zafira b 2,0t
zafira b 2,0t
Mikä on rikki/vikana kun turbo vuottaa öljyä imuputkeen?
Re: zafira b 2,0t
Onkos turboa ennen oleva putki, joka tulee venttiilikopan yli öljyssä?
Astra Z20LEH x2
No vähän näytti öljyä olevan siinä putken ja turbon liitos kohdassa.eikö Se ole vähän sen merkki että turbo ois Sökö.
Harvoin se imuoutkeen vuotaa ellei akseli ole irtipoikki. Taitaa olla huohottimesta tullutta öljyhöyryä joka on tiivistynyt siihen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Juurikin näin. Itse laitoin huohotinletkun menemään erilliseen keruusäiliöön niin on ahtoputket pysyneet kuivana.
Astra Z20LEH x2
Minä kun en noista autoista hirveesti tiedä että mikä on huohotinputki öljynkulutus on aika rajua noin 0,5l 900km vai onko muka normaalia
Voi huohottaa aika paljonkin öljyä, mutta sulla taitaa lisäksi olla ohjurinkumeja pois paikaltaan. Tuleeko putkesta sinistä kun antaa auton käydä hetken tyhjäkäyniä ja sitten polkasee kaasua? Entä kun on ollut moottorijarrulla tovin ja sitten avaa kaasun?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Joo kyllä tulee sinistä savua kun on hetken aikaa ollu tyhjäkäynnillä mutta en ole huomannut että ulos mitään savua moottorijarrutuksen jälkeen kun avaa pellit.
Ei se mullakaan -06 Turbo Sport moottorijarrutuksen jälkeen sinistä savua lykänny...käynnistettäessä ja tyhjäkäynnillä hieman savutteli ja öljynkulutus tuota samaa luokkaa. Ohjurinkumit kun vaihdettiin niin neljä oli kestänyt paikoillaan. Kumit uusiksi; loppui savutus ja öljynkulutus...
AHe
AHe
Re: zafira b 2,0t savuttaa.
Moi,mulla on B Zafira 2.0 T. ja öljyä vie n.0,9dl.1000th.km.että silleen,turbo kunnostettiin vajaa 2v.sitten mutta samanlailla vie,
miten noissa öljyrenkaat jää jumiin,olen kuullu sellaistakin,vuotaiskohan ne venankumit niin paljon jos olis irti,
kun lähtee valoista niin pöllähtää sinistä aika rankasti mutta ei taas kun lähtee aamulla parkkipaikalta,muuten käy hyvin,
tosin kun kiihdyttää varsinkin näin syksyllä niin kone alkaa tärisee ja moottorinkuva ilmestyy,vikakoodi kertoi 3 sylinterin häikästä,
kaveri nollasi lukijallaan sen,neuvoja kaipailisin,kiitos.
miten noissa öljyrenkaat jää jumiin,olen kuullu sellaistakin,vuotaiskohan ne venankumit niin paljon jos olis irti,
kun lähtee valoista niin pöllähtää sinistä aika rankasti mutta ei taas kun lähtee aamulla parkkipaikalta,muuten käy hyvin,
tosin kun kiihdyttää varsinkin näin syksyllä niin kone alkaa tärisee ja moottorinkuva ilmestyy,vikakoodi kertoi 3 sylinterin häikästä,
kaveri nollasi lukijallaan sen,neuvoja kaipailisin,kiitos.
Oliko turbon huollosta mitään apua?vai menikö huolto hukkaan?entä mitä kustanti huolto
Ei ollut hyötyä,espoon länsiautossa käytin ennen huoltoa ja totesivat että turbo kannattaa kunnostaa(108€ kiitos),kuulin vasta puolivuotta myöhemmin että tekivät vaan turbon tarkistuksen eikä niitä mitä vaadin,Lohjalla tyyppi teki huollon ja maksoi 380€,kaveri taas laittoi kiinni,päästöt on kunnossa kun lämmittää katin ennen kun lyö mittarin kiinni.
Pitäis varmaan jaksaa vaihdattaa nuo ohjurinkumit on vaan niin kallis remppa että ei millään raaskis.!
Löytyskö foorumilta immeistä jota kiinnostais tehdä ohjurikumien vaihto maksua vastaan tietenkin.