Onko normaali toiminta, että kun nopeusmittarin vaijeri napsahtaa ja neula jököttää nolassa, niin jonkun aikaa ajellessa syttyy moottorin herjavalo?
Ainoa koodi P0500
Valo, kun syttyy, niin sen jälkeen ei ole enää tyhjäkäyntiä, vaan stumppaa, jos ei pidä kaasulla käynnissä.
Uudelleen käynnistäessä valo sammuu ja homma jatkuu normaalisti, kunnes taas syttyy.
Vaijerin vaihdolla homma korjaantui.
Jännää sinänsä, että askissa tai vaijerissa ei ole mitään sähköistä, vaan mittariston kauttako se ECU sen haistaa?
Astra -96 X16XEL nopeusmittari funtsittu ja korjattu
Re: Astra -96 X16XEL nopeusmittari funtsittu ja korjattu
Kyllä. Sieltä löytyy pulssianturi.J0NE kirjoitti:mittariston kauttako se ECU sen haistaa?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Itse olen huomannut X16XEL -98 Astra G:ssä että ajonopeus vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Kun vauhdista painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset jää n. 1100rpm. Kun nopeus alittaa n. 20km/h (jos oikein muistan) niin tyhjäkäynti tippuu normaaliin (n. 750). Eli jollain tapaa nopeus vaikuttaisi olevan yhteydessä tyhjäkäyntiin. Tuo kierrosten tippuminen 1100->750 tapahtuu aina samassa nopeudessa ja ajotilanteesta tai vaihteesta riippumatta.
Tehty vaihtamisen helpottamiseksi. Olettaa että suuremmalla nopeudella kun kaasu nostetaan ja kytkin pohjaan, ollaan vaihdetta vaihtamassa. Jos kuski ei osaa itse pelata kaasun kanssa tarpeeksi tarkaksi, turha niitä kierroksia on niin alhaalla käyttää kun vaihtokin sujuu pehmeämmin korkeammilla kierroksilla.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00