Op com ei saa yhteyttä autoon

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Lukittu
palmuja
'Kapitän'
'Kapitän'

Op com ei saa yhteyttä autoon

Viesti Kirjoittaja palmuja »

Moro, keväällä ostin onkotuonyt kiinakopion opcomista. Ajurien asennus menee vaivatta (win7) ja saa ohjelmassakin test interfacella yhteyden palikkaan. Muttei saa autoon yhteyttä, sanoo notta pulikka ongelma tai auton ecu ei ole päällä (kokeilin ilman virtoja, virrat päällä ja käynnissä). Revisiot a-d asetuksista olen käynyt läpi, ei toimi auton oikeilla tiedoilla eikä automaattisella tunnistuksella. Mikähän lie. Olen kokeillut noilla cd: n mukana tulleilla versioilla. (Joita on niitäkin 4 erilaista) vanhemmat kaatuu, mutta 2012 versio pysyy sentään pystyssä. Pitääkö tuo op com nyt asentaa koneelle vai meneekö ilman asentamista niinkuin olen tehnyt. Kun ei noissa fileissä ole mukana mitään asennustiedostoa. Googlettanut olen muttei muilla ole tuntunut olevan ongelmia kun ajurien kanssa ja mulla nyt se on kunnossa, ainakin sen testin mukaan.
Autona astra h 08
Harski111
'Kadett'
'Kadett'

Re: Op com ei saa yhteyttä autoon

Viesti Kirjoittaja Harski111 »

Itsellä ajurien asentaminen tuotti paljon tuskaa. Ei meinannut millään onnistua. Itsellä ei kyllä mennyt muistaakseni se test interface läpi ja herja tuli jo ajoneuvomallia valitessa. Lopulta sain asennettua, muistaakseni latasin dealextremen sivuilta levykuvan ja sieltä asensin. Monta erilaista versiota ohjelmasta tosissaan löytyi. Yksi niistä sitten lopulta alkoi toimia. Ohjelmaa ei tarvinnut asentaa sen kummemmin, purki vain pakatun kansion. Kokeileppa varulta suorittaa järjestelmävalvojana??
Harski111
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Harski111 »

Ajurit piti siis asentaa manuaalisesti windowsin laitehallinnan kautta. Googlella löysin hyvät suomenkieliset ohjeet jonkun opel-rakentelijan nettisivuilta. Täältä foorumiltakin varmasti löytyy.
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja t3mu »

http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 0&t=197883
Tuolta löytyy ohjeet asentamiseen ja muutenkin paljon tietoa Op-comista.
palmuja
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja palmuja »

Alkoi pelittämään kun tarpeeksi montaa eri versiota kokeili ajureista sekä comista, nyt kun auto vaihtui niin katsotaan miten nyt ottaa kusoja kun seuraavan kerran tarvitsee.
Lukittu