Pikakysymyksiä Opeleista

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Hauliukko
'Kadett'
'Kadett'

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja Hauliukko »

?! kirjoitti:Virtalukollahan ei ole mitään tekemistä käynnistyksen eston kanssa vaan sillä vastaanottimella.
Dieseleistä ei ole mulla kokemusta,mutta bensa koneisissa ei ECUn numeroilla ole mitään merkitystä,kunhan ecu,siru ja vastaanotin on pareja keskenään.Ne numerot liittyy auton koodattaviin varusteisiin.
Niin tietenki sitä mustaa vastaanotin mötikkää tarkoitin. Dieseleissä tuo pumpun ohjausyksikkö on lisäksi oleennainen ja tässä tapauksessa vielä se oikea syypää.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kokeile hiaamalla. Saattaa oa sitkeä ilmalukko.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
blex84
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Hauliukko kirjoitti:
blex84 kirjoitti:Oliko molemmissa purkeissa samat numerot
Ei ollu samat numerot mura olen saanut käsityksen että se tarvis nimenomaan vaan nuo kolme komponenttia että pelaa
Mutta eikö näissä ole vähän erilaisia yksiköitä ohjaamassa pumppua eli jos erillä numerolla niin voi olla väärä ohjain ja ei toimi
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

On. Y ja X moottoreiden ohjaimet ei sovi yhteen. Kokeillu oon.
Mutta käsittääkseni tässä oli kysessä samalla numerolla olevat pumput(pumpun numero määrää)
kalevivonkei
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kalevivonkei »

Mistähän johtuu että ohjaustehostimen säiliön korkista vuotaa öljyä pyörittäessä ohjauspyörää kun auto eioo käynnissä? auto on Vectra b 2.2
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

kalevivonkei kirjoitti:Mistähän johtuu että ohjaustehostimen säiliön korkista vuotaa öljyä pyörittäessä ohjauspyörää kun auto eioo käynnissä? auto on Vectra b 2.2
Korkki ei ole enää tiivis? Mä vaihdoin just omaan B-Vectraan uuden ohjaustehostimensäiliön korkin.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
kalevivonkei
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kalevivonkei »

Kuva öljy tulee tuosta korkin reijästä tehnyt tätä siis niin kauvonku auto ollut mulla
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Hammastangon männän toinen puoli tyhjenww öljystä ja sehän painuu paluuna säiliölle. Nyt kun auto ei käy, ei männän toinenpuoli täytykkään öljystä. Eli säiliöstä ei lähde öljyä. Tehostetussa hammastangossahan ei tilavuus muutu jos pumppu käy.
vEctrA bEE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vEctrA bEE »

Onko C1 vectran kellonaikaa mahdollista muuttaa, kun ei ole enää vakimankkaa paikallansa?
Zafira -06
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

vEctrA bEE kirjoitti:Onko C1 vectran kellonaikaa mahdollista muuttaa, kun ei ole enää vakimankkaa paikallansa?
Kolmitoiminäyttö vai ajotietokone?

Jos ajotietokone muistaisin että ei pystyny muuttaan muutaku käyttämällä orkkis soitinta eestaas paikollaa. Joku fiksumpi korjatkoon jos oon väärässä taas
blex84
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Ainakin omasta vaihdoin kun on ajotietokone
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
haarold hirmuinen
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja haarold hirmuinen »

Ois tollanen zafira -00 ehkä mailman pas.. paras auto, x18xe1. Käy kolmella, on vaihdettu puolaa, nokan asentoanturia, tulpat, ecu korjautettu. Ecun vaihdon jälkeen toimi muutaman kuukauden normaalisti, sen jälkeen ajoittain pätkimistä tasaisessa nopeudessa, ja nyt sitten käy kolmella kokoajan. Sen verran kurkkasin että tulpat olivat öljylammikossa, eli venttiilikopan tiiviste vuotaa, putsaus ja uusi puola edelleen käy kolmella eikä hetkeäkään neljällä. Voiko tulppa mennä pimeäksi jos ollut liian kauan pytty pois pelistä?

Vikakoodeina oli: Nokan asento anturi-> vaihdettiin, johdot oli sulaneet yhteen, ei vaikutusta millään tavalla (paitsi vikavalo sammui)
Joka kerta auto antaa myös vikakoodina moottorin lämpötila-anturi ja sen epälooginen singnaali, anturi vaihdettu ei vaikutusta :D

Vähän kummastusta aiheutti kun pakonokan hihnapyörä näytti vippaavan aikalailla, vai näyttääkö vaan siltä?
Ecu taas rikki ? Muita hyviä vinkkejä?
Opel on pop
vEctrA bEE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vEctrA bEE »

Rizla^^ kirjoitti:
vEctrA bEE kirjoitti:Onko C1 vectran kellonaikaa mahdollista muuttaa, kun ei ole enää vakimankkaa paikallansa?

Jos ajotietokone muistaisin että ei pystyny muuttaan muutaku käyttämällä orkkis soitinta eestaas paikollaa. Joku fiksumpi korjatkoon jos oon väärässä taas
Kolmitoiminäytöllä on. Kovin olen kuuklettanut, mutta ilman tulosta.
Zafira -06
Bäri
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Bäri »

vEctrA bEE kirjoitti:
Rizla^^ kirjoitti:

Eikös ton pysty muuttaa op comilla..? Hoo astras ainakin, vectrast ei täyttä varmuutta
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

vEctrA bEE kirjoitti:
Rizla^^ kirjoitti:

Vasemmanpuoleinen nappi muutamaks sekunniks pohjaan kiin alkaa påivämäärä vilkkua. Sit sillä napilla haet kellon ja oikeanpuoleisella napilla muutat ajan. Vahvistat vasemmanpuoleiella napilla.

Liian hankalasti selitetty?
Vastaa Viestiin