Problem! :
Vaihdoin vuotavan syylarin uuteen. Kasasin romppeet ja sain nestettä menemään koneeseen noin 5l . Tällä nestemäärällä paisari tuli ns. piripintaan.
Ajattelin, että käynnistyksen jälkeen nestepinta vajoaa ja saan lisättyä loput nesteet. Oletan koko järjestelmän olevan noin 7l luokkaa ..?
Kierto ei kuitenkaan lähde pelaamaan, eli paisarissa ei havaittavaa virtausta. Samoiten lämppärin kennolle menevät letkut kylmät samoin kuin termarin ja syylarin välinen letku.
Tokalla käynnistyksellä hetken jäähdyttelyn jälkeen kierto pelasi hetken, jolloin nestepinta paisarissa vajosi noin sentin kaksi.
Myöskään flekti ei inahda, vaikka lämmöt nousee 90 asteeseen. Aiemmin tuntunut heräilevän jo 60 asteen tietämillä hetkeksi.
Letkuja puristelin kyllästymiseen asti.
Järjestelmänhän pitäisi olla itsestään ilmautuva eikös vaan ?
Mikä avuksi / mikä vikana ??
Auttaisikohan se, että keulaa nostaisi hieman... jos pumpulle asti ei vaan nestettä ole noussut auton ollessa pyörillään?
Z18XER nestekierto ei toimi uuden syylarin myötä
Re: Z18XER nestekierto ei toimi uuden syylarin myötä
Näin aamutuimaan nestepinta oli hieman laskenut. Käyttäessä oli nyt myös kiertoa havaittavissa ja pinta laski edelleen noin puoli cm. Lämppärille menevät letkut lämpesivät hieman ja hyttiin saatiin "lehmän henkäys" lämmintä.
Mutta edelleen neste vajosi liian vähän mielestäni. Sekä syylarin ja termarin välinen letku pysyi kylmänä. Jatketaan töiden jälkeen...
Mutta edelleen neste vajosi liian vähän mielestäni. Sekä syylarin ja termarin välinen letku pysyi kylmänä. Jatketaan töiden jälkeen...
Termostaatti aukeaa 105 asteessa, flekti käynnistyy hieman sen jälkeen.hudu79 kirjoitti:Myöskään flekti ei inahda, vaikka lämmöt nousee 90 asteeseen. Aiemmin tuntunut heräilevän jo 60 asteen tietämillä hetkeksi.
No juu, nyt näyttäis homma rokkaavan. Piti vaan antaa käydä oikein kunnolla lämpimäksi.
Olin jotensakin siinä uskossa, että termarin pitäisi aueta jossain 92 lämmöissä.
Nyt kuitenkin saatiin kaikki letkut lämpimiksi, ja nestettä meni pari desiä lisää paisariin.
Olin jotensakin siinä uskossa, että termarin pitäisi aueta jossain 92 lämmöissä.
Nyt kuitenkin saatiin kaikki letkut lämpimiksi, ja nestettä meni pari desiä lisää paisariin.
Liekkö sitten vikaa mun auton flektissä, kun tuntuis pyörivän lyhyitä pätkiä ennen kuin mittari saavuttaa 90 asteen lämmön. Näin se kyllä on mielestäni pelannut aina ja pelasi nyt myös kun töiden jälkeen tuosta lämpöjä nostateltiin.Zafira kirjoitti:Termostaatti aukeaa 105 asteessa, flekti käynnistyy hieman sen jälkeen.hudu79 kirjoitti:Myöskään flekti ei inahda, vaikka lämmöt nousee 90 asteeseen. Aiemmin tuntunut heräilevän jo 60 asteen tietämillä hetkeksi.
Ilmastointi päällä?hudu79 kirjoitti:Liekkö sitten vikaa mun auton flektissä, kun tuntuis pyörivän lyhyitä pätkiä ennen kuin mittari saavuttaa 90 asteen lämmön. Näin se kyllä on mielestäni pelannut aina ja pelasi nyt myös kun töiden jälkeen tuosta lämpöjä nostateltiin.
Juu, ainaZafira kirjoitti:Ilmastointi päällä?hudu79 kirjoitti:Liekkö sitten vikaa mun auton flektissä, kun tuntuis pyörivän lyhyitä pätkiä ennen kuin mittari saavuttaa 90 asteen lämmön. Näin se kyllä on mielestäni pelannut aina ja pelasi nyt myös kun töiden jälkeen tuosta lämpöjä nostateltiin.
Tää kyllä juolahti kans mieleen, että voisi vaikuttaa flektin toimintaan alhaisemmissa lämmöissä.