2.0i(C20NE) huohottaa
Re: 2.0i(C20NE) huohottaa
Jos öljyä tulee sekä öljytikun että öljykorkin kautta niin ei kai se kannen ja öljypohjan välinen putki silloin tukossa ole vaan se mikä menee imusarjaan tai minne se nyt tuossa koneessa meneekään? Eihän se väliputki ulkoilmaan ole yhteydessä? Miten pieni reikä on öljyn paluukanava kannesta öljypohjaan? Ettei se saa tasoitettua kannen ja alakerran paine eroa?
Päästelen tänään irti tuon ohuen letkun mikä menee imusarjaan ja putsaan. Sitteppä näkee heti, kumpi letku vai molemmat on tukossa.
Tuo ohuempi eli ylempi huohotusletku oli putipuhdas, tuota alempaa en saanu irti kuin kova kuin kivi (pakkasta -27). Tulpat oli myös yltäpäältä nokiset vaikka vaihdettu reilu kk sitten. Pitää jatkaa tutkimuksia kun keli vähän lauhtuu.
Mites se venttiilikopan sisällä oleva "sihti", jonka läpi se huohotus kulkee?
Itse olen putsannut sen ennalta ehkäisevänä toimenpiteenä aina kun koppa on olut auki...
Itse olen putsannut sen ennalta ehkäisevänä toimenpiteenä aina kun koppa on olut auki...
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Pitää varmaan käyttää koppa auki kun keli lauhtuu ja saa haettua uuden tiivisten niin ei tule uutta paikkaa mistä öljy suihkuaa.
vois kokeilla tuupata vähän brakecleaneria siitä letkun päästä ja antaa puhaltimella lämpöä. Toki ei siitä taas ole kuin hetken ilo eikä vikaa korjaa.
Tuo ohuempi eli ylempi huohotusletku oli putipuhdas, tuota alempaa en saanu irti kuin kova kuin kivi
Se alempi putki/letkupätkä alakerran ja kopan välissä on aika paksua... Sisähalkaisija melkeen sormen mentävä. Tuntuu jotenkin hurjalta, että se jäätyisi umpeen.Lasse80 kirjoitti:vois kokeilla tuupata vähän brakecleaneria siitä letkun päästä ja antaa puhaltimella lämpöä. Toki ei siitä taas ole kuin hetken ilo eikä vikaa korjaa.
En tiedä mihin meinasit sitä brakecleania suihkia, mutta sinne alakertaan öljyn sekaan kyllä ruiskisi mitään liuotinta! Pakkasella se ei edes haihdu nopeasti. Sen alaputken saa irti yhden ruuvin avaamalla ja eiköhän se letkupätkäkin irtoa vaikka mattopuukolla jos se on palanut huohotinputkeen kiinni.
Ota vaan venakoppa auki, kaiva se huohotinsihti sieltä esiin ja putsaa se sillä brakecleanerilla. Venttiilikopan alapinnassa on musta muovikotelo, jonka kaksi kiinnitys ruuvia avaamalla saat sihdin käsiisi.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.