Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Korkki on hukkunut ja mistään ei löydy uutta . Joka paikassa sanotaan, että malliin ei löydy korkkia...jos joku tietää vastaavan korkin, joka sopisi, olisin kiitollinen . Itse en näissä autoasioissa ole mikään asiantuntija.
Pakko on ajella ja joku rätti pitää aukkoon tukkia, joka ei pidemmän päälle kiva juttu, kun öljyäkin pitää lisäillä vähän väliä, valitettavasti .
Malli ja merkki on Opel 5D ZAFIRA STW 2.2-TGF75/269 .
tv. sinkku nainen
Eiköhän ihan romikseltakin löydy muutamalla eurolla? Samaa konetta on Astrassa, Vectrassa jne. ja varmasti räjähtäneitäkin on romulavoilla ja verstaiden nurkilla.
Kannattaa laittaa sen uuden korkin reunan alle tiivisteeksi kangasta tai vastaavaa, ettei käy samalla tavalla kohta...
Juho M-P kirjoitti:Ei maksa Opelilla kovin paljoa.
Ja ei missään nimessä mitään kangasta väliin. Kun tuo musta tiivisterengas on uusi niin korkki pysyy kyllä kiinni.
Jep, jos se kangas takertuu kiinni nokka-akseliin ja joutuu koneen sisälle... Iso remppa edessä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Juho M-P kirjoitti:Ei maksa Opelilla kovin paljoa.
Ja ei missäön nimessä mitään kangasta väliin. Kun tuo musta tiivisterengas on uusi niin korkki pysyy kyllä kiinni.
Toisaalta joo. Itse olen ajanu kohta 3 vuotta kankaan pala öljykorkin välissä ja hyvin on menty - korkkikin pysyny matkassa mukana. Tuo kyseinen pala ei ole öljyntäyttöaukon päällä, vaan siinä korkin reunassa.
Välillä tuodaan Opeleita remonttiin, kun konehuone on täynnä öljyä ja korkki jossain missä lie.
Sain yhden Vectran, jossa öljynpainevalo paloi. Ei kiertänyt öljy koneessa. Avasin venakopan ja sieltä löytyi jotain silppua. Avasin sitten öljypohjankin ja siellä öljyn imuputken metallisiivilä täynnä jotain myös. Eikä lähtenyt millään irti. Otin imuputken irti ja kovalla voimalla sain silpun irti.
Ylimääräinen öljyntäyttökorkki löytyi apukuskin umpion ja ilmanpuhdistinkotelon välistä ja surrilanka lenkki löytyi imusarjan päältä.