Tuotas noin, olen tässä yrittänyt netistä katella ja näkemykset vaihtelevat niin paljon, etten tiedä enää mitä ajatella. Siispä forumille ja ongelma kehiin.
Mulla oli 2,2 l Astra G korjaamolla ihan muusta syystä ja sanoivat että pieni öljyvuoto näkyis olevan. Ongelma hävitettiin ja käskivät tarkkailla öljyjen tasoa.
Aamulla (pimeässä) kaadoin liikaa moottoriöljyä sisään, osittain myös siksi etten ilmeisesti kylmällä kelillä odottanut tarpeeksi kauaa öljyn tasaantumiseksi. Ajelin noin 20 km ja katsoin uusiksi valoisaa aikaan ja se on noin sentin max-rajan ylitse.
Käynnin huomaa kyllä muuttuneen ja kone hieman alkoi nykimään...
Kuinka hemmetin vakava tilanne on koska jouduin ajamaan vielä 30 km tänään ja huomenna toiset 30 ennen kuin voin imaista öljyjä pois?
En todellakaan pääse mitenkään auton alle, saati osaisi valuttaa siitä ylimääräisiä pois. Kannen kautta öljykorkin alla on sellainen suojaus etten siitä saa kyllä letkua ujutettua ja se on liian paksu mittatikun kautta laitettavaksi. Ylimääräisen poiston voin tehdä vasta kun olen vienyt auton paikkaan missä se onnistuu.
Saanko oikeasti auton täysin hajalle, millä netissä pelotellaan vai uskallanko yrittää tuon aamuisen ajelun vielä liiallisella määrällä? Mitä kaikkea saan hajalle in worst case scenario?
Ai niin, off topic, miten tuo egr-venttiilin puhdistus? Kuulemma siinä jokin ongelma. Vien huoltoon auton muutenkin viikon päästä, periikö liikkeet tuosta mitä hintaa?
Pieni hupsis ja öljyä liikaa koneeseen
Re: Pieni hupsis ja öljyä liikaa koneeseen
Sentti ei ole paljoa yli. Tosin saattaa se sitä ylimääräistä öljyä huohottaa pois. Tiivisteitä tuskin noin pienestä ylityksestä pullahtelee.
Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä.
Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Ei oo Ooppelista kokemusta, parissa muussa vehkeessä kyllä käyny sama eikä oo ongelmia ollu. Vastaavassa tilanteessa kyllä tyhjentäisin jossain vaiheessa jos viitsisin ja olisi tilat, mutta oli mulla kerran sellanen vuotomoottorikin mihin sai lisätä jatkuvasti niin se tuli kyllä tarkoituksellakin ylitankattua 
Ohita se:Tyty kirjoitti: Ai niin, off topic, miten tuo egr-venttiilin puhdistus? Kuulemma siinä jokin ongelma. Vien huoltoon auton muutenkin viikon päästä, periikö liikkeet tuosta mitä hintaa?
http://z22se.co.uk/threads/egr-cheater.27188/
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ