Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Eikö se tinattu liitos tärinässä murru helpommin kun tinaamaton?. Ite meinasin ainakin tehä omaan autoon vaan puristamalla liitokset kunnon pihdeillä ja kutistesukka päälle.
kannattaa.. ite teen vielä yleensä sillain että jos on kohta mitä ei tarvi myöhemmin saada avattua niin abikoilla yhteen ja tinaa vielä perään + kutistesukka. pysyymaksda kirjoitti:Eikö se tinattu liitos tärinässä murru helpommin kun tinaamaton?. Ite meinasin ainakin tehä omaan autoon vaan puristamalla liitokset kunnon pihdeillä ja kutistesukka päälle.
mistä nykyään löytää jälkiasennettavia sähkölasisarjoja? googletellu jo tovin tuloksetta...
Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Sama täälä. Ärsyttää kaikki patenttiliitokset ja sitte se että ei oo voitu käyttää muuta väriä ku punasta tai mustaa nii tiiä mistää että mitä se sitte on. Mistä tulee ja mihin menee ja onko plussaa vai miinusta vai jotain siltä väliltä..jarkkis kirjoitti:Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Tuo mun kolvi on 30W. Hyvin oon pårjänny sen kans jo pari vuotta ja elektroniikkahommiaki (piirikortteja) saanu myös hyvin tehtyä
Rizla^^ kirjoitti:Sama täälä. Ärsyttää kaikki patenttiliitokset ja sitte se että ei oo voitu käyttää muuta väriä ku punasta tai mustaa nii tiiä mistää että mitä se sitte on. Mistä tulee ja mihin menee ja onko plussaa vai miinusta vai jotain siltä väliltä..jarkkis kirjoitti:Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Tuo mun kolvi on 30W. Hyvin oon pårjänny sen kans jo pari vuotta ja elektroniikkahommiaki (piirikortteja) saanu myös hyvin tehtyä
Joo sepä, c-kadetin lisävalohommatki oli tehty yhdellä ja samalla värillä punasella
Pitääpä käydä joku ehtoo biltsus ostoksilla ja päivtellä tuoki mukavempaan ni rupiaa sähköhommatki taas maistumaan.
jarkkis kirjoitti:Rizla^^ kirjoitti:Sama täälä. Ärsyttää kaikki patenttiliitokset ja sitte se että ei oo voitu käyttää muuta väriä ku punasta tai mustaa nii tiiä mistää että mitä se sitte on. Mistä tulee ja mihin menee ja onko plussaa vai miinusta vai jotain siltä väliltä..jarkkis kirjoitti:Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Joo sepä, c-kadetin lisävalohommatki oli tehty yhdellä ja samalla värillä punasellaLensi se viritys ensimmäisenä roskikseen ja katos jopa melkein puolet turhista johdoista ku oli jotain ylimääräsiäki vedetty pitkien releelle
. Mankallekki meni kaks punasta johtoa toinen oli kytkettynä toinen ei seki lensi helvettiin
![]()
Pitääpä käydä joku ehtoo biltsus ostoksilla ja päivtellä tuoki mukavempaan ni rupiaa sähköhommatki taas maistumaan.
purkasin kans tosta admiralista heti seuraavana päivänä ostosta melkein laatikollisen ylimäärästä johtoo pois kun oli suurtapiirtein 30cm matkalle käytetty aina metri jne
mutta asiaan...
jarkkis kirjoitti:Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Kuka se sano että ne pitää päin persettä tehä?. Kyllä ne kylmäjuotoksilla tehyt ja murtuneet tinaliitokset kivasti lämpiää. No mutta tuo on vaan mun mielipide.
Weller on kolvi. Termostaatilla jos mahdollista.
Puristusliitoksilla tehdään kaikki vaativat liitännät.
Ongelma tulee yleensä siinä kun pitäisi olla se satojen eurojen työkalu ja pinnit ja...
Kumpikin tapa on huolellisesti tehtynä riittävän hyvä.
Puristusliitoksilla tehdään kaikki vaativat liitännät.
Ongelma tulee yleensä siinä kun pitäisi olla se satojen eurojen työkalu ja pinnit ja...
Kumpikin tapa on huolellisesti tehtynä riittävän hyvä.
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Mistähän sais suomen kamaralta tilattua op-comin muualta kun 24shop.fi joka ei toimita tavaraa jota tilataan mutta rahat menee
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Jarkkis, osta Bilteman juotosasema se on hyvä.
Itelläni on Lidlistä ostettu asema, hyvä sekin mutta niitä kun ei ole aina tarjolla.
Itelläni on Lidlistä ostettu asema, hyvä sekin mutta niitä kun ei ole aina tarjolla.
joo jos oikeen "tuhlaaman" ruvetaan niin tuommonen juotosasema on loistava ostos. ammattikoulussa viimeks tuommosta kunnollista asemaa käyttäny ja on ne vaan mahtavia...telwin kirjoitti:Jarkkis, osta Bilteman juotosasema se on hyvä.
Tuo kolvihomma hanskas nyt, kiitti vinkeistä
Seuraava kysymys.
Tekeekö tällä mitään autopeltihommis
http://www.nettikone.com/esab/origomag/1458648
Se aijempi ähtärin kone kerkes mennä ohitte.
Seuraava kysymys.
Tekeekö tällä mitään autopeltihommis
http://www.nettikone.com/esab/origomag/1458648
Se aijempi ähtärin kone kerkes mennä ohitte.
Ei tuolla hinnalla ainakaan korkealta putoa. Itellä esabin 150a miggi ollut monta vuotta. Kyllä sillä näitä autojuttuja tekee. 
Pitää käyrä joku ehtoo kattomas ja jos on ehjä ni napata matkaan.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Kaasukolvia oon itse käyttänyt autohommissa ja autoon ei tehdä yhtään johtoliitosta puristusliittimillä tai sokeripaloilla, jos haluaa sen kestävän.
Johdot juotetaan yhteen ja päälle laitetaan kutistesukka suojaksi.
Johdot juotetaan yhteen ja päälle laitetaan kutistesukka suojaksi.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4