetosuhde aina 50:50? Nimittäin jos näin on, se vaikuttaa aina positiivisesti ostopäätökseen. Noi älynelivedot sais kaikki paalata ja mennä romutodistuksella hakee uus auto.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ihan jäykkä jakolaatikko niinku oikeissa maastureissa aina.
Osia saa hyvin brittien ebaystä. Hieno laite kaikenkaikkiaan ja monesti parempikorisia kuin ne loppuunajetut Pajerot.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin